fredag 29 oktober 2010

Trots frost



...är det vacker blomning i trädgården.



Malva som är av
ett tåligt släkte!


 
Apelsintimjan



Ruccolablomma 


 Men vad är detta?

 Vad ska den användas till?






 
 En superbra vitlöksrivare!

 Goa att värma söta små fötter i.

Tack för alla fina kommentarer.
 Veckan har varit fylld av arbete
och annat så jag har haft fullt upp
med livet...därav så få inlägg.

Har haft tur i utlottningar...
vad visar jag en annan dag.

Skön helg till oss alla
annika



Posted by Picasa

16 kommentarer:

  1. Blommor, tofflor o skål...så fint allt!
    Hoppas du kan vila lite nu! Har ni lov också eller...
    Har en mysig kväll och en trevlig helg!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Ja eller hur..det är verkligen vackert med blommornas förfall..och särskilt när du visar oss det..perfekt liten vitlöksskål..aha så du har vunnit..grattis..

    SvaraRadera
  3. Fina bilder på blommor som står emot in i det sista. Men nu är nog tiden inne för stickade sockor.
    Ha en fin helg!/SA

    SvaraRadera
  4. Underbara blombilder.
    Fullt upp ja det är så ibland det känns som att dygnets alla timmar inte räcker till.
    Härligt med goa varma tossar.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  5. Så fina bilder igen.
    Jag har också vitlöksrivare. De är så bra. Ibland kan man göra en vitlökssås i skålen och då vet man att man får med allting, för jag har den kvar där sedan.
    Ja, alltså vi äter den. Jag sparar den inte. haha... kram Stina

    SvaraRadera
  6. Otroligt att ha blommor trots frost! Skulle gärna sticka så små sockor! Ja dagarna räcker inte till allt man vill. Ha en riktigt skön helg! ♥

    SvaraRadera
  7. Härlig blandning av fina ting!
    Här blommar penséerna i gräsmattan bland höstlöven och jag har fått en släng av vårkänslor....tror jag...eller...??
    Näää, det är nog bäst att jaga dem på flykten, inte bra för affärerna nu när julstämningen måste infinna sig.
    Aldrig får man va´gla´!! ;o)))
    Skogen har nya öppettider från i morgon....så att du inte går vilse i mörkret! ;o)
    Kram på dig!
    Kicki

    SvaraRadera
  8. Du stickar sockor och jag stickar vantar.
    Visst är det mysigt att sitta och sticka framför Tvn
    Härliga bilder på blommorna som envist står kvar i frost och tö.
    Mysig vitlöspressare.
    Jag har en annan modell. Den är också i keramik.
    Kramizzz på dig och mysig helg

    SvaraRadera
  9. Mitt pågående förfall hindrar mig att gå ut i trädgården f.n. Kanske lika bra?

    SvaraRadera
  10. Så fina blommor du har trots frost, här finns det inte mycket att visa upp, mest bruna blad som hänger som snor. ;)
    Ullsockor och vitlök, bra i dessa förkylningstider.
    Marianne

    SvaraRadera
  11. Åh vad härligt att fortfarande ha lite blommor kvar!
    Ha en fin kväll!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  12. Hej vännen!
    Hoppas du har haft det bra! Vad du där, F&S?
    Själv hade jag en Marieberg-dag idag!
    Ha en fin söndag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  13. Har själv tagit upp stickandet som legat nere några år och just nu blir det "pulsevärmare" inför höst och vinter. Ha det gott

    SvaraRadera
  14. Ha en bra söndag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  15. Det har gått drygt en vecka sedan operationen, vet att det är super kort tid för att förvänta sig att må prima men slippa lite smärta vore inte dumt.

    SvaraRadera
  16. Hej vännen!
    Hoppas att du får njuta av en sköön helg efter en vecka med fullspäckat schema....

    Tänk att blommorna kan leva trots den hårda frosten.....

    Må så gott!
    Kram Therese

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~