söndag 3 oktober 2010

Härlig inspirationsresa

...till Falun.
I går i en buss  på väg mot Falun
fanns ett 30 tal kvinnor
från Värmland, Närke och Södermanland
som gemensamt har inredning som intresse .
Magen vill ha lite gott också.
Petra Eriksson med Romantiska hem hade tillsammans med Vänerbuss
sörjt för att vi fick
en god räkmacka och
kaffe här i Kopparberg.



Under resan hade vi utlottning, auktion och försäljning.


Gruvgatan 13 var en välfylld butik.
Här träffade vi också en bloggare från
omgivningarna...Stina med Förgätmigej.
Ååååhhh så mysigt det var att ses.
Tack Stina för att du kom!

Här blev vi bjudna på kaffe och supergod kaka.


 På Bergstenska gården fanns det
hur mycket som helst
att titta på och handla förstås.


Utsökta hembakade kakor bjöds vi på....
mumsiga var de som jag smakade.

Den här vinväska gillar jag
fast jag skulle ha magasin i den.

Sist men inte minst besökte vi


Här fanns det mängder av möbler
och annat. Jag hade kunnat köpt
det mesta där inne.
Gissa att det var gott med efterlängtat kaffe
 med smarrig chokladbit till.
En liten present bjöds vi också på.


Vilken rolig dag vi hade tillsammans
och så kul att träffa bloggare vars
bloggar jag har läst
och nya som jag kommer att läsa.
Nya vänner har tillkommit i mitt liv

Mer bilder kommer en annan dag.



36 kommentarer:

  1. Tack själv du rara för denna underbara dag och för ert härliga sällskap, nu håller vi tummarna för Danmark till våren!! KRAM på dig! /Petra

    SvaraRadera
  2. Verkar som att ni hade en väldigt trevlig och inspirerande dag! Tack för att vi fick "följa med" via dig på det här sättet! Har sett resereportage på flera bloggar idag... :-)

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt ni hade det.Kanonskoj att träffa massa goa blogg änner.Tack för att du delad med dej av eran underbara resa!!!!!!!Önskar dej en skön söndag Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Visst hade vi en helt underbara resa!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  5. Åh, vilken härlig resa du var på! Jag hade gärna velat följa med. Vad mycket roligt ni hittar på i Värmland och Närke. Själv var jag på en trevlig tur till antikmässan i Kista i fredags med mina barn. Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar resa med trevliga besök och fint mottagande där ni gick fram!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  7. Trevligt!! Påminner lite om resan vi gjorde på Systugans tid...
    Ha´en bra dag!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig resa du varit ut på! Det är alltid roligt att få ett ansikte på bloggvänner.
    Ha en skön fortsättning på dagen!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  9. Hej!!!
    Ja men visst hade vi en underbar dag!!!!
    Ha en fin söndag!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  10. Åhh, vilken trevlig resa ni har varit på! Man önskar ju att man hade varit med. Det är ju så himla kul när man får träffa alla glada bloggvänner. Båda gamla och nya.
    Hoppas du har en fin söndag!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  11. verkar ha varit en så lyckad resa. trevligt med vänner.
    ~marita~

    SvaraRadera
  12. Men oj så mycket trevligt du får vara med om och träffa härliga bloggare och se massor! Ha en skön kväll! ♥

    SvaraRadera
  13. Än en gång...vilken härlig resa. Jag har redan fixat med en sak som jag shoppade på Gruvgatan 13, det blev så fint och jag visar det så småningom på bloggen.

    Ha en fin söndagkväll!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  14. Ja det var en riktigt superhärlig resa!
    Ha en finfin kväll!
    Kram/LenaS

    SvaraRadera
  15. Vilken kul resan ni gjort. Låter som en lyckad dag. Hos mig ligger inredning lite åt sidan just nu för att prioritera annat. Ha en bra vecka.
    kram Kristina

    SvaraRadera
  16. Va trevligt det ser ut på alla bilder Du tagit.

    Tänk vad mycket fint/kul det finns att åka och titta på.

    Birgitta

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Ja, visst hade vi det trevligt. Det blir liksom aldrig svårt att tala med människor som man delar intressen med.
    Måste hålla med Sirpa, dina bilder är underbara.
    Kram Liv

    SvaraRadera
  18. Hej du!
    Ser att jag verkligen missat något.
    Själv har jag legat helt utslagen hela helgen.
    Jobbar som en galning ovh har tagit inlite för mycket.
    Var med kollegor till London förra helgen. Det blev bestämt med kort varsel. Kan säga att det inte var så tokigt det heller.:))
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  19. hej, det var såå härligt att få träffa dig och alla andra bloggare. jag hade bara velat kunnat pratat lite mer med dig om allt man har gemensammt men det kommer nog tillfälle för det framöver. Kul att du fotade så mycket fina bilder. Kramar i massor/ Ingela

    SvaraRadera
  20. Vad roligt att resan blev så lyckad. Förstår att du har fått massor med inspiration. Vinväskan såg härlig ut lite ovanlig så där.
    Undrar om den var fransk?
    Blir spännande att se vad du hittade.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  21. Vilken härlig utflykt! ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  22. Vilken härlig resa och så mycket gott kaffe med dopp.
    Så mysigt att träffa bloggvänner som har samma intressen
    Bilderna är så sköna och så hemtrevliga så jag blev fast.
    Bäst att jag dra och det fort för jag blev så sugen på kaffe efter denna mysiga blogg så det får bli köket nästa.
    Kramizzzz och ha en bra start på veckan som kommer.
    //Lotta

    SvaraRadera
  23. Ja, vilken resa det var, jättelyckad!
    Jag håller tummarna för en Danmarks-
    resa!
    Ha det bra!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  24. Hej igen!
    Jag bokar ett åt dig.
    Kram kram

    SvaraRadera
  25. Tack för kommentaren!! De ligger kvar på observation, ev får de åka hem idag, känns som att det värsta ändock är över. Håller tummarna...
    Ses den 14:e!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  26. Mmm, vilken mysig resa! Och tack för hälsningen hos mig!

    SvaraRadera
  27. Snälla gumman!
    Ja, det var verkligen roligt att få träffa er alla goa gummor.
    Kram till dig goa Annika

    Stina

    SvaraRadera
  28. Den där resan lät ju jättehärlig och alla med ungeför samma intresse. Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  29. Åhh vad det verkar som ni haft en störtmysig dag med mycket fint att kika på.
    Ha en skön vecka!
    Kramen, Malin ♥♥♥

    SvaraRadera
  30. Hej vännen!
    Hoppas du har haft en fin dag! Hur gick det hos frissan? Önskar dig en skön kväll!
    Kram Sirpa
    Ps Jag har liten utlottning hos mig :)

    SvaraRadera
  31. Vilken toppenresa ni verkar ha haft, så roligt!!! :)

    Ha det gott!
    KRAM Maria

    SvaraRadera
  32. Vilken underbar resa. Ler med hela ansiktet när jag läser :).
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  33. En stor kram till dig, krulltott.;-) Stina

    SvaraRadera
  34. Åh Tack snälla! Men du vet det är inga planerade ideér här inte, jag tar det som det pluppar upp...å det är inte ofta, hihi!
    Vilken härlig resa ni haft, gissa om jag så här i efterhand ångrar att jag inte följde med! Men som ensam blir det lite körigt med hundvakt och så...men nångång kanske!
    Det skulle vara så roligt att träffa er alla!

    Ha det gott!
    Kraaam!

    SvaraRadera
  35. Åh vad kul ni har det, tänk att få vara med på den bussen ;)

    SvaraRadera
  36. If you are looking for the highest paying Bitcoin advertising network, check out MellowAds.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~