söndag 5 september 2010

Mysigt värre

...hade vi igår hos Min Skattkammare
Kicki firade 10 år med sin butik.


En vacker dag men kyligt i skuggan.


Här fanns mycket fint att shoppa.
Malin, Ebbas änglar,
med sina underbara Tildaalster och annat.



Lena S, Ett vitare hem,
 med det hon,
dotter och mor har tillverkat.





Susanne, Blåbärs och smultronstället,
hade åkt från Kristinehamn
tillsammans med Lena, Sandrosen.


Det fanns ännu fler marknadsbord
men jag fick inte med alla...tyvärr.



Gissa att jag blev överraskad
Lotta, Livets väv
och Therese, Huset vid ån,  
dök upp och hälsade.
Ja, det var en riktig överraskning!


Kicki som jubilerade bjöd oss
på fika och sallad...hela dagen.
Har inget foto på orkestern
som underhöll oss ett par timmar.

Ett par andra bloggare dök upp...
Caroline, Lillans tuva och
Sirpa, Änglar och pärlor.

Det var en rolig dag med många fina möten och ansikten.
Kul att träffa så många som man
enbart "pratat" med via blogg eller mail. 





Väl hemma så kom M med lite svamp.
Han älskar att springa runt i skogen
och hitta svamp och delar
gärna med sig till behövande.




Fler härliga överraskningar blev det
denna lördag. Gissa att jag blev lycklig
då jag läste på Ann-Lis, Lyckoslanten,
att jag hade vunnit ett hemligt paket där.





I dag var dottern och
tävlade hoppning med en kompis häst.
Vi var med och fotade.
Dottern var nöjd med rundan.

27 kommentarer:

  1. Jag önskar jag hade varit i Örebro i helgen och kunnat vara med med bloggmarknaden. Det skulle verkligen varit roligt. Men vi har en som fyller 7 år i dag så vi har haft kalas i två dagar så det passade inte. Vad mycket kantareller ni har fått. jag har inte tagit mig upp i skogen, men har hört att det ska vara dåligt här i Uppland. Vilket vackert foto på dottern och hästen! Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Hade varit roligt att besöka Min Skattkammare och bloggmarknaden igår, men tider räcker tyvärr inte alltid till... Hade annars noterat det i almanackan. Kanske kan bli en upprepning någon annan gång?

    Grattis till vinsten!

    Håller med föregående - härlig bild på dotter och häst!

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Så trevligt att läsa om din gårdag! Tänk att jag kände genast igen dig iklädd favoritfärgen! Bra om du gillar gåvan, jag ska försöka skicka iväg paketet i morgon! ♥

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att ni hade en oförglömlig dag hos Kicki och hennes skattkammare. Tänk att träffa så många bloggare på samma gång,och så mycket fint det fanns att fynda!
    Härligt med all svamp :)
    Grattis till vinsten hos Ann-Lis!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. vad roligt att du tittade in till mig
    Vad roligt ni verkar ha haft på bloggträffen,där hade jag gärna varit om jag vetat om det
    Fin blogg du har
    Återkommer
    Ha en bra vecka

    SvaraRadera
  6. Men så kul med detta möte! Kul att se er på bilden eftersom jag också har bloggkontakt med Er! Härligt möte förstår jag. Synd att man bor så långt upp i landet! Fin bild av dottern och hästen, du vet jag är ju en hästmänniska men det är trav för hela slanten men hästar är nog det bästa jag vet! Den bilden säger mkt i hennes ansikte, hon verkar verkligen nöjd med livet just då!
    Ha det!
    Carin

    SvaraRadera
  7. Hej du goa lilaskimrande fru Ditten! ;o)
    Din rackare....att hålla mig på halstret så där och kaxigt dyka upp tjugo i elva. Svicsh...svisch...så var lilla bordet klart!
    Men vilken dag....vad mer kan man säga...mycket tack vare er alla, förståss.
    Enda nackdelen var väl att plikten kallade och mingeltiden var begränsad.....men så toppenkul!
    Det är bra....producera nu, tiden går fort...snart är det vår! :o)
    Ha det nu så gott...tack igen!
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  8. Men vad roligt det låter :) Måste vara kul att få ett ansikte till bloggar man besöker.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Vad trevligt ni ser ut att ha haft och vilket väder, vad bra! Kul att se lite ansikten för mig med:). Så stilig dotter du har som sin mor!
    Ha en fin kväll!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  10. Hej Annica!
    Visst hade vi en toppen dag på alla sätt o vis!
    Oj så gott med kantareller!
    Hästar - de underbara djuren! Roligt att höra att det gick bra för henne!
    Grattis till vinsten!
    Idag har jag varit på en snabb runda på Ikea och Marieberg!
    Ha en skön söndagkväll!
    Kramizar Sirpa

    SvaraRadera
  11. Himmel vad du hunnit med mycket..så trevligt och härligt kreativ helg så man dånar..

    Vinster är alltid kul..menar du att du vunnit en griffel och finsakerna där..men så fint..

    Aha..liiiite svamp..hmmm jag tycker det är tokmycket..grattis.

    Din dotter på hästen där..mmm så fint ekipage att man bara lyser..

    SvaraRadera
  12. Hej vännen!
    Men Du vad trevligt det var igår....
    Det var så kul att få en pratstund med dig, och du påminner mig så mycket om min vän K som jag tycker så mycket om! Ni har Samma glada o pigga sätt, det gillar jag!

    Vad trevligt med så fina kantareller, då var både du o mannen i huset nöjda med helgen! Fniss...

    Hoppas att du får en bra vecka! Kram Therese

    SvaraRadera
  13. Så trevligt ni hade,det känns nog som man känt varandra länge när man träffas sådär jag har förmånen att träffa någon bloggare nu som då i min butik ,Kram Nette

    SvaraRadera
  14. Låter som en härlig helg!

    Själv har jag tillbringat dagen som hejarklack på sonens fotbollsmatcher och igår var jag på Skördefest och kollade på djur, var på loppis, fikade m.m allt ackompanjerat av strålande väder!!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  15. Va kul att allt gick så bra och var så roligt hos Kicki.
    Kantarellerna är ju bara så härliga och tänk att få ofattbara 30 liter. Din syster måste tycka att hon har rena drömsvärsonen.
    Fnissade lite när jag såg dig på bilden färgen och vet du jag har införskaffat två plagg i samma färg, det trodde jag väl aldrig. Men det var snyggt.
    Kramar Lillemor

    SvaraRadera
  16. ser härligt ut och så mycket svamp.
    Ha en bra vecka.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  17. Fina bilder! Ni verkar ha haft det riktigt härligt!

    SvaraRadera
  18. Vad vacker din dotter är! Vilken fin bild.
    Jag håller med dig, det var jättekul att se alla vackra ansikten bakom fina och inspirerande bloggar. Vi satsar på delat bord nästa gång!
    ha en bra vecka på skolan
    stor kram
    Caroline

    SvaraRadera
  19. Så trevligt ni verkar ha haft det!! Nu låter det ju nästan som att jag är avundsjuk, och det är jag på att du hinner med så förbaskat mycket! Sen att du behållit "syandet", vilket jag släppte helt och inte hittat igen...
    Svampmacka?? Jo man tackar, det är aldrig fel!! Hör av dej när det passar!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  20. Åh, så synd att jag inte fick träffa er alla! Men ibland (ofta)sammanfaller roliga händelser och då måste man välja... Ska hämta mina gjutna trampstenar i kväll. Gissa om jag är nyfiken på resultatet?

    Vilken underbar bild på vacker dotter och häst!

    Ha en härlig måndag!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  21. Hej!
    Jodå vi träffades du och jag. Vi pratade om hur praktiskt det är att ha flera små necessärer i handväskan för diverse ting och sen bara flytta över dem till nästa väska när vi vill byta=) Jag beundrade dina necessärer för du har använt så rara tyger. Vilken otroligt härlig dag det var, helt perfekt med sol, härliga människor och gott fika.

    Vad mycket kantareller! Det är så härligt när man får fylla på i frysen den här tiden på året.

    Ha det gott!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  22. Händelserik helg du hade! Såååååå himla kul att ses! Lika go och mysig är du IRL som jag känt via bloggen!
    Vad vackert det ser ut med dotter på hästryggen. Rider du också?
    Finns det kantareller kvar i skogen? Jag trodde att det var slut på gula och det är trattisarnas tur nu.....
    Vi träffade många intressanta konstnärer under vår "ljusstråksresa" Perfekt dag för utflykt.
    Kram, kram
    /Lotta

    SvaraRadera
  23. Halloj!

    Jag kan bara hålla med alla bloggare att det var en helt underbar dag. Himla kul att få träffa alla bloggare. Alla var så trevliga och rara.

    Självklart ska jag virka en väska till dig oxå. Attans att jag inte hade virkat fler och tagit med mig men herregud inte visste jag att dom skulle försvinna i ett nafs. Jag fick fem beställningar så ikväll börjar jag med den första. Hör av mig när din väska är klar.

    Himmel så mycket kantareller alltså.....mums.


    Ha det gott / Carina

    SvaraRadera
  24. Hej gumman!
    Hoppas din vecka har börjat bra! Visst har vi haft en kanon vädret igen!?
    Jag har fixat grejer hemma idag!
    Har en trevlig kväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  25. Visst är det trevligt att träffa bloggare irl! Har själv haft förmånen att få göra så över helgen som gick. Kul som attan.
    Marknader och försäljningar i alla de former är trevligt.
    Ha nu en bra vecka! /SA

    SvaraRadera
  26. vad kul det ser ut, verkar som du haft en bra helg med både hantverk, fina möten, kantareller och hästhoppning!
    ha det gott, Sophia

    SvaraRadera
  27. Vilken kanon trevlig träff ni haft!!
    Att se bloggare live:)! Va mysigt! Alltid kul att få en verklig bild på något man bara "skrivit" med:)
    Kramar

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~