torsdag 2 september 2010

Dikt

Välkommen du lilla Malva



När barnen blivit stora

finns en bonus man kan få.

Att barnbarn ska bli till

är värt att vänta på.



Ett barn som är till glädje.

Någon mer att hålla kär

som får en att behövas…

Men det är kärt besvär.



Ett liv som man får följa…

mer på avstånd denna gång.

Ett underbart kapitel

i livets följetong.



Det finns en särskild gåva

alla får på vår planet.

Ett namn som blir vårt eget

som ger oss identitet.

Välkommen du lilla Malva Annika

Örebro 28 augusti 2010
 
 
Det här är från två dikter som Siv Andersson har skrivit.
Jag tog bort sista versen på den ena och
satte in en vers från en annan av hennes dikter.
Dikten  passade väldans bra.
 
Ni har säkert läst något av henne
för hon har gjort massor av dikter
som finns på vackra vykkort.
 
 
 Äntligen blev det sista klart på täcket
som jag började med i höstas,
ja alltså för snart ett år sen.
 

16 kommentarer:

  1. Så fiiint..du det är ju verkligen så underbart vackra ord att jag ryser ..mmm en liten människa så unik och med ett namn som bara det sprider solsken och blomdoft..

    Himmel så duktig du är ..olika vita nyanser..jag smälter av sådant..

    Jag är imponerad av din stil din smak och du...det tilltalar mig sååå..

    SvaraRadera
  2. Så underbart vacker vers till ett litet barnbarn! Fint täcke du har gjort!
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  3. Så fint! Dikten och täcket!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  4. Så vackert, och vad fint det ser ut i förra inlägget med namnfesten. Lilla Malva har hamnat på en bra plats på jorden med fina människor!
    kram!

    SvaraRadera
  5. Åh vilket vackert täcke, vad duktig du är på att sy!!! :)))
    Jag pysslar också en del.... och många saker tar "väldigt lång tid på sig" innan de blir klara.. Vi brukar säga att man ska inte ha för bråttom... ;)

    Såg bilderna från namngivningen, så fina!!!

    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så vacker dikt och vilket vackert täcke!! Du är så duktig på att få till det! Jodå, jag har läst några av hennes dikter förr, de berör.
    Angående macro så kan jag intyga att man fastnar nästan i det, lite svårare med skärpan men det är väl som med allting annat, det är bara övning som gäller!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Vilken fin dikt!!
    Och vad fint täcket blev!! Vackert broderi!
    Pust... vilken dag... och kväll... Blev färdig med veckobrev och annat väldigt sent.... Imorgon är det fredag!! Och en skön helg väntar!!!
    Ha det bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar dikt till lilla barnbarnet. Täcket blev också vackert med broderi och tyger i olika vita nyanser.
    Hoppas nu att du får en skön helg! ♥

    SvaraRadera
  9. Vad vackert täcket blev!
    Vilket jobb du har lagt ner på det!
    Dikten var otroligt vacker och passande;)
    Ha en fin helg!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  10. Å så fint Annika!Du är så duktig!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Så vackert täcket blev och vilken vacker dikt! Du är verkligen duktig när det gäller sömnad.
    Nu önskar jag dig en jättfin helg med nära och kära!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  12. jättefin dikt!
    täcket blev ju fint!
    ~marita~

    SvaraRadera
  13. Jättefin dikt och vilket härligt namn! Kan lilla Malva ha en "trädgårdstokig" mamma eller pappa kanske :-)
    Så fint lapptäcke du gjort.
    Ha det gott. /Ingela

    SvaraRadera
  14. Oh så fint skrivet. Jag känner så igen mig i versraderna. Det är så jag blir rörd.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  15. Vilket helt underbart täcke!
    Och du,
    det här med barnbarn är bara så
    helt fantastiskt!
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  16. Jo av dessa dikter finns alltid något som passar till var och en. Har själv läst allt vad jag kommit över av dessa. Säkert har det varit jätteroligt att sätta ihop så vackert täcke och dessutom till ett alldeles eget barnbarn. I morgon får jag vara barnvakt åt vårt barnbarn"tjej" som håller på att lära sig säga hela meningar. Jättehärligt.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~