fredag 22 april 2011

Påskrapport


Vilket underbart påskväder vi har. 
Nästan så man tror det är Midsommar.
Gullefjun är gjord av Kicki på Min Skattkammare.


En kartong med några kycklingar har stått
 undangömd i en liten skrubb, under flera år,
 men den blev funnen för ett tag sen,
som tur var

I dag har vi firat Lilla Sötnosans
födelsedag, ...den första.
I går var det 1 år
sen vårt första barnbarn
kom till världen.

**~~♥~~**

Kalla Kanin vilar lite innan
vi ska iväg på kalas.
Sängen fick Lilla M;s pappa i
julklapp för 32 år sen.
Det var hans farfar som
gjorde den och
hans farmor som sydde madrass
och kudde.


Nu har vi målat den till Lilla M.
Hoppas att hon kommer att ha lika
mycket glädje med den
som hennes pappa och
hans syskon har haft.
Kalla Kanin skuttade ner i
påskägget inna vi skulle fara
på kalaset.

Ha en go och glad påsk!

19 kommentarer:

  1. Vilken söt liten kyckling å så fina tuppar och hönor du har. Å en liten påskhare också...nej det var ju en kanin...=)

    Vad roligt för lilla M att få en så rar docksäng och en fin kanin i födelsedagspresent. När min äldsta dotter fyllde 1 år fick hon en ny docka. Den låg i en docksäng som min pappa gjorde till mig när jag var liten. Nu var sängen nymålad och mamma hade sytt ny bäddutrustning till dotterns födelsedag. När lilla S fick se dockan å sängen blev hon så överväldigad att hon bara släppte taget och gick sina första steg.

    Önskar dig en riktigt fin påskhelg! Glad Påsk!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. Vad fin sängen blev, och givetvis den söta kaninen också.
    Vilken tur du har som hittade din låda med påsksaker. Jag rensade på krypvindarna i somras och slängde en del och nu kan jag inte för mitt liv hitta var jag la mina kycklingar och hönor. Vilken tur att jag fick en av Kicki!
    Vår lilla stumpas första kommentar häromdagen var; hej mojmaj, jag har en alvedon i jumpan.......(feber på gång)
    I morgon ska vi träffas hela familjen och äta gott.
    ha det bra
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  3. Åh, så fin docksäng och vilken söt kanin du har gjort! Blir säkert uppskattat!

    Ha en fortsatt skön påskhelg! Glad Påsk!
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Visst känns det mer som sommarväder än aprilväder...
    Bara att njuta och ta tillvara!
    /SA

    SvaraRadera
  5. Grattis till lilla barnbarnet!!!
    Du har sytt en urgullig kanin.
    På långfredagen blev jag faster för andra gången. En liten flicka blev det denna gång.
    I morgon ska vi ha släktkals och njuta av solen. I helgen får jag väl se den lilla hoppas jag...hoppas att vi kan komma till dig i maj, jag blev ju sjuk och tiden rann iväg...
    Glad påsk!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Ha en riktigt trivsam o mysig påsk!
    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  7. Minns som igår då du skrev att du blivit farmor. har säkert varit ett härligt år. ni ska ha det så bra på kalaset.grattis lilltösen.
    Glad påsk!
    ~marita~

    SvaraRadera
  8. Åh så fin kaninen var och så mysigt att fira hennes första födelsedag!
    Ha en underbar påskafton!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  9. Din smak är som ljuv musik..jag ler hela vägen och njuter så av dina finsaker..ägget är som en dröm..sängen där med finkaninen..suck jaaa...go o glad påsk på dig

    SvaraRadera
  10. Så söt kanin och säng. Fantastisk present till goa barnbarnet :)

    Ha en fortsatt skön och glad påsk
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Så fint hon passar där i den vita sängen lilla kanin Kalla. Kul att den fina sängen är kvar..den som spar han har..Åh visst är det ljuvligt väder nu..man blir så glad och nöjd..
    Och det är bara början än..
    Kramis

    SvaraRadera
  12. Så fint!
    Glad påsk och god fortsättning!
    Ha en fin kväll
    Kram Marie

    SvaraRadera
  13. Vilken gåva. Inte alla förunnat att få en sådan present. Ha en bra fortsättning på påsken

    SvaraRadera
  14. Har det redan gått ett år! Ja det är för underbart med barnbarn.
    Så snyggt du gjort till den lilla, sytt, målat och fixat till.
    Vilken lycka för den lilla!
    Önskar en fortsatt Glad Påsk,
    karm Sussi

    SvaraRadera
  15. Va fint du gjort! Måste vara härligt med barnbarn, är det som de säger livets efterrätt!
    Önskar dig en god forsättning på påsken!
    KRam Malin

    SvaraRadera
  16. Kommer in en snabbis och lämnar soliga varma kramar från ett strålande Prag. I morgon är det tydligen den största dagen på påskhelgen här fick vi höra i dag. Blir tydligen mycket jippo då.
    Kram Tina

    SvaraRadera
  17. Å vilken fin säng lilla M fick! Så söt! Kul när man har saker som går i arv! Hoppas att 1 årskalaset var fint med många spännande paket fär en liten M! Kram Iréne

    SvaraRadera
  18. Vilken trevlig påsk och kalas ni har haft!

    Sängen ser ju stor ut kunde lilla M ligga i
    den ?

    Birgitta

    SvaraRadera
  19. Hej! åh vad mycke gott du bjuder på :) villken fin Påsk vi har haft.helt underbart.Önskar dig en skön fortsättning" kramiz Jessica

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~