onsdag 27 april 2011

Hjälp!

I helgen hade vi hjälp i köket.
Vi hade den lilla Sötnosan så
hennes föräldrar kunde få lite
gjort därhemma. Man får nämligen
inte mycket gjort med den lilla
fröken i närheten.


Ute vid gammelfarmors sommarstuga
 fanns det en hel del att upptäcka.


Tuppen kom med i vitbadet
som varade innan påska.

Några ville ha receptet på laxen
 som vi åt i Påskas. Det kommer
här:


Receptet finns i COOP MERSMAK nr 4 2011.

Det var mycket enkelt och smakade riktigt gott.

Dottern gjorde vit chokladmoussé
med honung och citronmarinerade
jordgubbar.

18 kommentarer:

  1. Hej!Jag tänkte jag skulle titta in och önska dig en skön vårvecka.
    Kram från Åsa.

    SvaraRadera
  2. Är det verkligen ett år sen hon kom, den lilla sötnosen? Inte klokt vad tiden går. Ja du, nog får man hjälp av de små allt:) Har fått träffa mina barnbarn före påsk så jag är fortfarande uppfylld!
    Tack för receptet, det ser smarrigt ut!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Ja se såna hjälpredor är bra att ha bara man sysslar med rätt saker. Vet att de trivs bäst när de får hjälpa med något som passar. Ibland cycklar jag själv iväg och ber att få låna vår lilla hjälpreda och hon kommer så gärna.Visst är det den gyllene tiden då man ibland får njuta av barnbarn. Ha en bra vecka även efter påsk.

    SvaraRadera
  4. Mums!
    Lax kan man aldrig få nog av.
    Visst är det festligt att inse att med en lillknorv i huset får man som sagt ingenting annat gjort. Då brukar jag tänka tillbaka och undra hur i hela världen jag själv fick så mycket gjort när jag var småbarnsmamma. Massor, bakade, sydde, städade, trädgårdsarbete, stickning, brodering, saftande och syltande.....mm mm
    Håller man på att bli gammal tro?!
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  5. Men står hon upprätt redan! Så fort tiden går och det har verkligen det här läsåret gjort! Ni har haft det gott 8mums) och härligt! ♥

    SvaraRadera
  6. Oj så gott det där lät! Så härligt att ha en liten en, de är så roligt att se när de upptäcker allt och smakar och känner och provar. Tänk om man själv gjorde så med allt :) vilken tid allt skulle ta :).
    Tack för dina söta ord inne hos mig!
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  7. En härlig påsk har det varit hos dig, och liten har blivit stor! Tänk vad fort tiden går... Tur vi inte blir äldre lika fort ;)
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  8. Bra att kunna hjälpa till med barnen ibland. Har själv 4 barnbarn o det är så gott att få rå om dem ibland.
    Det laxreceptet ska jag ta och prova någon gång.
    Ha det gott!
    Märta

    SvaraRadera
  9. Vad härligt att få rå om barnbarnet lite.
    Tack för ett jättebra laxrecept. Kommer absolut att laga det. Perfekt när man har gäster.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  10. Tack för receptet Har lax i frysen så det blir till att testa i helgen
    Sov gott

    SvaraRadera
  11. Det ska börjas i tid... så småningom har ni den rejält duktig hjälpreda i hushållet och kan luta er tillbaka!
    Hulda

    SvaraRadera
  12. Vilken gullig hjälpreda, men inte blir det mkt gjort när de små sötnosarna är med! Bild på bordet kommer under nästa vecka! Ha en fin helg! Kram Iréne

    SvaraRadera
  13. Uj uj uj så mycket gottigottgott.....tur att jag redan har ätit ;)

    Malva har blivit så stor......kan inte fatta...man glömmer hur fort tiden rusar iväg.

    Kram//

    SvaraRadera
  14. Så mysigt besök du har haft och en god påsk också ser jag:-) Härligt. Receptet är sparat det ser jättegott ut. Vi har haft några riktigt goa dagar i Prag :-)Tack för grattiset min vän. Ja du nu har både du och jag gått över en tröskel till :-)) Men vi njuter väl på,eller hur :-)) Nu ska vi njuta en solig helg här hemma. Ha en go helg du också.
    Kram Tina

    SvaraRadera
  15. Vilken duktig liten tjej som redan plockar ur diskmaskinen ;). Härligt med de små.
    Tack för receptet ska jag göra vid nåt bta tillfälle. Imorn innan brasan blir det grillat men kanske nästa lediga helg.
    Önskar dig en fin valborgshelg.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  16. Häääärligt med sådan kökshjälp! Ser själv fram emot sådan till i morgon lördag, men då är det gräsmattan och grillen som står i centrum... Det är helt otorligt sådan sommar vi har!
    Tack för din kommentar!
    Ang. pumpen... Kanske inte så konstigt att den inte hängde med häromdagen/natten. Efter flera månader i idet, gäller det tydligen att ta det lite lugnt i början av uppvaknadet... Resultatet av nattlig färd och fint omhändertagande blev det en returbiljett. Fungerar den bättre än SJ:s så kommer väl någon gång i framtiden någon form av besked kanske...
    Ha en skön helg!/SA

    SvaraRadera
  17. Ha en jätte trevlig helg!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  18. Hej! Ha en skön helg och när jag ser ditt recept kan jag verkligen hålla med att lax i alla former är alltid uppskattat och gott!
    Hälsningar från mig
    Carin

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~