torsdag 21 juli 2011

Tripp to 50 talet

Igår blev det en utflykt till

  en Nostalgiby i Hosta.
Det ligger mellan Lindesberg och Arboga.


Tillsammans med Regina  
och våra män så kom vi 
tillbaka till 1950 talet.


Det är en familj som har byggt 
upp den här miljön på sin gård. 
Häftigt!


Eftersom det rullade in bilar
i samma anda så var det inte
svårt att få männen intresserade.


Under några timmar så träffades man 
tittade på bilar och tog en fika.




Här är cafè a la 50 tal.
Vi tittade även på en film en 
liten stund i biosalongen...
Åsa Nisse...


Tack för tipset Regina! 

~~~~~~~***~~~~~~~
Lite skönt att göra något annat 
då vi har ett stort målningsprojekt på gång.
C tvättar huset och klättrar runt
och spolar taket mm.
Dags att måla om ännu en gång.
Färgen blir liknande den vi har nu ...
kanske något mörkare vit men 
annan färg på fönsterfoder och knutar
än den blekta blå som vi har nu.
Usch så den färgen har förändrats under 
de fem-sex år sen vi målade den.



25 kommentarer:

  1. Hej! :)
    Även om jag bara är 17 så tycker jag att 50-talet är mysigt, jag vet ju inte hur det var då men jag kan ju i alla fall fantisera om hur det var. :P Härliga bilder!

    Kram!
    (P.S Tack för din kommentar.)

    / Maya

    SvaraRadera
  2. Hej Annika !

    det var ett trevligt inlägg Du gav oss bloggvänner.Vi som växte upp på glada -50talet.Säkert att jag drogs i sådan barnvagn, har sett foton.
    Trevligt med Åsa-Nisse, var det den gamla de som filmades in i Vetlanda med omnejd, där jag växte upp.Mamma o.Pappa och vi tre ungar var statister i vissa filmer.Kände både John Elfström,Artur Rolén, Gustav Lövås m.fl.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  3. Mumsar i mig tårta här hos dig och njuter av 50-tal! När vi körde från Fårö till Visby i fjol stötte vi på ett liknande ställe. :o)
    Ha det så gott! ♥

    SvaraRadera
  4. Jag har legat i sådan barnvagn ,kul ställe det där ,nette

    SvaraRadera
  5. Ja du det är ju på 50-talet vi är födda både du och jag :-)) Riktigt mysigt ställe att kolla in på. Ska lägga det på minnet om jag är ditåt. Har läst i kapp lite bloggar här för det är dåligt med datortid här hos oss.Min blogg har hamnat i ide tror jag. Ska se om jag får till nått i morgon men det återstår att se. Ser att du (ni) är ute på en hel del roligheter. Njut nu vidare av sommar trädgård blommor god mat och goda tårtor och mycket annat.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  6. Vilket projekt ni drar igång med...Här hänger mannen fortfarande på utsidan av huset och spikar fasad, fastän klockan passerat 22 för länge sen...men i morgonbitti bär det förhoppningsvis av mot Rättvik.
    Har aldrig hört talas om Hosta förr, blir att göra ett besök, kanske inte lika givande som Tant Grön...men betydligt lättare att få med mannen på!!
    Ha det så gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Det där verkar vara ett kul ställe..tom män vill hänga på..ska ta det tipset..har aldrig hört talas om heller..bra med lite lokala tips..tack tack...jaså det är målning på gång..jobbigt men skönt och väldig skillnad när det är klart nog...Jag hade ett hus i Almby innan jag flyttade till Sörby..vi byggde 91 och målade med den miljövänliga färgen som var inne då, vilken gav mögelsvamp..så vi fick sen tvätta och måla om huset, alldeles för ofta..jobbigt..//Natti Karina

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt ställe att spendera en sommardag på!

    Ha en bra dag :)

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  9. Hej Stumpan!!!
    Vad mysigt, undra just om det var där vi var förra sommaren, minns inte vad det hette.
    Ha en fin helg.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  10. Det ser väldigt mysigt ut.:-) kram Stina

    SvaraRadera
  11. En så rolig utflykt!
    Min äldsta dotter skulle kunna vara där hur länge som helst, hon är såld på 50tal...
    Jätte läckert ställe alltså!
    Lycka till med målningen, kommer att bli jätte snyggt kan jag tro på färgbeskrivningen.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  12. Åhh vad kul att se bilder från Nostalgibyn...åkte förbi där för ett tag sedan...och såg skylten...kände inte till detta ställe!!
    Absolut är Nora bäst(och liknande städer tex Mariefred som jag besökte för första gången nu på semester)!! Jag har bott i Nora i 14 år (men bor nu åter i Örebro) Min särbo bor i Stockholm och det finns massor av fint där också...man kan säga "det bästa av två världar"...Ha en härlig helg!Kram Maria

    SvaraRadera
  13. I came from Reginas blog to your blog, i love all those beautifull pictures you've made!!!
    Nice to see this farm with all the old stuff from the fifties.
    I wish you a lovely weekend,

    Dutch greetings!!
    Eefie

    SvaraRadera
  14. Ha en fin helg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  15. Vilken nostalgi tripp!! Jag har legat i en sån vagn när jag var liten, alltså, jag måste vara gammal...härliga bilder!

    SvaraRadera
  16. Härliga bilder från 50-talet.

    MVH Birgit

    SvaraRadera
  17. Hej annika!
    Jag försökte skriva till dig igår men då gick det inte alls att få iväg kommentaren..:(

    Vilket ställe!! Jätte mysigt!
    Jag har nyss köpt en dockvagn i stil med den på den första bilden. Den står i uterummet med den pelargon i...;)

    Kram o ha en mysig helg!
    Katarina

    SvaraRadera
  18. Så kul! Tänk att vi inte tagit oss för att besöka nostalgibyn, trots att den nästan ligger nästgårds! Nu ska det bli av...

    Hoppas du får en fin lördag trots allt det fruktansvärda som hänt i Norge!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  19. MMmm vilken tårta i förra inlägget. Ser god ut och smakar säkert jättegott.
    Vilket festligt ställe. Barnvagen ser ut som den jag låg i. Hade en liknande fast mindre som dockvagn.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  20. Cool ställe. Jag har läst om detta. Ja synd att du inte kunde komma. Kanske till julmarknaden i november ....
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  21. Vilket intressant ställe ni besökt! Praktiskt när de har något som intresserar männen också ;0)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  22. Regina "känner" jag, så roligt och göra en sån utflykt ihop. Perfekt med både prylar och bilar.
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  23. Så trevligt ställe du tog oss med till! det får man försöka besöka när man är i Arboga! Så ni målar oxå hus, här målar vi alla fönster på vårat hus, ca 35 st,phu!!! Ha det gott! Kram Iréne

    SvaraRadera
  24. Vilket läckert ställe, bra bed bilarna så blir det som ett litet gubbdagis, hi hi!! Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~