måndag 9 maj 2011

Jo vi hade det bra....




...i helgen i Hjo. Kanonbra ♥
På Loppisen var det lång
 kö innan de öppnade.


Träffade en hel del bloggare som
jag kände igen och andra
 som jag inte kände.
Det var en hel skara från Danmarksresan...kul☺


Tänk att det var så mycket folk så
jag glömde nästan bort att fota!
Här är Nellie i säljartagen.


Jag vill helst gå ett varv innan jag bestämmer
 mig men det kan man ju inte göra på Loppis.
Det var fullt framför borden så det var
nästan svårt att se vad som fanns.
Tjejerna hade fullt upp att sälja.

Marie har många idéer som hon förverkligar.
I hennes trädgård fanns denna.
Snyggt då växterna klänger
sig runt här eller att den
bara finns där som prydnad.


Lite smått och gott
kom med hem.


I hallen i "vårt" hus i Hjo
kunde det se ut så här...


...eller så här glatt.
Lustigt att vi hade så
lika sjalar.

Här kan men ta sig i dopp i sommar.
Vid flera tillfällen var vi vid hamnen.
Jag gillar den här vyn. Badhytterna
renoveras och sponsras av olika
företag eller personer som då
får disponera "sin" hytt.

Några fler bilder kommer en annan dag.

38 kommentarer:

  1. Det var en riktig loppisfest du varit på.
    Fina fynd du fick med dig hem!
    Kan det vara så att vi bloggare har lite samma tycke och smak.Det ser i alla fall så ut när man ser era sjalar :)

    SvaraRadera
  2. Fina fynd du gjorde ,sjalar verkade vara på samma ställe av samma sort ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Kul dag förstår jag!
    Och en hel mängd med fina sjalar, så fina. Kan man ju aldrig få för många av eller hur?:))
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  4. Ja det hörs att ni hade en fin helg. Man önskar att man hade varit där. Jag kan se på bilderna att det hade funnits en hel del jag hade kastat mig över ;o)
    Ha en fin vecka! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  5. Oj, jag hade blivit jättestressad att nån annan skulle köpa det jag ville ha. Gällde säkert att armbåga sig fram gissar jag. Mysigt verkar ni haft det!
    Kram Barbro

    SvaraRadera
  6. Det var en riktig loppisfest du var på, så mycket folk! Å så söta badhytter! Kram Iréne

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig loppis ute i det fria! Fina fynd du gjorde! Sängen var ju häftig!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  8. Fin badplats Är hytterna Privata?
    Tycker många gånger att det är för mycket folk på loppisar. Svår att se vad som finns. Vi brukar ta bilen utanför stan och åka småvägar. Där hittar man alltid loppis skyltar Kul helgs nöje
    Ha det b

    SvaraRadera
  9. Kul att du hittade lita att köpa. Glasgrejor ser det ut som. Sjalar kan man aldrig få för mycket av. Piffar upp det mesta.
    Har köpt flera sjalar i en blomsterhandel av alla ställen.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig loppis!! Det är många som varit där, det ser man på bloggarna. Fint väder hade ni också. Kul att du hittade några fynd, kan vara svårt med så många spekulanter men samma intresse=)

    Ha en fun fortsättning på veckan!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  11. Vilket bra loppis det verkar ha varit, och vackert väder! Tack, jag mår mycket bättre. Är sjukledig ännu denna vecka för att försöka återfå krafterna, men jämfört hur det har varit mår jag toppen :)

    SvaraRadera
  12. Vad fint och trevligt du haft det i helgen..vad roligt!! Fint i Hjo, det är det!! Vackra sjalar, får man aldrig nog av ju..Kram Karina

    SvaraRadera
  13. Du har haft en go dag i Hjo ser jag. Så mysigt där. Hantverksmässan i början på juli är mysig att gå på i parken där också. Hamnen med dess bebyggelse tycker jag mycket om. Fina fynd du fann på loppiset. Sjalar bara älskar jag :-))
    Ha en go fortsatt vecka min vän.
    Kram Tina

    SvaraRadera
  14. Ja den loppisen var nåt speciellt!
    Ha en finfin kväll!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  15. Vilken fest! :) Roligt att träffa bloggvänner i verkligheten och samtidigt göra en massa fynd.

    kram Maria

    SvaraRadera
  16. Hejsan!
    Vilket underbart väder ni fick på er lilla tripp.
    Måste ha varit svårt att hinna med o få något bland allt folk, men du lyckades ser jag :).
    Kul att ni hade så lika sjalar, har faktist en liknande jag oxå hihihii.
    Önskar dig en fortsatt skön kväll och morgondag. Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  17. Vilka gulliga små hyttar, fick lita mumin känsla :). Så roligt med loppis!!!!
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  18. Men du vilken solskensresa..så roligt och vackert är det ju i Hjo det vet jag det..goa bilder..jag njuter av det du presenterar..

    SvaraRadera
  19. Välkommen hem!! Förstår att det har varit en givande helg...Jag kan inte gå på loppis, jag förivrar mej så in i norden...blir lite som Emil i Lönneberga när han gick på auktion. Särskilt om det är mycket folk, och det tycks det ha varit...
    Ja, du har alldeles rätt, nu måste vi göra slag i saken och få till en träff!! Männen kan ju PRATA om sina åkdon, mannen är nämligen hemma för kvaddat revben (i jobbet), så nu får han stå bredvid maskinen och klappa på den tills det känns bättre i bröstkorgen.
    Ha´nu en fortsatt bra kväll, det lilla som är kvar av den...
    Kram

    SvaraRadera
  20. Vilken helg.... åh vilka fina saker du fick med dig hem!!! :)
    Sjalarna är underbara!!!

    Ha en fortsatt fin vecka!!!
    Stor Kram♥ Maria

    SvaraRadera
  21. Det finns några nackdelar med att bo i norrland, och detta att inte kunna vara med vid dessa happenings är en av dem! Vad kul att träffas igen med Danmarksgänget!
    Ha det gott,
    Eija

    SvaraRadera
  22. Jag blir sjuk när jag ser järnsängen...det är ju precis en sån jag vill ha.

    Håller med om att loppis kräver snabba beslut, blev det något??

    Kram//

    SvaraRadera
  23. Hej- ännu en ny blogg som verkar intressant.. KUL!! Va roligt med loppis ute i det fria..o vilken järnsäng..kan se det framför mej hur blommorna slingrar sej opp...Fina sjalar..Nu ska jag kika vidare..ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  24. Hej! Jag har en liten tävling hos mig o lottar en vinnare bland mina följare... Ha en skön dag i solen kramiz Jessica ps! villken fin tur du har varit på.. sådant är kul! / ds

    SvaraRadera
  25. Kul med loppis och att träffa andra bloggare samtidigt! Och Hjo är en så mysig stad.

    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera
  26. Åh, vilken härlig helg med många fina inköp! Och vilket väder!! Du måste vara helnöjd!
    Nu till helgen ska jag träffa några lärare som läste samtidigt som jag. Jag hoppas att helgen blir lika fin som din! (Men tyvärr visade väderprognosen regn till helgen..... Det får vi verkligen hoppas inte stämmer!)
    Ha det bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  27. Tänk så roligt att få åka på en sån härlig loppisresa! Liite avundsjuk är jag allt!!

    Kram och må gott.
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  28. Vilka gulliga grejer du hittade i Hjo!
    Ser att ni hade en toppendag!
    Ha en fin dag!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  29. Så mysigt du är ute på.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  30. Stor loppis vad kul. Hjo är en liten fin stad//Britt

    SvaraRadera
  31. Jo...jag ser väl det!
    Men var är karlarna...skulle ni inte roa er?
    Ha ha ha....det där menade jag inte! Finns det nåt värre än att ha en karl i släptåg när man är shoppingsugen?
    Vet du...det gör det faktiskt!
    En tom peng pung! ;o)
    Natti natti

    SvaraRadera
  32. Typiskt att jag hade "natt-helg" denna helgen. Hade också velat till Hjo. Kul att du tänker på mig när du ser paraplyer!!!
    Kram i solen

    SvaraRadera
  33. Du får verkligen ta del av ditten och datten du! Småler när jag ser sjalarna, ser ju ut som hemma hos mig och vilken härlig vy med badhytter!
    Ha en skön helg - jag ska ut en sväng! ♥

    SvaraRadera
  34. Tjenare...
    Du träffade inte S-A när du var där.han är ofta nere i hamnen för han har sin båt där.Sen hjälper han till med att få i andras båtar i sjön också Han kör kranen. Hjo är jättemysig tycker vi men inte han.
    Han älskar vår västkust så han är här ett en eller två gånger per år.
    Härliga fynd du gjorde.
    Ha det super Nu är det dags för middag.
    Mysig kväll. Kramizzzzzzz

    SvaraRadera
  35. Ha en fin helg.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  36. Å va ja önska att jag hade följt med!! Men men... några måste vell jobba oxå å hålla er "shoppisar" på banan! haha
    kram Lisa

    SvaraRadera
  37. Jag gick in för att läsa din senaste blogg men den är ju borta :-( Ja du blogger spökar för min senaste är också borta. Men jag passar på att önska dej en go helg. Kram Tina

    SvaraRadera
  38. Hejsan svejsan!!!!

    Bloggen är borta ser jag.

    Jag tycker att Blogger borde skämmas att behandla sin medlemmar på detta viset.
    Men vad gör man?
    Jag gillar ju att vara här så jag byter nog inte.Jag läste att det var någon som funderade på Wordpress.
    Jag kom ju in för att önska er en riktig skön helg.
    Hoppas att vi får lite sol och värme.
    Kramizzzzar i massor

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~