måndag 6 december 2010

Månadsängel och O´Helga natt


Decembers månadsängel har kommit fram.

Söndagkväll på Stortorget och dags för
O`Helga Natt konserten.
Ernst var programledare för andra året.
Måns Zelmerlöv var en av artisterna.
En av de mest fantastiska
tenorer, Avi Klemberg, 
som jag har hört,
 kom från Frankrike
tillsammans med den franska
Nationalungdomskören.
Det var några av artisterna
som underhöll ca 30 000 i publiken.
Det visas på TV4 på julafton.

Stadens fingata har smyckats till advent.

28 kommentarer:

  1. Franska toner..jag blir helt varm av din beskrivning... Du... vilken härlig upplevelse..oj..lyckliga du.jag kommer bänka mig på julafton ..så är det..

    SvaraRadera
  2. God kväll Annika, du är med om mycket spännande du!!!
    Du och 30 000 andra har fått äran och uppleva något stort som vi andra får vänta ända tills julafton och se:)
    Det är grejor det....

    Gillade din söta ängel..
    Kram till dig
    Marianne

    SvaraRadera
  3. Hej till decemberängeln där! Kommer ihåg när du berättade om konserten i fjol. I år måste jag se den! Behöver väl inte förvänta mig att du ska stå i vimlet och vinka! Ha det gôtt! ♥

    SvaraRadera
  4. Låter som en härlig kväll! söt din månadsängel!

    SvaraRadera
  5. Månadsängeln var så fin oh jag har fortfarande aldrig varit på nån o helga natt men nästa år kanske ;o)
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  6. Åh det missade jag... brukar ju vara så vackert! :)
    Vilken söt "decemberängel", har du sytt den?

    Ha det gott!!!
    KRAM♥

    SvaraRadera
  7. Jag har skam till sägandes inte lyckats ta mig till O Helga Natt något år. Antingen är det för kallt, eller för regnigt, eller för snöigt, eller något annat på gång (som det var den här gången)...

    Men jag måste försöka se på TV, fast på julafton brukar man inte hinna titta på TV, tyvärr. Men jag gissar att det var en fantastisk upplevelse - och gratis!

    Adventshälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  8. Visst är det roligt att Örebro gör något för sina invånare, var inte och tittade i år men var där förra året. Kungsgatan har dom verkligen lyckats med, det kommer bli superfint när det blir färdigt. Måste skryta lite, det är min gubbe som tillverkat "svamparna" som dom röda bollarna ligger i.
    Änglar och hjärtan kan man aldrig få för många av. Ha det gott.
    Kram Nettan
    Ps I morgon har vi en liten julmarkanad vid min butik, du är hjärtligt välkommen. Ds

    SvaraRadera
  9. Så söt ängel! Säkert en fantastisk konsert, jag skall absolut se den på julafton.
    Tjusigt på fingatan!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  10. Borde ha varit där...men fick åka i riktigt snöoväder från Norrköping så det var bara att glömma.
    Har sett hur nya smyckningen växt fram när jag tar mig till skolan, tycker den är rätt fin men det råder visst delade meningar om det har jag förstått!!
    Ha det så gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Det var alldeles säkert en konsert som spred julstämning!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  12. Gick inte på det i år,men det är ju väldigt mysigt att se,speciellt när det ser ut ute som det gör nu.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Hej vännen!
    Tack för din hälsning!
    Hih, jag vet inte ens hur det ser ut på stan nu...har inte varit där, ja, när, kan inte komma ihåg!
    Hoppas allt bra med dig!
    Ha en fin tisdag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  14. Bra att få veta om konserten som kommer på julafton, låter som det verkligen är något att se o höra. Vi ser ju för det mesta på Sveriges TV så nog lär vi få se det om vi vill och det tror jag vi gör. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  15. Hejsan !
    Tur det visas Teve, jag skulle inte kunna gå till en kyrka,jag blir så lätt rörd och då gråter jag väldeliga.
    Så fina de där röda bollarna på gatan.Aldrig sett förr.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  16. Vilken gullig ängel var har du köpt den ?

    Vilka goda kakor sådana kan jag inte köpa då äter jag upp alla själv.

    Birgitta

    SvaraRadera
  17. Musik är verkligen något som vi behöver under adventstiden.....väldigt mycket!
    Stadens fingata gör verkligen skäl för namnet!
    kram//

    SvaraRadera
  18. Hallå sköna böna ...
    Det blir långt emellan varven nu när det lackar mot jul.
    Det är ju så mycket man vill pyssla med Mat bak och godis,.
    Pynt har jag så det räcker till och blir över.
    Härliga juliga bilder.
    Det var väl på Tvn förra julen också.
    Dags för bak.... Idag blir det limpor...
    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  19. Stämningsfulla och vackra bilder!

    SvaraRadera
  20. Jag hoppas att jag får se dig på TV:n vännen! Fniss...

    Tyvärr missade jag det i år....
    Julkramar till dig!
    Therese

    SvaraRadera
  21. Hejsan vad vackert och vilken upplevelse du måste ha haft!
    Jag bjuder in dig att vara med på min utlottning som jag har på min sida sprid det gärna vidare med en liten länkning.
    Välkommen
    kram Katarina

    SvaraRadera
  22. Så vackert er stad har pyntats.

    En månads ängel, så fint! Har du tolv stycken du byter mellan?

    Kram Sussi

    SvaraRadera
  23. Vilken söt decemberängel=) Härlig bild från konserten, det måste ha varit en fin upplevelse. Och den dekorerade fingatan kan jag intyga är vacker. Tack Annika för att du visade mig den irl, det var fantastiskt vackert.

    Ha en fin ärtsoppedag=)!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  24. Ja vi var ju där och sjöng av hjärtans lust.
    Det är en härligt tradition.
    Visst är stan pyntad och istapparna är ju så fina.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  25. Men du vilken fin smyckning ute med de stora röda bollarna!
    Och en liknande ängel har jag också, som åker fram till jul. Fast min har tappat håret, hihi... en skallig ängel.
    Hulda

    SvaraRadera
  26. Vilken fin ängel!
    Den konserten skulle man ju varit på, låter som en härlig kväll.
    Ha en skön helg. /Ingela

    SvaraRadera
  27. Va härligt med konsert! Alltid trevligt!
    Ha en skön adventshelg önskar jag dig
    Carin

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~