tisdag 29 mars 2011

Hos Nina, Gúa, Lene, Randi...


...bilder från Nina Hartmans butik
i Ängelholm.

Om dessa kan vi ha olika åsikter!


Det fanns en hel del att titta på.

Formen är ju bara underbar på dessa fat.




Snett emot låg denna butik.


Nu är vi hos Gúa i Harlösa.
Gillar att det fanns en
viss anknytning till min stad.


Typiskt att batteriet till
den stora kameran tog slut just här. 
Överallt var det människor
så det var svårt att få några bra bilder...
i alla fall för mig.

Lördagens första stopp i Köpenhamn
var på Butik Sophie.
Den trevliga innehavaren, Lene, syns på väg in.

Kunde nog tänka mig många saker härifrån.

*Suck*...vilken fiiin!



Andra stoppet var på Stil och Stemning.
Mor och dotter driver den mysiga butiken.


Bilderna talar för sig själva.

Fortsättning följer...

23 kommentarer:

  1. Sitter här och suktar.. Fantastisk resa :))
    Inspirationen måste flöda efter en sån tur.
    Ha en skön kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Härligt nu att surfa hos alla som var med på bussen, se olika synsätt och vinklar från butikerna. De flesta verkar vara mycket nöjda med roadtrippen!
    Ha det fint, ses till nästa inlägg!
    Eija

    SvaraRadera
  3. Jag säger bara ååååååhhhhhhh, bilderna talar helt för sig själva som du säger. Vilka mysiga butiker! Antar att du inte kom tomhänt hem!
    Du, när ska vi få till vår fika, det är ju stolligt det här. Har varit urförkyld länge men börjar bli bra nu, (peppar,peppar). Har grymt mycket på jobbet men fikatarmen drar........
    ha det gott
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  4. Ååå det är så härligt att se alla bilder från resan på olika bloggar. Att få återuppleva den gång på gång. Vi fastnar för olika saker, ser dem ur olika vinklar och allt var så fint.

    Ha en skön natts sömn och en bra morgondag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Åh vilken underbar resa vännen och jag skrattade så jag hade magvärk när jag kom hem , vilket härligt gäng. Vi får höras av nån dag och bestämma när du vill komma förbi så får vi skissa på gardinerna ;o)
    Ha en riktigt härlig onsdag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  6. Vilken resa ni har gjort. VAr sjutton hörde ni talas om den...vore ju kul att få göra en sådan någon gång. Ni besökte ju helt ljuvliga ställen.
    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera
  7. Verkar ha varit en givande resa! Nu ska jag väl sticka ut lite (inte ovanligt...) och säga att jag tycker hönorna var urläckra!! Men inget att ha här hemma för min del, de skulle vara plockade efter två röda utav kattdamerna! Så påskfjädrar är ett minne blott...
    Ha´det så gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. OjOj så mycket vackert ,kram Nette

    SvaraRadera
  9. Vadå, gillade du inte hönorna?!! ;)
    Ha en fin dag!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  10. Oj vad mycket fint du fått se och uppleva! Tegelväggen var ju häftig!! Hyllan skulle jag nog fått med mig hem direkt!! Superläckra bilder.
    Kram
    Barbro

    SvaraRadera
  11. Hallå Dittelina!
    Kan bara föreställa mig vilken lustfylld tripp ni hade! Jag har sett dig skymta på nån annan blogg med jättekameran på magen! ;o)
    De här duger så bra, man ser allt fint ändå!
    Gemenskapen är ändå den bästa behållningen, tänk vad bloggvärlden ger!
    Stora kramen kommer här!
    Kicki

    SvaraRadera
  12. Så mycket fint du har kollat på. Kan tro du blivit frestad att handla flera gånger :-))Så mysigt det är att strosa runt i såna här butiker du :-)Ser fram mot fortsättningen. Hoppas du haft en lika solig dag hos dej som vi haft här i dag. Å vad härligt det är nu när det går mot blommor och grönska så småningom.Kramar OM

    SvaraRadera
  13. Vad mycket ni hann med både Skåne och Danmark. Var bodde ni? Åt ni några goda smörebröd i Köpenhamn. När jag var i Danmark med jobbet blev vi bjudna på massor med olika smörebröd till brunch.

    Birgitta

    SvaraRadera
  14. Kan tänka mig att ni hade det toppen på denna resa.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  15. Hej
    Vad lustigt det känns att se bilder hemmifrån hos dig...
    Ser att du har haft en bra tur.
    Ängelholmär en lagom stad tycker jag.
    Välkommen tillbaka
    Annika

    SvaraRadera
  16. ...man blir allt riktigt lycklig över sådana bilder från en sån kul tripp. Men det kan ju gå att besöka dessa ställen på egen hand.... Skåne är ett ställe dit jag brukar åka en helg frampå hösten. Österlen!!!!! Förra hösten bodde vi på gårdhotellet Sköllen...och dit vill jag gärna återvända.
    Kexburken, du.....den ger minnen. Kexbräck från fabriken! Mmmmmm
    Kram, kram
    /Lotta

    SvaraRadera
  17. Vilken toppenresa ni gjort. Underbara bilder du visar.
    Ha en fortsatt skön vecka.
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  18. Kan nog inte få nog av eran härliga resa. Klickar mig runt och ser vad ni varit med om och överallt ser det lika fint ut.
    Skilda meningar kan man ha om mycke och det är bara posetift. Jag tyckte hönsen var hur läckra som helst :).
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  19. Vilka sagolika bilder!! Jag är såååå avundsjuk på Er!! jag vill också!:)Nästa gång SKA jag med... Jag förstår att ni hade det toppen!

    KRAM C

    SvaraRadera
  20. Vilken resa ni måste ha haft! Var själv i butiken Stil och Stemning för några år sedan och köpte en helt underbar zinkbalja som är en favorit varje sommar, snart är det dags att ta fram den på nytt! Ha en skön helg och jag ser fram emot att följa fler inlägg om er resa.
    Kram Lovisa

    SvaraRadera
  21. Men vilken härlig resa du varit på! Jag förstår att ni blev inspirerade :)
    Ha en fin avslutning på veckan! Kram Kicki

    SvaraRadera
  22. Meeeen undebara du har du varit i dessa makalösa butiker..jag känner igen dem väl från diverse reportage i inredningstidningar..jag vill oxå åka på turné och bara njuta ..men du så trevligt detta är att se här hos dig..jag måste scrolla lite vänta...suck jaaaa så vackert..

    SvaraRadera
  23. Det är som du säger, bilder ploppar upp i hjärnan hela tiden och då pirrar det till=)

    Önskar dig en fin fredag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~