måndag 27 september 2010

Så var helgen ...

...hos oss.
Barnvakt hos den lilla.

Hon höll ett stadigt tag i mitt hår.



Så här såg det ut då farfar matade med gröt.


 En av dagarna...

firade äldste sonen  sin  födelsedag

med paket...



...och tårta.



Mormodern till den lilla är snabb med stickorna
...klänningen är så fin!

Övrig tid har jag tillbringat vid symaskinen.
Tar några bilder i morgon på det som jag sydde.


Snart är det helg igen...då är det resan till Falun.
Himmel så kul!

annika

15 kommentarer:

  1. God Morgon vännen!
    Vilka söta lilla fötter! De är så härliga i den åldern!
    Grattis till din son!
    Jasså, du har gasat med symaskinen, spännande och nyfiken här!
    Har en fin måndag!...Falun, here we come!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Åh vilka goa små fötter, det låster som en härlig helg, ska bli så kul på lördag!
    Ha en fin dag vännen!
    Kram/LenaS

    SvaraRadera
  3. Så ljuvliga bilder... och vilken klänning du stickat! Du är verkligen produktiv!

    Ha det så roligt i Falun, min hemstad!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Hej Annika,
    at first sight, I was surprised that little Malvas hair has grown so fast ;O)
    Looks like an nice weekend. Best wishes for your son.
    Have an nice time in Falun, I have been there in 2008.
    Kram
    Michaela

    SvaraRadera
  5. Mmmm, barnfossingar, ljuvligt.
    Jag gillar din positiva syn på livet, snart är det helg igen...Min helg bestod mest i att bevaka mobilen, det där med vikariepool är inte bara av godo, man kommer att få magsår på kuppen.
    Vi kan höras om mina vildar när du får tid! Jag håller på och bearbetar mannen att jag ska få ta in dem i ena delen av renoveringen, men då ser han lite mörk ut i blicken...klarar jag det inte med kvinnlig list så är jag väldigt tacksam om jag får hyra ett hörn hos er!!
    Ha det så gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Glömde ju...fotokursen är på Medborgarskolan, torsdagar kl 19.
    Kram

    SvaraRadera
  7. ska bli kul att se vad du sytt.
    vad skoj att få vara barnvakt, det uppskattas säkert.
    klänningen är så söt..nu vill jag också göra en :)
    ~Marita~

    SvaraRadera
  8. Fina bilder och dessutom kul variation.

    SvaraRadera
  9. Du det ser så trevligt ut på dina bilder..hela jag ler och njuter... jag tittar på tårtbiten o ser en liten spets under tallriken..mmm du sådant gillar jag..det är så... ja vad ska jag säga..det är så... himmelskt.. här hos dig..:)

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder från din helg :)

    SvaraRadera
  11. Men vilken gullunge... de där tårna!
    Nu går veckorna fort och snart möter du en ny helg med roligt program! ♥

    SvaraRadera
  12. Vilka goa fötter och ben lilla Malva har. Vad spännande att få se vad du sydde. Kan det vara hjärtan eller...?
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  13. Vilka härliga bilder! Lilla Malva har ju tur som har både en farmor och en mormor som syr, stickar och virkar åt henne!

    Jag väntar också med spänning på att få se vad du nu har sytt!
    Kram, Mona

    SvaraRadera
  14. Vilken mysig helg ni verkar ha haft!!! Så mysigt att få gosa och snuffla på lilla barnbarnet!!! Malva, vilket gulligt namn! :)

    Ha en fin vecka!
    KRAM

    SvaraRadera
  15. Underbar bild på gosig liten fot :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~