måndag 28 februari 2011

Härligt men jobbigt...

...har det varit under
sportlovet.

Några dagar med vackert väder
gjorde landskapet till en sagovärld.

Liftarna är många och långa
i Ischgl och Samnau systemet.

Smarrig Tomatensuppe....
ursäkta bordsdukens färg!


Till Samnau kan man ta sig lätt
på skidor eller med kabinen.

Vi skidade ner två gånger under veckan.

De har god mat och
taxfreehandel.



Samnau är en skattebefriad liten by i Schweiz.




Oj så mycket gott vi har
ätit och druckit under veckan.

Aktar mig för vågen ett tag...


Långt ner syns byn Galtur där vi bodde.


Tycker att det ser ut som smarrigt godis.


Tur att det finns vägvisare i backen.


Men av någon konstig anledning kom vi  
in i Ischgls brantaste nedfart.

Det fanns ingen återvändo...
70% var lutningen där och isigt.

Gissa att jag var rädd och
grät en liten skvätt

innan jag insåg att ingen annan än jag själv

kunde rädda mig ur denna hemska situation.

Hädanefter ska jag ha stenkoll på

vilka alternativ det finns till nedfarter

innan jag åker upp i en lift.



Gissa att jag var lite skakis
så det var skönt med en paus.

Inne i Ischgl blandas gammalt och nytt.


Många ikoner finns det.


Mitt i byn fnns rester av ett stall.



Vi bodde på samma ställe som förra året.





24 kommentarer:

  1. Ser härligt ut!

    Jag har också varit med om att komma till kanten av ett stuuupp, och inse att här måste jag ta mig ner, usch!!!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  2. Oj det där med brant backe lät inte så trevligt,men tjusiga vinterbilder ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Oj din stackare..Jag skulle aldrig ge mig ut för sån backe.... Fy vad hemskt..
    Det är bara att gratta till bedriften.
    Det ser otroligt mysigt ut på alla bilderna.
    Kramizzz
    Mysig kväll

    SvaraRadera
  4. Ser helt otroligt vackert ut där du varit. Åker inte alls så jag blir skakis bara jag läser om dina stup du skulle ut för.
    Ha nu en go vecka här hemma.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt med semester i alperna, trots mardrömsbacken! Hörde av Lillemor att veckan var toppen precis som du så målande beskriver här ovan. Ha en bra fortsättning på veckan!
    Kram Lovisa

    SvaraRadera
  6. Åh så mysigt ni ser ut att ha haft det!!!! :) Vilken vacker och gemytlig skidort.... och backarna..... vilka härliga!!! Dina bilder är underbara!!! Hoppas att ni hade det toppen!!!:)))

    Skönt att den branta nedfärden gick bra!!!

    Ha en finfin vecka och må så gott!!!
    KRAM♥ Maria

    SvaraRadera
  7. Du var mig en modig kvinna! Fint att du kom hem med armar och ben i behåll! Duken var helt ok! ;o))
    Ha det lugnare framöver! ♥

    SvaraRadera
  8. Underbart vackert, men hur kom du ner, tänk när din man fick tar ner mig på skrå i en svart backe i Stöten det var väl en kullen jämnfört med dessa backar antar jag.

    SvaraRadera
  9. Meeen så fint o tokvackert..man kan ju inte se sig mätt på dessa vyer..en god soppa smakar ju bara så gott när man varit ute och fått en massa frisk luft..

    Lyckliga du som fått en dos alpglädje och upplevelser som värmer hjärtat..

    SvaraRadera
  10. Välkommen hem. Jättefina bilder man blir nästan lite sugen fast jag inte är någon vintermänniska. 70%lutning oj oj, tur att det gick bra.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  11. Vilket äventyr! Jag skulle få panik om jag hamnade i en sådan backe. Fast det är ingen risk för jag vågar inte åka lift.
    Vackert och alldeles sagolikt vinterlandskap.
    ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  12. Hu så brant backe. Men annars verkar ni haft en fin vecka :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Underbara bilder, otroligt vacker utsikt!!! Men...jag skulle lägga mig ner och spela död så skulle de få hämta ner mig med helikopter, aldrig att jag skulle stå på några skidor nerför någon backe där. Jag är väldigt imponerad av alla som vågar åka!!!

    Ha en fin fortsättning på veckan!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  14. Besök min blogg http://swedishcornerdownunder.blogspot.com/
    Du har nåt att hämta där...

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  15. Jag förstår exakt hur du kände när du upptäckte möjligheterna att ta sig ner ;)

    Det har hänt mig också.....fruktansvärt var bara förnamnet.

    Att ät smarrigt är ju en del av nöjet...men ....vi lever bara en gång, eller hur?
    Kram// Carolina

    SvaraRadera
  16. Härliga bilder! Jovisst har det hänt att man hamnat i fel backe! En svart puckelpist, dimma, liften stänger, sista turen och så denna backe. Vi tog oss ner, och precis då var räddningspatrullen på gång att leta efter oss, pinsamt...
    Hulda

    SvaraRadera
  17. Låter härligt i backarna också. Det där med välja fel backe har jag också varit me om en gång men trots ovanan så gick det vägen även för mig.
    Du har säkert fått en ordentlig energikick på sportlovet.

    SvaraRadera
  18. Men sååå vackert. Vilka fina bilder och vilken vy, helt underbart. Jag är sålt.
    Men den där hemska backen hade jag nog fått skärthasa ner för, jag som enbart åker gröna backar här i sverige.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  19. Tjusiga vinter bilder men skid åkning är inget för mig//Britt

    SvaraRadera
  20. Härlig bilder, har vandrat i norra Italien och i Österike många gånger men bara åkt skidor svenska fjällen. Jag njuter av att se andras bilder och får själv många innre bilder. Välkommen hem

    SvaraRadera
  21. Det ser ju helt underbart ut allting.:) Kram Stina

    SvaraRadera
  22. Vilka overkligt vackra bilder!
    Förstår att du var rädd där i backen,
    skönt när man övervinner rädslan och
    bestämmer sig för att klara det!
    Finns det nåt som slår en måltid
    utomhus? Sommar som vinter...
    Varm kram Nina

    SvaraRadera
  23. Välkommen hem vännen!! Vilka underbara bilder, men jag föredrar dem såhär via skärmen...att ta sig både uppför och nedför backarna är inte min grej, det vet du! Däremot skulle jag gärna vilja uppleva miljön i byn, kan man kanske göra som en del "båtfolk" på Smögen sommartid, gå runt och se ut som man vore världsvan utförsåkare(seglar då på Smögen)och glassa lite bara?? Ja, ja, jag får väl spatsera runt här på mon så länge...
    Visst är det Hjälmaren (Hampetorp) på header´n, inte mycket att komma med när andra visar upp vackra vyer från kusterna...
    Ha det så gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  24. Ηеllο, Neat post. There іs
    a ρrοblem together ωith уоuг
    site іn web explorеr, might chеck this?
    IΕ nonethеleѕs is the markеtplаce leader
    and a gοod еlеment of folκѕ will paѕѕ οvеr уour wonderful writing
    bесause οf this problem.

    Feel fгeе tо surf to my weblоg; chinese herb shop
    Here is my web blog reiki healer

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~