söndag 17 april 2011

Vad jag gör nuförtiden?



Jo jag målar.
Ibland är det fel färg på saker och ting.
Nu är det så att jag gillar inte att måla
och det tror jag bottnar i att resultatet
inte alltid blir såsom jag har
föreställt mig att det ska se ut.


Ska ta på minst en omgång till
med vitt för det får absolut inte
lysa igenom ...med den färgen.


På garagevinden stod denna hylla med skåp.
Syrran är ägaren till den men jag har
fått lov att måla den och använda den
tills hon har byggt om sitt hus.


Ute på altanen finns det mer som väntar
på en omgång. Gungstolen vet jag inte ens
var den ska få plats. Men bordet
finns det planer för.





Jag har fått en award! Vilken härlig bild!

Sus som var med på Danmarksresan. 


♥♥♥Tack för alla trevliga och glada kommentarer♥♥♥




22 kommentarer:

  1. Hej
    Vilka fina möbler som kommer att bli ännu finare med lite färg. Ha en likadan låda som oxå ska få sig en omgång med penseln, tror jag!
    Ha en skön söndag
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Oj, så mycket fina saker!

    Lycka till med målandet!
    /Frida

    SvaraRadera
  3. Hej söndag! Va kul med allt målande, har också ngt som skulle behöva få några penseldrag men drar mig för det, gillar inte....
    Ut i vårluften får det bli..
    Carin

    SvaraRadera
  4. Du måla?
    JAA!!
    ( Innehållet ur en hemvideo där en liten bror upprepade ggr frågar sin storasyster vad hon gör. Till slut kommer svaret, skrikandes:->

    SvaraRadera
  5. Grattis till den fina awarden!!

    Oj du har ju massor av målningsprojekt på gång. Så kul och nu går det ju bra att hålla till utomhus också. Jag bara undrar...hur kan någon komma på idén att måla de fina sockerlådorna inuti med "den" färgen???

    Ha en fin fortsättning på söndagen!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  6. Känner igen känslan av att det blev mer jobb än jag tänkt mig. Ser till att det blir gjort men sen blir det timeout och resten av prylarna står där dom står.
    Det är kanske så det ska vara Håll drömmen levande

    SvaraRadera
  7. Hejsan Annika !
    Jag fick också vara med och dela den där awarden.En liten mus som gnagt det så det blev ett hjärta. Häftigt.! Ide´rikt dessutom.

    Hoppas allt är bra med Dig.Härligt att våren är här och jag kan njuta utan pollenbesvär.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  8. Hejsan!
    Grattis till din award.
    Nu har du sysselsättning vill jag säga. Det var mycke fint som ska få sig en omgång med penseln.
    Ha de så bra, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  9. Grattis till award och kära hjärtandes vad du håller på och jobbar och målar! Men alla dina projekt kommer att bli toppen! ♥

    SvaraRadera
  10. Vilka underbara möbler.... och hyllan, den är ju fantastiskt fin!!! Det blir nog superduperbra när du är klar med dina projekt!!!

    Jag hoppas att du har haft en skön och fin dag och att du får en trivsam vecka!!!
    Må så gott!
    Vårkramar♥ Maria

    SvaraRadera
  11. Håller med om det där med målning, blir sällan som man föreställt sig men jag målar för glatta livet ändå ;)! Kul med en award, har fått den oxå men är lite dålig på att fixa vidare, får värkligen bättra mig...! Kram Iréne

    SvaraRadera
  12. Ja du håller på som jag. Målarprojekt är kul att ha tycker jag. Vilket fint bord blir spännande att se var du ska ha det. Ute eller inne?
    Hoppas att du haft en go helg.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  13. Det kommer att bli jättefint när du är klar :-) Kul att förnya sakerna ibland. Här har vi haft en härligt strålande vårhelg och det har du också där nere i söder också fått njuta av vad jag sett på väderprognosen. Å hålla sej så ska det några dagar till :-) Härligt !!!! Lite småplock i trädgården har det blivit i dag och så har vi grillat för första gången i år. DE va gott du :-)) Önskar dej en go kommande vecka gör Tina
    Kram

    SvaraRadera
  14. Oj vad du kan...
    Min man satte igång idag & måla en massa ramar som jag ropat in på auktionen. Jag hatar förarbete.. Men gör jag inte de,så ska jag inte måla iheller Okej då... Sade jag.
    Passar på & önskar dig en mysig vecka vännen
    Kramisar
    Sus

    SvaraRadera
  15. Oj vad du målar..ja det är verkligen så att det krävs många lager med färg..för det måste vara välgjort..annars kan det ju kvitta..jag har just avverkat en del projekt som ville bli vitt..:) och du..det är värt allt jobb..

    SvaraRadera
  16. Hej du rara!
    Här kommer en länk till receptet: http://emmaskök.se/2011/04/hallonpaj-deluxe-toppad-med-vit-chokladmarang/

    Personligen tycker jag att den är godare om man gör en vanlig smulpajsdeg med lite havregryn i! I receptet är det två bottnar, där den ena är med nästan bara havregryn....
    Lycka till!

    Ha det gott!!!
    KRAM♥ Maria

    SvaraRadera
  17. Då är det bara att fatta penseln.....men ta en sak i taget eller ska allt bli vitt ???

    Sockerlådorna får mitt hjärta att klappa ;P

    SvaraRadera
  18. Grattis!!!!
    Men det är väl kul att måla!!! Du har ju massa projekt.... Härligt!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  19. Skönt att veta att man har något att göra ;) och fint blir det.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  20. Du verkar ha riktiga godbitar på vinden! Men nog är det väl roligt att måla? Gungstolen behöver du väl inte göra nåt åt? Den är ju så charmig och den måste du göra plats för!

    Hoppas din påskhelg blir fin:)
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  21. Halloj!
    Vilken fart det blir på alla när solen skiner!
    Jösses vilken härlig påskvecka vi fått!
    Kiosken är inte "officiellt" öppen än, men du kan få en slurk ändå! :o)
    Kram på dig!
    :o)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~