torsdag 3 mars 2011

Award och enkel lunch


Tack fina Pernilla för din award.
Alltid kul att bli utvald.
Pernilla skriver om sitt liv i Australien.
Gå gärna in och läs Swedish Corner
Down Under.

Jag skickar den vidare till  
alla som läser Ditten och Datten.

Varsågoda och kopiera awarden
till era bloggar!



Häromdagen gjorde jag mig en god lunch.
Gratinerade squash som fylldes med
hackad purjolök, champinjoner, vitlöksost
och crème fraiche med saffran och tomat.


Rikligt med riven ost över
och sen skjuts in i ugnen
i ca 30 minuter.




Ha en fin fredag.

20 kommentarer:

  1. Vad supersmarrigt det ser ut. Jag som är mätt och belåten, kaffe har jag fått och dax är det för kudden, ändå vattnas det i munnen när jag ser dina bilder...och Tulpanerna är fina också. I morgon ska jag iväg och köpa ett knippe Tulpaner, få se vad det blir för färg den här gången.

    Önskar dig en fin avslutning på veckan och en skön helg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. Ha en riktigt fin helg!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  3. Vilken läcker och tjusig uppläggning, ser jättegott ut... och talriken och silverbrickan, så fint!!!

    Grattis till din Award, så roligt!!! :) Ska kika in på Pernillas blogg under dagen!

    ... tänk, nu är det fredag, så skööönt!!! Hoppas att du får en trivsam och behaglig helg!!!

    Allt gott till dig!!!
    KRAMAR♥ Maria

    SvaraRadera
  4. Grattis till din award och nu tycks du vara tryggt hemma och njuter av god mat och fina blommor och fredagen är redan här! Så fort en vecka kan gå! ♥

    SvaraRadera
  5. Det där låter väldigt gott! Bra med nya matidéer.
    Vilken äventyr du hade....huvva...klart att du skulle komma ner...he he, i vilket skick är en annan sak! ;o)
    (jag är glad att det gick bra, bara så du vet)
    Du ser väl att tomatensuppe matchar duken väldigt fint!
    Ha en fin helg!
    Kraaam Kicki :o)

    SvaraRadera
  6. Det där såg smaskens ut!
    Kram
    Barbro

    SvaraRadera
  7. Åhåhå, det där såg attans gott ut. Måste pröva.

    God helg,
    Emma

    SvaraRadera
  8. Grattis till Awarden :) smarrigt det såg ut, de får man prova. Ha en fin helg! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  9. Kul med awarden.
    En så god lunch, nu blir jag sugen...
    En så härlig skidsemester, och vilket väder ni verkar ha haft, vad underbart roligt! Har aldrig varit i Österrike men det står på önskelistan.
    Mången vackra ting visar du som vanligt =)

    Trevlig helg,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  10. Vilken fräch bukett.

    Köper du blommor varje vecka.
    Jag såg en annan vacker bukett hos en granne
    i går det var anemoner o tulpaner i olika färger.

    Birgitta

    SvaraRadera
  11. Mmm så gott! Härlig vårbukett!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  12. Mums fillibabba ..... I say no more!!

    Jag har också köpt en blandad tulpanbukett idag...visst är det häärligt!

    Kram//

    SvaraRadera
  13. Åh, vad gott det ser ut! Precis min smak.
    Grattis till awarden, den är du värd!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  14. Det där såg verkligen gott ut och lät dessutom som en ganska nyttig måltid.
    Vilka fina tullisar. En av mina favoriter är den vita papegojtulpanen som jag ser ingår i din bukett. Har fortfarande inte sett den hos oss iår.
    Önskar dig en härlig helg, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  15. Grattis du är verkligen värd all uppmärksamhet..

    Mums på den lunchen..så vacker som tagen ur typ Allt om Mat..

    SvaraRadera
  16. Fin award. Vilket gott recept blir fin lunch för oss i veckan jag är flyttledig hela veckan.
    Tulpaner är längtan till vår.
    Fika efter flytten blir perfekt.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  17. Vilken lunch, den måste jag prova!
    Själv fick jag en härlig tulpanbukett av goda vänner i går och den är ljuvlig!
    Ha en bra helg!
    Kram Lovisa

    SvaraRadera
  18. Jag har en liten tävling hos mig som du gärna får vara med i.
    Ha en fortsatt bra söndag.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  19. Men jisses så smaskigt det där såg ut! Och verkligen estetiskt tilltalande med de vackra faten :) Det receptet ska vi nog pröva till veckan! Ha en härlig söndag! Kram C

    SvaraRadera
  20. Grattis till awarden Den är du verkligen värd för du har en underbar blogg.
    Jag ser att jag har varit jättekass på att kolla in på sistone.
    Vilken smaskig lunch och så snyggt serverat och upplagt..Du är för skön.
    Du måste vara en positiv och glad människa för din blogg är så ljuvligt ljus och vacker.
    Den avspeglar sig säkert i dig.
    Du är jättesöt ocskå. Jag kollar alltid på bilden på dig när jag är inne och då blir jag glad.
    Kramizzzz på dig sköna böna

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~