tisdag 26 juli 2011

Den stora flygmyredagen

...den inträffade hos oss i dag.
De hade sitt bo i en kruka med blommor i.
Såg hur det började röra sig 
och myllra runt krukan.
Efter saneringen så blev det alldeles tomt.
Kom på att jag hade sett i en blogg 
att man kan fixa till ett litet
typ Näckrosbad.
Så Hasselörten tillsammans 
med den söta Nävan fick det bli.


Traskrukan är från en annan olycka.

Massor med Myrr syns efter min framfart.

Kanske inte så bra men det var mängder
med myror överallt i trädgården.




Just nu tvättar Herrn huset
inför ommålningen.
Ser ni honom där uppe?
Ja, ja är man envis
så går allt!

17 kommentarer:

  1. Hej
    Myror är inte kul, vi hade massor av svartmyror inne i våras nu är det endast enstaka kvar. Svåra att bli av med de rackarna. Vad gulligt det blev med "näckrosorna" vilken kul idé. Jag ser att ni också ska börja med projekt måla hus, pust, vårt är snaaaart färdigt. Ska bli så skönt att lämna det bakom sig. Nästa sommar blir det garagemålning (om planeringen går som tänkt).Tur att jag tycker målning är kul! Min man står också och vinglar på stegar, livsfarligt tycker jag men inte han.
    Ha de gott
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Så vackert med de rosa näckrosorna i det blåa.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Det var ju superfint med hasselört och nävor som näckrosor.
    Ja envis skall man vara.
    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera
  4. Bara så fint med blommor som flyter omkring.Ha det gott.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Trist med myrorna...men vilken ljuvlig liten näckrosdamm...vad fyndigt!! Kram Maria

    SvaraRadera
  6. vilket projekt...kommer bli så fint! Kram J

    SvaraRadera
  7. Så tokigt det kan bli... Men bra bilder blev det!

    SvaraRadera
  8. Ojdå! Ja myror hade vi här massor när vi byggde, men de fick ge sig! men så han klättrar! Våra söner har förbjudit pappan här i huset att vistas på stegar eftersom han har ramlat några gånger, men härom dagen var han uppe på taket igen.
    gulligt hus ni har och ha det gott! ♥

    SvaraRadera
  9. Usch ja, myrinvasion är inget vidare!

    Jag får höjdskräck bara av att se bilden... ;D

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  10. Fy för dessa myror, jag har ennu inte sett några flygmyror men däremot har jag trädgården överfull med vanliga svarta.
    Fint med din "näckrosdamm".
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  11. För en vacka sen hade vi flygmyreinvasion här hos oss. Hela (och då menar jag HELA) paviljongtacket var täckt av dessa små kryp. Där under satt vi med gäster och åt middag. Men myrorna höll sig på taket och nästa dag var dom helt borta. Vi brukar ha en eller högst två såna kvällsbesök varje år. Ett år landadedom tokarna i poolen. DEt var väl det sista dom myrorna gjorde!
    Ha det så bra och njut vidare av sommaren.
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  12. How nice those flowers in the water, a picture to love!
    Dangerous...so high just on the roof of your house,but man do this things for us,woman!!

    Kram,
    Eefie

    SvaraRadera
  13. Tyckte väl de drog åt sta´n till när de svärmat färdigt här...
    Tur vi har våra gubbar...min hänger på utsidan av huset också, men här hamras det för fullt. Å jag sitter här på insidan vid dator´n, visst är det rätt fördelat...*skratt*??!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  14. Så vackert med blommorna i krukan... och ert hus, vad superfint!!! Jag älskar trähus med brutna tak!!! Vad har ni tänk att måla om huset i för färg? Hoppas att vi får se lite bilder sedan! :))

    Ha det gott och trivsamt rara du!!!
    Kramar♥

    SvaraRadera
  15. Ja himmel det är märkligt med myrorna som plötsligt får vingar..

    Oj..ja du det där med att måla kräver tålamod..vi har just målat gavelspetsen här..det blev så fiiiint..ja men då får du stå där nere o dirigera..:)

    Så tjusigt med vattenspegel o väter..

    SvaraRadera
  16. Flygmyror har jag drabbats av en gång. Stog och hängde tvätt och upp svärmade myrorna. Det var massor och in i tvätten for dom :-( De va inge kul du.Så fint du gjort i fatet.
    Ser att du ska vara i mina trakter ett tag. Förstår att du är det varje år när du skriver den årliga träffen. Kommer du från det hållet eller råkar ni bara ha tjejträffar där? Tänk om jag stötte på dej så kul det skulle vara :-))Det är inte långt upp till oss du :-)))
    Kram Tina

    SvaraRadera
  17. Här svärmade de också i tisdags... har något med det perfekta vädret att göra. Bilarna blev fulla med myror på taken och vattnet i tunnorna blev myrgödslat. Sen i onsdags var alla borta, bara vattentunnorna skvallrade om händelsen. Visst är det märkligt!

    Fy, vilket jobb att måla huset. Men med den belöning man får efter målningen är värt allt slit. Nästa år ska vi rödfärga södersidan. Tänkte ta en sida per år.

    Tummelisavattenbadet blev jättesött! Knycker idén på stört:)

    Ha det bra.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~