torsdag 4 november 2010

Upplysande tid


...är vi i nu.

Härliga november som ger oss

möjlighet att vara mer

inomhus och mysa.

Fast i dag har vi strålande sol
 från en alldeles blå himmel. 


Lampfoten från Gruvgatan 13
har fått en lampskärm.
Skärmen hittade jag hos Nina på Nice.

Ljusstakarna har jag sneglat på
under en längre tid
så jag har köpt dem vid olika
tillfällen på Smultrongården.

I går var jag på Skolforum i Älvsjö
för att bli upplyst om
ny litteratur och kunskap om
bland annat
Läsförståelse.
Jooo...det blev jag.

21 kommentarer:

  1. Håller med om att det är en mysig tid vi går till mötes nu:)
    Tända en himla massa ljus är såååå härligt=)
    Fin lampskärm och ljusstakarna var vackra:)
    Ha en bra dag!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh så fint med lampan, jag ska till Petra och tänkte från början bara fara upp på lördan men nu börjar jag fundera på om jag inte ska åka bägge dagarna....ska du dit?
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  3. Snygg lampa!! Tuff och "romantisk" på samma gång!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  4. Åh men du jag bara njuter av din stil..du har så god smak att jag bara känner det i hela kroppen..så snygga ljusstakar o skärmens färg...mmmmm

    SvaraRadera
  5. Snygg lampa och stiliga ljusstakar men bäst av allt är det där med läsförståelsen! ♥

    SvaraRadera
  6. Hej! Älskar denna tiden med alla ljus både levande och i mindre lampor som brinner! Så rogivande din lampa var! Var nog färgen på skärmen som gjorde det! Ha en fin höstkväll! Kram Iréne

    SvaraRadera
  7. Snygg lampa ,ha det bra Nette

    SvaraRadera
  8. Snygg lampa! Vilken tur du hade som vann den fina ljuslyktan som du visade i förra inlägget, förstår om du blev glad!
    Ha det så gott!
    Märta

    SvaraRadera
  9. Så jättefina ljusstakar. lampskärmen passar snyggt.
    ~marita~

    SvaraRadera
  10. Så kanon fina ljusstakar.Lampskärmen var ju också så fin.Önskar dej en skön kväll vännen .Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  11. Lampskärmen.....klockren....den vill jag oxå ha! Tur att du lärt dej om läsförståelse för mina kommentarer kan ibland bli lite.....strange ;)
    Ha en mysig kväll!!

    SvaraRadera
  12. Jättefin lampa. Å sååå läckra ljusstakar!!!
    Ha det så gott vännen.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  13. Snygg lampa o ljusstakar men även blomman i fönstret. Jag har en precis samma sort o samma storlek i mitt köksfönster.
    Tur för er om ni haft sol för här har vi bara mulet o kulet i dessa dagar. Mysa på.

    SvaraRadera
  14. Jättefina ljusstakar :)
    Trevlig kväll
    Kram C

    SvaraRadera
  15. Vackert!, du gumman.
    Ja, det är tvillinglampan. Den kommer att synas om några dagar när jag ska visa hur det ser ut NU i vardagsrummet.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  16. Fin lampa...och lampskärmen är superfin!
    På tal om upplyst.....tänkte väl att det inte var om den där fåniga boken om stackars kungen.
    Tack å lov att det finns vettigare saker att läsa om. Men man kan ju inte låta bli att undra vart det bär hän när uselheten breder ut sig?
    Suck å stånk så här i kvällstimman. ;o)
    Kram på dig fina tjej!
    Kicki

    SvaraRadera
  17. Så söt lampan blev!!Längtar så efter att få börja få lite ordning här hemma...det tär att bo på vinden och vara pyntsugen!! Just nu har gubben ont i ryggen, så det drar ut på tiden...
    Ha en riktigt skön helg!!
    Kram vännen.

    SvaraRadera
  18. Hej gumman!
    Tack för din härlsning!
    Ja, tack, igår...gick, bra!
    Så bra att det kommer andra tillfällen!
    Önskar dig en mysig fredag!
    Kram Sirrpa

    SvaraRadera
  19. Underbar lampa, färgen på lampskärmen är ljuvlig… och vilka fina ljusstakar och ljusmanschetter!!! :)))

    Hoppas att du haft en bra vecka, med skön träning och annat trevligt! :)

    Önskar dig en trivsam helg!
    KRAM♥

    SvaraRadera
  20. Hej!!!
    tack för din påhälsning!!!!
    Jag blir så glader!
    Vilken fin lampa och skärmen så fin!
    Ljusstakarna me like to!
    Hoppas du får en fin helg!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  21. Ser ut som samma lampskärm som inhandlades till min omsprejade lampfot för ett tag sedan! De är så vackra! Ägnar mig också åt upplysande verksamhet just nu, tänder fullt med levande ljus för att jaga novembermörkret på flykten.

    Tack för att du delade med dig av dina tankar kring bloggande. Jag tycker också det är tråkigt när man inte får några kommentarer tillbaka, så jag försöker verkligen hinna runt till alla som skriver något hos mig!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~