lördag 25 december 2010

Vilken jul....


Vill önska er alla en riktigt
God Julhelg.


Natten till 23 dec blev
sonen och sonhustrun magsjuka.
Stackars dem!
Malva fick vara hos oss hela dagen
och sov över, för första gången
borta från mamma.
Hon är inte heller ok i sin mage
så det blev mycket bära.
Nu är det ju några år sen man
höll på så jag är lite ovan.
Det jag hade tänkt att fixa med 
fanns inte utrymme för.
Men vad är viktigt får man tänka då.

Julafton firade vi istället hos oss.
 Några andra släktingar som skulle kommit
väntade på Malmös station i fyra timmar på sitt tåg
 innan de ställde in sin resa. Snökaos i Skåne.
Det blev inte den jul som 
vi hade planerat men det blev bra i alla fall.


Ifall någon undrar vad jag sydde
så blev det denna.



21 kommentarer:

  1. Ibland blir det inte riktigt som man planerat, men bra ändå! Stackars dom sjuka och stackars dom som satt fast i Skåne! I vissa lägen är det bra att ha farmor o farfar nära! Sen är det alltid gott med lite barngo's, bara ni håller er på benen nu.
    Här saknades sonen, de var i Leksand den här julen, annars var alla samlade, huset fullt. Tur vi har högt i tak, ljudnivån var emellanåt HÖG....men så mysigt. När alla åkt sjönk vi ihop som två riktig åldringar i varsin soffa...
    Ha dn riktigt god fortsättning, hoppas ingen mer blir sjuk!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. God jul Annika!
    Tänk att det alltid blir sjukdomsepidemier vid jul. Stackars alla som skulle resa med tåg eller bil i jul. Vilken gullig väska det blev.
    Ha en fortsatt mysig julhelg!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Det blir inte som man tänkt sig alla gånger ,bra att det på något vis ordnade sig för alla,god fortsättning,Nette

    SvaraRadera
  4. Oj vilken dramatik..du det är ju så allt blir inte vad man tänkt sig..men om det bara blir bra över tid så är det ju huvudsaken...fin väska..hmmmm så få se nu...du är säkert textillärare..eller hur..:)

    SvaraRadera
  5. Oj, vilken jul ni fick! Tur för sonen att ni fanns där och kunde ta hand om lilla Malva. Skönt att ni höll er friska. Ja, ibland blir det inte som man har tänkt. Men vi verkar ha fått en ganska bra jul i alla fall. Stackars släktingarna som fick vända om. Ja, sjukdommar och väder rår man ju inte på... Jag sa till min kompis i Örebro som jag pratade med i dag att jag var så glad att vi har sluppit magsjuka och influensa. Hoppas att Malvas föräldrar ha piggnat på och kan njuta av julmaten någon dag senare. Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Er jul blev visst lite omruskad, men hedersgästen var ju på plats! ;o)
    Så söt väska!
    Jag juldagsmyser och filosoferar......mmmmmm, i sockor och säckiga myskläder.
    Ha det så skönt du också!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  7. God fortsättnig på julen! Fina bilder och fint på bilderna. Vår lilla Jolines pappa blev också magsjuk några dagar före jul. Vi hade ju fullt upp i butiken och Emilie skulle jobba extra. Det blev att att med lilla bebben till jobbet. Svårt att koncentrara sig för mormor men mycke charmpoäng hos kundena blev det. (Underbart med barnbarn). Som tur var smittade det inte. Kram Annika L

    SvaraRadera
  8. Hej Annika!
    God jul fran Tyskland!
    Kram
    Michaela

    SvaraRadera
  9. Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig... men som tur är brukar det ju ordna sig!!!
    Vad fint du sytt!!!

    God fortsättning!!!!
    KRAMAR♥

    SvaraRadera
  10. Livet har lärt mig att det planerade ofta kan bli till något annat. Det kan i och för sig vara spännande också.....om man tar det på rätt sätt.
    Hoppas du själv slipper magsjukan.
    stor kram till Dig
    vi hörs om fika
    Caroline

    SvaraRadera
  11. Hallå och god fortsättning efter all bedrövelse.
    Jag har en väninna nere i Tomelilla.
    Där var det ett sånt oväder att den maten hon hade beställt ifrån ett gästgeveri fick hon avbeställa för det gick inte att komma fram över huvud taget. Hon är ensamstående (änka)utan barn eller något den stackarn.
    Hon satt framför Tv med en tallrik gröt på julaftonen.Hon är super på att laga mat men hon hade inte lust att göra ett julbord för en enda person så därför beställde hon en tallrik.

    Hon ringde igår och berättade att hon hade köpt sig en Canonkamera.
    Jättelycklig och det var ju alltid något.
    Vi var 13 st här. Alla friska.
    Idag skall vi till mellantjejen på middag
    men där hade Victor fått feber så hon ringde och undrade om vi ville komma då.
    Det är klart att vi gör så nu får vi se om resten av ligan kommer.
    Det är ju inte säkert för de kanske är rädda för att bli sjuka och jag förstår dem.

    Vilken söt väska du fick ihop.
    Den är som en polkagriskaramell. Underbar!!!!!

    Hoppas att resten av helgerna blir bättre Stackare som fick magsjuka
    Det är skitjobbigt för man blir ju helt urlakad.
    Kramizzzzar i massor //Lotta

    SvaraRadera
  12. Ja, så kan det gå. Hoppas ni alla är friska redan. Önskar Dig en god fortsättning på julhelgen! Kram, Mona

    SvaraRadera
  13. Ja ibland blir det inte riktigt som man tänk, hoppas ni andra klarat er från mmagsjukan!
    Ha en finfin kväll!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  14. Hej och God fortsättning !

    Då hade jag fel.Men söt blev den i alla fall.Jag har sytt mycket gardiner,när jag bodde i villa.Det var rätt så små fönster, så jag kunde byta ofta, men bara i köket.Dator-jobbet upptar så mycket så det skulle inte finnas tid över till annat.Inte stickar el.virkar jag heller längre,
    Synd egentligen.

    Nu ska jag se sista avsnittet på "Pensionärsjävlar", så som de beter sig, så gör nog inte pensionärer i vanliga fall.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  15. Hej Annica!
    Ja det blir inte alltid som man tänkt sig... men jag hoppas att din jul blev bra i varje fall.
    Vilken söt väska du har sytt.
    Önskar dig en fortsatt trevlig julvecka och ett Gott nytt år!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  16. God fortsättning Annika!
    Fy för magsjuka! Hoppas ni alla
    kryar på er snabbt!
    Oj, vad det här vädret har ställt till...
    Ha det bra!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  17. Oj stackars sonen och hans familj. Men det är ju så att man får göra det bäsa man kan och många gånger blir det bra i alla fall.
    Hoppas att ni hade en fin jul ändå.
    Söt väska är den till Malva?
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  18. Oj oj! Ja , den där jäkla magsjukan är en riktigt flitig gäst hos många den här tiden på året. Den är ju så lömsk genom att man smittar så långt efter att man verkar ha blivit frisk.
    Hoppas att ni snart har blivit kvitt den,
    Så himla söt den lilla väskan blev, Jag antar att det var en julklapp till lilla Malva kanske.
    Jag önskar er en fin fortsättning på helgerna! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  19. Kram till dig snälling.:-) Stina

    SvaraRadera
  20. Ja, där kan man verkligen utbrista Vilken jul! Hoppas ni fått en bättre fortsättning iaf! Och dina sydda verk är som alltid urbra och snygga!
    Hulda

    SvaraRadera
  21. Ja det blir inte alltid som man planerat. Skönt om ni ändå kände att ni fick en fin jul. Hoppas att du klarade dig undan magsjukan.
    Njut av din ledighet! Kram Kicki

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~