torsdag 17 mars 2011

Livet är en fest...

...ibland så händer det mycket på en gång.

I går kväll hade mina kompisar,
 på den skola som jag jobbat på i 26 år,
 ordnat en fest med anledning av mitt  
höga antal födelsedagar.



Först dukades det upp till en smakfull buffé
med olika maträtter.
Till kaffet var det olika tårtor
som några av dem bakat.
Här är en av dem.





Val av färg på blombuketten vållade
 dem inga större bekymmer.

Mmmmmmm....

Tack ni alla fina tjejer
för en mysig kväll!


Till sist ett Tack till Sari
för den söta ljuslyktan
som hon gav mig.


~~~~*~~~~

Nu äntligen tycks min symaskin fungera
 som den ska. Sydde klart kuddarna
som har legat länge och väntat.
Tyget köpte jag i Falun i höstas.

I kväll har vi gjort fina paket till dottern.
Hon fyller på lördag men vi börjar fira i morgon.
Hennes antal år slutar på 5.

19 kommentarer:

  1. grattis,så roligt att du fick en fest.
    vacker blombukett.
    ~marita~

    SvaraRadera
  2. Oj oj vad du blir firad och nu dottern också, härligt när livet är en fest=)

    Vackra blommor, vackra kuddar och vackra paket och allt i en underbar färg.

    Önskar er en härlig fest i dagarna tre;-)

    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Grattis, vad mysigt!!!!
    Jag gör oxå paket, min dotter fyller på söndag!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  4. Härligt att bli så firad. :)
    Ha en skön kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Men du så härliga vänner du har.
    26 år ... det var du värd.
    Grattis får man väl säga.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  6. Grattis! Härligt att bli firad med tårta och fina presenter! Blombuketten var ju alldeles ljuvlig!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  7. Grattis igen.... så härligt med så fina kompisar, som man kan bli firad av och tillsammans med!!! :)

    Tårtan ser supersmaskig ut... och buketten är underbar!!!

    Hoppas att du får en jätteskön helg!!!
    Må så gott!!!
    Stor Kram♥ Maria

    SvaraRadera
  8. Så roligt att bli ihågkommen av arbetskamraterna. Mycket gott där :)Jättefina blommor också.
    Ha en skön fredag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  9. Vad roligt för dig att bli så ordentligt firad!Som sagt, livet är ju inte bara en fest, det är en dans på rosor också.
    Kram
    Barbro

    SvaraRadera
  10. Grattis och säkert jätteroligt att bli firad utan att fixa något själv.

    SvaraRadera
  11. Hallå där!
    Jag tror du har världens längsta födelsedag....håller den på än?! Och i helgen fortsätter den väl också...uj uj! ;o)
    Söt lykta från Sari!
    Önskar dig en härlig weekend i stora staden!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  12. Vilka fina vänner! Och du förevigar allt firande med vackra bilder, som vanligt!
    Hulda

    SvaraRadera
  13. Oj så mysigt!!!!
    Vilken lycka att ha sådana kompisar och vilken fantastisk bukett. Precis i min smak.
    Härliga lantliga bilder som jag älskar.Du kan verkligen få till det.Smakfullt fast det har jag sagt förut.
    Gratta dottern på stora dagen.
    Vi firade sonen förra lördagen han blev 35.
    Ha en mysig helg...Kramizzzz

    SvaraRadera
  14. Oj, vad många som fyller år denna helg.Jag och livskamraten står just i färd med att åka till dottern som fyller år i dag och många år är det. Stora staden som du ska åka till är kanske där jag bor.

    SvaraRadera
  15. Grattis till din dag...vad fint och trevligt du fick..goa arbetskompisar du har...Vilken fin bukett..Fina foton att titta på......god helg också kram//Karina

    SvaraRadera
  16. Hejsan Annika!!
    Festen är du väl värd! Hoppas du hade en trevlig kväll! Det hade jag! Kul att träffa kollegorna igen.
    Ja, vilken god buffé och vilka smarriga tårtor det bjöds på!!
    Roligt att du gillar ljuslyktan! Tack för dina fina ord!
    Ha en fin helg med ännu mer firande!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  17. Kul med ett sådant firande på jobbet. Vackra bakverk må jag säga.
    Inte illa att fira födelsedag i omgångar, det förlänger ju lyckan.
    Skickar även med ett grattis till din dotter.
    Kramar Ing-Britt

    SvaraRadera
  18. Grattis! Visst är det roligt att fira flera gånger om... Att dela upp firandet i lagom portioner och sprida ut det under våren, det är precis i min smak... ;-)

    Snöiga vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  19. Härligt med vänner som sätter guldkant på dagen.
    Såg riktigt gott ut det där. Å blommorna och present. Jättefint !! Ja du jag har ju en dag med samma antal år i sikte snart jag också :-) Vart tar åren vägen ? Tycker dom har en väldig fart. Ja man ser det ju på barnen som blir stora förstås. Grattis till dottern också :-))
    Ha en riktigt go helg nu.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~