tisdag 28 september 2010

Lite sytt...


Inte var det mycket som jag hann sy i helgen.
Den fina symaskinen krånglar rejält ibland.
Nu har de kommit på vad som felar
så det ska åtgärdas hos symaskinsdoktorn.


Varje necessär blir unik.


Dessa syddes på uppdrag.

Till en docka blev det en cape och
så blev det en liten förvaringspåse.

Nu skulle jag kunna sy ett par dagar
...så jag blev mätt liksom.
Har en massa planer i huvudet som
jag skulle vilja realisera.
Så är det ju alla andra planer
man går och funderar på...
Ja ja det får bli en annan vecka!

Blommande Magnolia från förra veckan.

24 kommentarer:

  1. Åh vad flitig du varit och hoppas du snart får din symaskin tillbaka fixad, bara fyra dagar kvar tills vi åker, det ska blir såååå kul!
    Ha en finfin dag!
    Kramis/LenaS- som tillbringar dagen vid symaskinen ;o)

    SvaraRadera
  2. Tack för gratulationerna!!
    Fina necessärer..kan tänka mig att du kommer att sy många till.
    Jag ska försöka få nåt gjort jag också ;)
    ~marita~

    SvaraRadera
  3. Vad fina saker du har sytt igen! Hoppas doktorn hittar felet och du får gasa fullt snart igen!
    Har en trevlig tisdag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  4. Man borde få hålla på nonstop när man är inspirerad! Du syr så fina detaljer! Jag undviker dragkedjor om jag inte behöver! ;o)
    Hoppas symaskinen blir frisk! ♥

    SvaraRadera
  5. Så trevliga saker du gjort,jag har bara en massa UFOn som väntar det kommer alltid någonting annat ivägen,Kram Nette

    SvaraRadera
  6. Fint alster vid symaskinen som vanligt!
    Sen jag började den här terminen flyger tiden iväg. Har haft ofantligt mycket att göra.
    I helgen var jag i London med kollegor, trevligt. Lite, lite shopping....det finns ju alltid något man behöver:))
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  7. Jag är verkligen så imponerad av ditt kunnande..eftersom jag symaskinen och jag är sådana ovänner .. så är det bara så makalöst att kunna prestera..och med ditt fina namn i kanten blir det fulländat..

    Oj Magnolia i en andra blomning..det är ju en härlig bonus..

    SvaraRadera
  8. Jag är lite galen i necessärer och just såna som du, syr. Dom är ju så himla fina!
    Jag gillar oxå att sy, men det blir mest krokigt och vint, det jag gör.
    Kanske ska jag beställa av dig istället ;)
    Ha det gott!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  9. Fina necessärerna blir. Hoppas symaskinen bestämmer sig för att funka i stället!

    SvaraRadera
  10. Härliga färger och mönster på dina tyger.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  11. Fy sjutton, det är nog inget roligt när symaskin krånglar och man är mitt uppe i någonting. Hoppas "doktorn" hjälper och maskinen kommer igen.

    SvaraRadera
  12. Dina necessärer är underbara med sina
    vackra färger och mönster!

    Snart är det lördag :)
    Kram Nina

    SvaraRadera
  13. Hej vännen!
    Hoppas du har haft en härligt dag med detta vädret! Jag bara njuter! Tänk om det skulle vara så här på lördag!!!
    Har en fin onsdagkväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  14. Vad fina dina necessärer är, var och en unik på sitt sätt. Capen var också fin. Den dockmamma som får den blir superglad=)

    Hoppas din symaskin kryar på sig!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  15. Duktiga du!:-) Stor kram Stina

    SvaraRadera
  16. Jo, vad har ni för tider i Falun då?
    Kram

    SvaraRadera
  17. Du är så duktig o pysslig med symaskinen, ser så fint ut jämnt....

    I helgen bär det iväg till Mässan i Kista,ska bli både kul o spännande att få träffa lite andra bloggerskor som ska vara där.....

    Må så gott!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  18. Hej här lyser flitens lampa ser jag!
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  19. Hej!
    Vilken härlig dag vi har haft igen! Vad har du haft för roligheter för dig? Hur går det med symaskinen hos doktorn?
    Har en fin kväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  20. Åå himmel Annika....
    Vad du grejjar!!
    jag som nöjjer mig med att drömma om att hitta symaskinerna...;)
    Jag är faktiskt också riktigt sugen på att bara kunna gå o sätta mig en stund sådär...;)

    Vilka otroligt fina bilder du tar!
    Både på blommor och bäbis.....

    Ha en mysig helg!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  21. Åh vad jag önskar att jag kunde sy .-)
    Kramar malin

    SvaraRadera
  22. Hej Annika!
    Jättesöta necessärer du sytt, vad duktig du är:)

    Ha en trevlig fredag!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  23. Oj vilka tjusiga necessärer!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  24. Hoppas denna helg blir lika trevlig som er förra! Så mysigt att vara barnis.
    Så fint du syr, min symaskin måste också till doktorn, är det nåt som går?
    Så gott med Björnbär, jag kunde äta och skörda "riktigt" för första gången i år. Trädgårdens svarta guld måste de vara.
    Kram Sussi

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~