lördag 30 april 2011

Vackert...


Fick en vacker sjal av en vän.
Den blev snabbt lilla Malvas gosesjal.


Caroline med Lillans tuva är väldigt
bra på att sticka.


Ååååhhh...så glad jag är över dem.
Vi hade en helmysig dag på Påsklovet
då vi for runt lite till olika trevliga ställen.
Visst är det fantastiskt att man kan hitta
nya vänner via bloggen.


En gammal vänskap är Magnolian...


som blommar för fullt i Örebros Stadspark.
En mängd olika sorter finns där.


Varje vår tar jag många foton på dem.


Tror aldrig att jag blir mätt på dem.

En härlig känsla att stå här under...
eller mitt i... allt det vackra.

I år får vi en fantastisk fin Valborg.
I vår stad är det ett stort firande vid slottet.
Brasan är på en flotte i Svartån och
olika körer och sångare framträder.
Finalen är ett mustigt fyrverkeri
som lyser vida omkring.

27 kommentarer:

  1. Åh, så fina bilder på magnoliorna! Jag brukar sällan lyckas ta mig till Stadsparken när de blommar, men någon gång har jag sett dem i verkligheten.

    Fyrverkeriet vid slottet brukar vara magnifikt! Fast det var också ett tag sedan vi var där.

    Trevlig Valborg!
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Magnolior är verkligen magiska...
    Ha en härlig Valborg!
    Camilla

    SvaraRadera
  3. Oj, nu blir det att ta sej in till parken med kameran!! Jag är alltid ute i sista minuten...Förvånad...??!!
    Hoppas ni får en riktigt fin och skön valborg, här blev det lite ändrade planer i all hast, ska sova på jobbet inatt så det blir ett lugnt firande för vår del. Precis som om vi brukar hålla i gång halva nätterna nu för tiden...*skrattar*!!
    Ha det så gott vännen!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åååå bara så underbart med magnolior tycker jag är magiska.Ja här på bloggen kan allting hända.Skoj med nya vänner.Önskar dej en skön och härlig valborg.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  5. så vackra bilder på magnolian. måntro en sån sku klara sig hos os..
    du ska ha en fin valborg.
    ~marita~

    SvaraRadera
  6. Härliga magnolior :)

    Ha en trevlig valborg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Vilka underbara bilder på Magnolia!
    Vi har nyligen planterat vår första Magnolia i trädgården. Liten ännu, men den blommar redan!
    Tyvärr är blomningstiden alltför kort... Redan nu börjar de första blombladen falla ner...
    Hoppas du får ett fint Valborgsfirande vid slottet!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  8. Trevlig Valborg på Er!

    Skall Ni till slottet? Vi åker nog till Kil.

    Vi var faktiskt och titta på de underbara Magnolierna i Stadsparken.

    Birgitta

    SvaraRadera
  9. Dom är för underbar magnoliorna ,glad Valborg till dig ,Nette

    SvaraRadera
  10. Önskar en magnolia själv i vår trädgård.
    Härlig dag vi hade, sockorna gör sig ju fint i brevlådan:))
    Ha en fin valborg vännen!
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  11. Jag blir väldigt sugen på att plantera en Magnolia i min trädgård när jag ser alla vackra bilder på dem.

    Önskar dig en underbar kväll vid brasan, med sång och fyrverkeri!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  12. Ohhh vad mysigt det låter med firandet.
    Här finns inget nu för tiden och köra bil är ju bara att glömma när man har grillat och festat,så här sitter vi och gottar oss utan den härliga elden och sköna sången.
    Ha en riktig go fortsättning på helgen.
    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  13. Hejsan!
    Magnolia är verkligen vackert, kanske skulle ta en promendad i stadsparken och titta innan de blommar över.
    Vi var till vår brasa här i byn som även den avslutas med ett vackert fyrverkeri. Men fy så kallt det blev, var helt genomkyld innan vi kom hem.
    Ha en bra start på sköna maj, vår vackraste månad då allt knoppar.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  14. Hej rara du!

    Vilka vackra bilder på Magnolian.... så njutningsfulla och vackra!!! :)

    Vad härligt det lät med en utflyktsdag tillägnad lite "trivsamheter", jag är också sugen på att ta mig en tur!!!

    Hoppas att du har haft en skön och behaglig valborg och att din söndag blir lika bra!!!

    Ha det gott!!!
    Stor kram♥ Maria

    SvaraRadera
  15. Härliga bilder.
    Ert valborgsfirande verkar vara riktigt trevligt.
    Här i Sundsvall tänder man en brasa på Norra berget. Där samlas människor både stora o små.
    Jag avstod i år. Var så bedrövligt kallt
    Ha en bra kväll

    SvaraRadera
  16. Nog kan vi här uppe få avundas lite den vackra magnolian som alltid är jättefin. Ha en bra vecka.

    SvaraRadera
  17. så underbart vackra bilder som du bjuder på idag.
    Ha en fin vecka!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  18. Härliga magnoliabilder! Magnoliablommor är nog en av mina absoluta favoriter.
    Kramar, Mona

    SvaraRadera
  19. Vackra magnoliabilder! Så stor lilltjejen blivit. ha en bra vecka/Sophia

    SvaraRadera
  20. Vilka mysiga strumpor. Får ta mig till stadsparken och titta på grönskan.
    Hoppas att du hade en bra Valborg.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  21. Jag älskar också Magnolian du. Finns inte så många i min närhet men några finns det. Dom blommade villigt nu när vi var i Prag. Ja du den här bloggvärlden ger oss nya goa vänner. Jag har haft förmånen att få möta några av mina i verkliga livet å det är GULD för mej. Så goa underbart goa människor mötte jag. Valborg och första Maj har varit lugn här för G har inte mått så bra. Vädret har vänt lite åt det kallare hållet nu men det är ju vårväder :-) Ha nu en go kommande vecka.
    Kram Tina

    SvaraRadera
  22. Underbart vackert med magnolia.
    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  23. Jag ler när jag ser din sjal för jag är också väldigt inne på blåa kläder i vår fast att jag inte alls är någon 'blå' person.

    Magnolian är underbar! Önskar att den kunde trivas hos mig...men ack nej!

    Kram//Carolina

    SvaraRadera
  24. Härliga bilder och fina saker.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  25. Härliga bilder! Våran Valborg var kall, tog på vinterjavka och vantar när jag å Ztella tog en cykeltur under kvällen! Burr så vi frös ändå! Kram Iréne

    SvaraRadera
  26. Min valborg tillbringade jag med sonen och hans flickvän i ett shoppingcentra på jakt efter studentkläder! Passade in detta med deras valborgsmässofirande då de skulle stanna kvar i den staden för att fira med goda vänner. Så kl 19 satt jag ensam i bilen på väg mot hemmet en timme bort! Poppade lite musik och såg finklädda människor på väg till olika brasor i småsamhällena som jag passerade. Väl hemma åt vi tacos och mös i TV-soffan. Första gången på ca 15 år som vi inte besökte en brasa. Men det var faktiskt helt OK!! Fina bilder du visar på magnolian. Gillar stadsparken och stadsträdgården mycket. Så mysigt att fika där vid växthusen, och gott :)! Ses vi på lördag i Hjo? Kram

    SvaraRadera
  27. Nån gång SKA jag ta mig till stadsparken och titta på magnoliaprakten! Hittills har det inte blivit av, är en mycket dålig örebrobesökare fast det bara är fem mil mellan!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~