måndag 11 april 2011

Firad!



Då jag i februari bytte tiotal
på min ålder fick jag en
vistelse i Sälen av och med
barn, sonhustrur och barnbarn.
Jo mannen var också med.
I helgen var det dags.


(Klicka på bilden så kan du läsa vad de skrev.)

Vet ni att jag behövde endast packa

med mig mina personliga saker...!
Vilken lyx♥♥♥♥♥


På mitt program stod Fjällspa!
I vedeldad bastu vilades trötta
ben efter en dag i skidbacken.


Champagne och bodyscrub med handskar
fann jag inne i bastu där det
även fanns massor av värmeljus tända.

På kvällarna har de bjudit
på den ena goda rätten efter den andra.
En kväll var det tre-rätters på menyn.
I söndags serverades brunch innan
vi avverkade några timmar i skidspåret.

Eftersom barnen är vana
utförsåkare, och goda skidpedagoger,
så ingick det en hel del
skidlektioner med den inte
allför lättlärda mamman.

I lördags blåste det så pass att
flera liftar stängdes men det
hindrade inte oss från att åka.
Tänk att nerfarter kan upplevas så olika
beroende av underlaget.
Det var verkligen smöråkning.

Jo, det var lätt eftersom vi var
ensamma i en del backar och
de var inte heller uppkörda.

Vilken tur att jag bytte tiotal!
Vilken tur att just jag har dessa fina
unga människor i min familj!

♥♥♥♥♥♥♥
  
Visst fanns det snö
men vädret tar hårt
på snötäcket.
Väl hemma upptäckte jag
massor av blommande lökväxter
ute i trädgården.

33 kommentarer:

  1. Jaaa vilken tur..du en upplevelse i present är det bästa man kan få..härligt

    SvaraRadera
  2. Det är bara rätt åt Dig att Du har en så härlig familj!
    Det hade varit väldigt kul att se dig i "skidskolan".:)

    När ska vi träffas nästa vecka?
    Jag kan nästan när som helst!
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  3. Vad härligt det låter !!!!!!

    Vad gjorde lilla Malva åkte hon
    pulka med farmor ?

    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Vilken fin present,upplevelsepresenter är nog den bästa sort man kan få i den här åldern (fniss)kramis Nette

    SvaraRadera
  5. Ååh, vilken fin present! Härligt att bli så uppassad. Lycka :)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Vilken bra kombination, skidåkning och umgänge med nära och kära! Du behöver väl ingen skidskola, du som åker ända till Alperna för att njuta av perfekt skidåkning!
    Vi ses!
    Kram Lovisa

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar present...härligt att få njuta av så fina upplevelser!
    Må gott!

    SvaraRadera
  8. Låter som dina nära och kära visste med säkerhet vad som passade som present till dig. Förstår att det blev ett hel lyckat veckoslut.

    SvaraRadera
  9. Verkligen lyx och fin present att få!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  10. Grattis...och vilken härlig lyx,bästa presenten att få...härliga barn och man du har...förstår att det blev en fin upplevelse!! Hurra Hurra Hurra Hurra!!

    SvaraRadera
  11. En sån härlig present. Att bli uppassad och bara njuta och ha det gott. Kan inte bli bättre. Fina minnen att stoppa i ryggsäcken du.
    Kram Tina

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig present. Att bara får bli uppassad. Bra med ideer inför min stora dag jag kanske kan önska.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  13. Men visst är du lyckligt lottad med en sån underbar familj!! Och du är värd all uppmärksamhet!! Man behöver lite lyx i tillvaron. Själv försöker jag få till en veckas semester i sommar, det kommer också att kännas som lyx.
    Ha´det så gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  14. Detta var riktigt häftigt ...Så fint de hade rimmat.
    Om du håller på att fira din födelsedag så här så kommer du snart att fylla igen hahaha!!!!

    Jag fattar att de vill skämma bort dig för du skämmer säkert bort dem så fort du hinner.
    Du måste vara en supermamma
    Kramizzz på dig .

    SvaraRadera
  15. Vad härligt du verkar ha haft, vilken kanon present, av de dina.
    Kram och ha en fortsatt bra vecka.
    L8!

    SvaraRadera
  16. Mmm...
    Låter ju helt underbart vännen
    Njut & bara ha de såååå bra
    Kramisar
    Sus

    SvaraRadera
  17. Åh vilket underbart rim och vilken mysig helg du fick, så fina och goa barn!
    Ha en riktigt härlig dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  18. Vad härligt att ha en sån fin familj och som vet vad du uppskattar. Jag kan tänka mig att du haft en riktig må-bra-helg och att gemenskapen med barn, sonhustrur och barnbarn,fått en riktig boost.

    Önskar dig en underbar vecka!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  19. Åhhh...så fint!
    Nu är du väl rustad till både kropp och själ med så mycket kärlek och omsorg!
    Och så omfamnade vårvärmen dig när du kom hem, och min vårbrasa vinkade glatt...
    VÄLKOMMEN HEM! :o)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  20. Såna härliga ungar du har som skämmer bort dig. Visst är väl såna gåvor värda mer än vackra ting som man egentligen kan köpa själv. (fast jag gillar paket) hihihi..
    Ha de så bra, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  21. Men vad kul du haft och vilka snälla barn som pysslade om dig så!
    Kram
    Barbro

    SvaraRadera
  22. Vilken underbar present och ett så söt brev, tänk att bara få vara, inte tänka på mat el något annat! Skönt! Kram Iréne

    SvaraRadera
  23. Vilken fantastisk present... att få åka till Sälen med sina nära och kära!!! :))) Det låter som om ni har haft en underbar vistelse!!!

    Ha det gott och var rädd om dig!!!
    Stor Kram♥ Maria

    SvaraRadera
  24. Jodu...vilken tur...att du bytte tiotal ;) dina ord och bilder förmedlar verkligen hur härligt ni haft det! Vilken tur att jag äntligen kom på besök (ler) ;) Det har varit alldeles för längesen tyvärr!

    Kram//Carolina

    SvaraRadera
  25. Åh så underbart roligt! Vilken lyx :). Precis vad man behöver, vara med nära och kära är ju allid det bästa.
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  26. Åh så härligt! Ett minne för livet. :)

    SvaraRadera
  27. Hej, hoppas du har det bra så här på onsdagskvällen.
    Jag är spinninginstruktör och kör ett och ibland två pass/vecka. Himla roligt är det :))

    kram Maria

    SvaraRadera
  28. Oj, vad fint och genomtänkt dom ordnat
    för dig!
    Vilket härligt minne!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  29. Hej Vännen
    Du har något inne hos mig
    Kramisar
    Sus

    SvaraRadera
  30. Så gulliga ungar du har! Det värmer modershjärtat kan jag tro att bli förärad en upplevelsepresent!
    Är ni klara med hall/trapprenoveringen? Vad blev/blir det för färg på panelen? Jag är så nyfiken:)

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  31. Härligt Annika!
    Du har blivit riktigt firad.
    Vad roligt att alla var med och ni fick njuta tillsammans.
    Kram på dig!
    Susanne

    SvaraRadera
  32. Ja, du har då sannerligen blivit firad rejält!!!!
    Vilken härlig överraskning och det ser ut som du har fått njuta till fullo över helgen.
    Jag får gratulera dig i efterskott till det nya tiotalet Annika!

    Välkommen hem igen...., till våren:)
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
  33. Grattis i efterskott. Vilken fantastisk present.
    Ha nu en fin helg.
    Kram Agneta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~