lördag 19 mars 2011

En morgon när vi vakna var hela världen vit ... 
Det var attan så jobbigt att cykla till
andra sidan av stan i går morse.
Inte en plogad gata så långt ögat kunde nå.


Men under snön finns de ju!
Snödropparna fanns bra där förra helgen.
Hade helt missat knopparna.



Mellan två skolor gick jag in i våren...
...på Stadsträdgården.


Precis som förra året hade kreativa elever skapat.



Hurra för fina dottern i dag.




Precis som sin mor
älskar hon paket...fina paket.


Tårtan har hon bakat...



...precis som macaroons.

Vi firade henne i går kväll.




Just nu befinner jag mig i Stockholm.
Ska på trevligheter i kväll.
Ännu en mysig födelsedagspresent

20 kommentarer:

  1. Jag älskar också paket.... gärna många, fint inslagna... hihi..!!

    Åh, ha en mysig dag i Stockholm!:)

    Trevlig helg, Kram C

    SvaraRadera
  2. ha det så trevligt i Stockholm!!
    ~marita~

    SvaraRadera
  3. Fina paket och vilka godsaker :))
    Ha det bäst i den stora staden
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Hoppas allt är bra med dig.
    vad många fina inlägg du har gjort....

    Vilka underbara paket till dottern o tårtan ser ljuvligt fin o god ut, vad duktig hon är!

    Hoppas att du får en Trevlig Helg i Stockholm!
    Kraaaam Therese

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en supermysig helg i storstaden!!!
    Underbar tårta... så fin!!!

    Ha det gott, jag hoppas att du får njuta ordentligt av kvällens festligheter!
    Stor Kram♥ Maria

    SvaraRadera
  6. Hej Annika...du har en utmaning att hämta på min sida! ( 8 sanningar om dig själv....)//Karina

    SvaraRadera
  7. Oj här händer det saker! vilken underbar tid du får ta del av! Ja det kom visst snö här medan jag sov klockvarvet också! nu ska vi tro att det vänder!
    Njut helgen! ♥

    SvaraRadera
  8. Men milda Matilda va´du far runt!! Å vilken tjusig tårta!! Å annat gott...
    Efter en intensiv fredag/lördag ska vi ta en dagstur till Norrköping i morgon, ska besöka sonen med sambo och lite växthus med pellissticklingar, mannen har inte hissat intresseflaggan än, men han har inget val...
    Ha´det så gott!!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilka fina paket, dottern blev säkert mycket glad! Härligt med en helg i Stockholm, njut!
    Kram Lovisa

    SvaraRadera
  10. Ja visst blev man paff av all snö. Roligt med kalas och vilken fin tårta dottern bakat. Rena proffset.
    Hoppas du hade en härlig helg i Stockholm.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  11. jo, snövädret yrde nog över oss igår men det blev nog en vända till loppis.köpte inget, förde bara mer saker.
    ~marita~

    SvaraRadera
  12. Jag får aldrig till mina paket...borde nog gå en kurs hos dig!

    Mumsiga tårtor både i detta och förra inlägget!

    Kram//Carolina

    SvaraRadera
  13. Du har verkligen fullt upp med trevligheter :)
    Snö och sol om vartannat är det här hos oss också, det hör väl den här månaden till.
    Ha en fin start på veckan! Kram Kicki

    SvaraRadera
  14. Paket är så roligt att få! Hoppas roligheterna i stora staden var spännande å roliga! Kram Iréne

    SvaraRadera
  15. Det var mycket festligheter samtidigt. Fest på jobbet och fest för lilla dottern. Tårtan ser jättegod och och dessa små macaroon som är på allas läppar....har jag inte smakat. jag lever ett kolhydratfattigt liv. Inte för att det verkar ge nåt resultat...men jag fortsätter väl att vara ihärdig. Enligt Kostdoktorn kan det ta ett tag innan det ger utslag och jag tyckte mig se en liten minskning på kinderna....hm,hm.
    Stockholm! I present! Så roligt! Hade en fundering på att dra dit till TRädgårdsmässan, men jag tror att det känns roligare att ta ett tag med hallen och dess tapeter.....Vi får se. Det är inte helg än.
    Kramar
    /Lotta

    SvaraRadera
  16. Hoppas att besöket till storstan var som du hade önskat och att du fick en jättetrevlig överraskning.
    Härliga bilder som vanligt
    Jag njuter av dem.
    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  17. Det var många fina paket, klart det är kul.
    Tårtan och marängerna ser riktigt smarriga ut.
    Men va fint eleverna gjort i växthuset :).
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  18. Hittade precis hit till din fina blogg och blev följare direkt!:)
    Så roligt att ni hittade pärlspont där ni ville ha det! Så fint!!!

    Grattis till både dig och dottern såhär i efterhand:)

    Mvh Milla

    SvaraRadera
  19. Får önska grattis i efter hand. stadsträdgården ser fin ut har inte kommit dig i år//Britt

    SvaraRadera
  20. Vad mysigt med en tur till Stockholm.
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~