söndag 12 december 2010


Oj så fort veckorna går.
I morgon är det redan Lucia.


Söta fina struten hittade
  jag hos Nina på Nice.


Tur att sonens svärmor är 
en fena på att göra kransar. 
Även i år förärades vi en sån.


En tradition har det blivit att
träffas hemma hos en kompis
och glögga lite och sen få njuta av
en god soppa med bröd
och någon smarrig dessert.
Vardagslyx i december
Hennes man förärar oss varsin
påse med lite smått och gott
som vi kan njuta av under året.



Dags att tända det tredje ljuset.

29 kommentarer:

  1. Javisst går det undan nu! Men i år gör jag avkall på vissa saker, julgodis till exempel. Det är ju jag som äter upp det!! Gubben tar två... jag resten, suck.
    Så vackert och enkelt du gjort runt din hyacint!

    Glad tredje advent.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Visst är det mysigt med såna traditioner! Jag var oxå på nåt liknande i går kväll. Vi knåpade ihop lite julkort,drack glögg, åt godis och senare på kvällen en härlig middag.
    Vilken fin krans du har fått. Jag har fortfarande inte skaffat mig nån, men det kanske blir idag.
    Ha en fin tredje advent!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. Meeen så mycket fint..du kransar är verkligen sååå vackra och att bara få en sådär är ju lycka..jag njuter av dina bilder så till den milda grad..du inspirerar mig..

    SvaraRadera
  4. Jättefin krans bunden i enris som är såååå stickigt. Ja nu tänder vi det tredje ljuset och det går väll inte att stoppa tiden ;) tyvärr.....den rusar lite fort just nu.
    Kram//

    SvaraRadera
  5. Hej Annika,
    such a nice decoration!
    I wish, we would celebrate the Lucia day in Germany like you do in Sweden.
    Have a nice Christmas time!
    Michaela

    SvaraRadera
  6. Sååå vacker krans du fick ,jag tror att det blir plastkransen på dörren här i år allt material är nedsnöat o idag är det -19 grader brrrr ha en bra Lucia,Nette

    SvaraRadera
  7. Oj vilken fin krans du fick, gick en utbildning förra vintern att göra kransar, riktigt roligt! Ja tiden springer fort nu, men det är väl så det ska vara! Ha en fin söndag! Kram Iréne

    SvaraRadera
  8. Vilken mysig tradition, att träffas och adventsmysa!!! :)
    Kransen är jättefin!
    Hoppas att ni får en skön och fin söndag!
    KRAM♥

    SvaraRadera
  9. Hyacint och strut så fint du har fixat.Vad bra att ha egen leverantör av julkrans.
    Tänkte på det du skrev om vänner och traditioner visst är det något att vara rädd om.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  10. Detta låter ju riktigt trevligt. Ha en bra luciamorgon.

    SvaraRadera
  11. God kväller!
    Så skoj att se ditt glada ansikte kika in i gluggen! :o)
    Du är så flitig och tar dig tid....verkligen trevligt!
    Själv känner jag mig pucko och trött. Jag ska verkligen bara filosofera efter jul....eller kanske inte ens det.....;o)
    Många känner sig trötta....
    Men du...tänk när ljuset vänder och fåglarna låter så här igen:
    Ti ti ti ti kvitt kvitt kvitt ti ti tiii!
    Ahhhh, så härligt! :o)
    Här kommer en söndagskram!
    Kicki

    SvaraRadera
  12. Ja i morgon bitti ska jag infinna mig myyycket tidigt i skolan och hjälpa till med Lucian! Det brukar vara otroligt vackert och lussebullar och mycket musik! Ha en fin Luciadag! ♥

    SvaraRadera
  13. Hyacinten är underbar.
    Så fräckt att snurra in den det jättefina papperet.Skitsnyggt!!!
    Godisstruten går inte av för hackor den heller.
    Vi har två jättetrevliga affärer på Torp som har såna en heter
    Himla Fint och det andra heter något på Kshls något Jag har totalt glömt namnet
    Du har det sååå mysigt så det är inte klokt
    Så härligt att få en krans och tjusig är den också.
    Jag får väl göra mina själv i vanlig ordning hahaha....
    Ha det jättegott....tack för titten hos mig.
    Kramizzzzzzzzz

    SvaraRadera
  14. Här var det mycket vackert! Kransen är ju såå fin och söt strut har du köpt. Glöggmys är verkligen vardagslyx!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  15. Amen wow så läcker krans! Tänk att bara få en sådan, det sätter man ju pris på, eller hur.

    Kram
    Emma

    Ps,
    Ja jag är nog ganska snäll. ;)

    SvaraRadera
  16. Vilken underbar krans du har fått och vilken trevlig glöggkväll med "goodiebag" du har varit på. Vi styrde kosan till Gävle och hälsade på sonen med flickvän i helgen. Det var inte så roligt på vägen, men vi kom hem helskinnade om än "skinnade" på pengar, handlade en del julklappar=D

    Ha en underbar dag!!!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  17. Tjingeling i julstugan!

    TÄVLING hos mig, var med du oxå!
    Julkramar ifrån mig...
    Marianne

    SvaraRadera
  18. Ha en fin Lucia.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  19. Vilken fin krans du har fått. Nästa år kanske man ska passa på att gå på O helga natt :)
    Ha en fin lucia, kram

    SvaraRadera
  20. Så mysigt med lite egna traditioner.
    Vilket fint papper i struten... Gillar randigt och prickigt i rött och vitt...

    Kram britt

    SvaraRadera
  21. Härligt med alla blommor i adventstid. Själv har jag ännu ingen krans eftersom snön ligger djup och jag har inte fått tag på någon mossa.

    SvaraRadera
  22. Vardagslyxen i December verkar vara på topp, härligt vill jag lova.
    Så fin krans du fått.
    fortsätt och njut,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  23. Å! va innehåller dessa mumma strutar?! Måste försöka ta mig ut till nina snart, det va inte igår!
    Kram Rara Du!
    L

    SvaraRadera
  24. HEEEEEJ! Gud vilken fin dotter du har. Som en lucia. Tack för ditt besök på marknaden och på min blogg.
    Kramar från Jessika

    SvaraRadera
  25. Härligt med traditioner//Britt

    SvaraRadera
  26. Hyacinten med papper runt är så himla fin, och vilken vacker krans du har fått. Vardagslyx låter ju jätteroligt, bra att få stanna upp en stund med vänner i dessa bråda tider, för nu går det fort...

    SvaraRadera
  27. Jag älskar hyacinter!Dom ger mig riktig julkänsla!
    Kom in nån dag vi har ju JULREA med 30-50% påallt.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  28. Kransarna gillade jag, superfina. Undrar bara varför min son inte har en duktig svärmor...kanske för att han bara är 11 år.
    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera
  29. Åh, vilken vacker enekrans!
    Och med lärkkottar i...
    Härlig tradition!
    Ha det bra!
    Kram Nina

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~