tisdag 21 juni 2011

Vad vi gjorde mer...


Högst upp på Kvarntorpshögen är det 
Musik på Hög är en gång om året
och årets artist var...


Just det...Tommy Körberg.
Gissa att jag blev glad 
över den överraskningen.
Jag gillar Tommys röst 
och hans tolkningar av
texter.

Tack ni goa vänner


Efter den konserten hann
vi med att fira en 
annan av våra goa vänner
som är av samma årgång som jag.



Söndagsmiddagen blev ett teamwork
av mor och dotter.
Fadern var lite inblandad
men försvann från grilluppdraget
vid några tillfällen.


Hemgjorda maränger med röd karamellfärg.
Till det lite vaniljglass, 
vaniljgrädde och egna smultron.
Dotterns komposition som slank
ner med lätthet.

Vilken tur att jag inleder 
varje dag med en powerwalk  !

13 kommentarer:

  1. -öh öh öh Ha den äran! ;D Vilken mysig dag ni hade! Goda vänner, samtal, mat och musik; det kallar jag kvalitetstid! Jag är LÖJLIGT glad över skåpet! Såg att Gua hade gjort så fint i sitt nu, så nu funderar jag på en liten makeover. Annars så har det bara fått "stått till sig". Kommer troligen bli vitt på utsidan och flyttas till en annan vägg i matsalen. Måste bara flytta tillbaka linneskåpet till sovrummet först...men tror inte gubben min kommer uppskatta det :). Passar på att önska dig en fin midsommarhelg!

    SvaraRadera
  2. Jag skulle ha gillat den där överraskningen också Tommy K är en av mina favoriter också ,har sett honom live en gång det var på circus i Stockhholm då vi var o tittade på Chess.Maten gör att snålvattnet rinner ,kramis Nette

    SvaraRadera
  3. Jag undrade väldigt mycket var ni varit. Vyerna som du visade tydde på höga höjder...tänkte mig ganska långt upp i landet...åsså var ni på Kvarntorpshögen. Inte kunde jag ana att det var så fantastisk utsikt där uppifrån. Å vad kul att de har så fina evenemang där!! Vilken överraskning du fick!

    Maten, men absolut efterrätten ser görsmarrig ut!!
    Ha en fin fin tisdag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt födelsedagsfirande! Grattis i efterskott! Kram Åsa. Bakom berget

    SvaraRadera
  5. Kunde jag ana en liten outtalad mening...?? Man ska höra Körberg, men kanske inte alltid se...??!! Jag har jättesvårt för den mannen, men älskar hans röst.
    Hur har du det nästa vecka?? Kolla upp det!! Jag jobbar men har nå´n dag ledig i veckan där såg jag.
    Ha´det så gott, och du, va sjutton ska vi göra åt vädret...??
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Jadå det visste jag ju redan, ÖÖÖÖÖÖrebroare som man ä! Men vad fint att få HÖRA en sådan underbar röst, för det har karln...och sjunger fina sånger..jag såg hon i Örebro för typ 40 år sedan, då var han långhårigare och snyggare..och det var väl jag med kan jag tro...he he...jojojo jag bor i Sörbyängen,...bott här i fyra år..sålde min villa i Almby och trivs sisådär...det byggs så mkt här, och jag är trött på all lastbilstrafik och spikande och pålande( Gnäll)...då bor du i nån villa häromkrings??...vad trevligt!!...så mkt gott Ni ätit och firat igen..mums för efterrätten där...ha en bra tissdag..kram Karina

    SvaraRadera
  7. inte hon...HAN såklart,men så långhårig som en hon hehhehhehe

    SvaraRadera
  8. Grattis vad roligt! Vilken fin tillställning!
    Ha en fin tisdag.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  9. Så mycket mysigt och skoj du varit med om... och så mycket gott du fått avnjuta!!! :) Maränger och bär... sött, himmelskt och underbart gott!!!

    Hoppas att du får fortsätta att njuta av ditt lov.... ♥

    Ha det fint och var rädd om dig!!!
    Stor kram♥ Maria

    SvaraRadera
  10. Vilken lycka att få höra Tommy Körberg. Hans röst är så stor. Har sett honom live en gång. I sommar ska han uppträda i Järvsö så vi får se om tiden för oss dit
    Ha det fint

    SvaraRadera
  11. Men så härligt! Kul med vänner som vet vad man gillar. Kan tro att Tommy K bjöd på en härlig stund, sjunga kan han minsann!

    Hoppas din midsommar blir lika fin.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  12. Wow vad roligt! Kul att få höra och se Tommy K.
    Och så mycket gott att äta :)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. va härligt att få höra Tommy,,jag tycker han har så härlig röst..o ett + är att vi har samma födelsedag (inte årtal)hihi... Vad mycke gott ni fick..ha en bra midsommar.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~