lördag 18 september 2010

Det går emot höst

Det går emot höst, det börjar bli kallt,
det blir alltmer gott att vara inne.
Snart är den här, betraktelsens tid
då sommaren bara är ett minne.


 
Man börjar få tid att se till varann,
man får alltmer lust att va´ tillsammans.
Det blir alltmer värt, när vinden tar i,
att känna en närhet till nån annan.



Det börjar bli dags att njuta den tid
då alla färger är som vackrast,
det börjar bli dags att njuta den tid
då man skall skörda allt man sått.



 
Så låt det bli höst, vad rör det väl mej
så länge din varma kropp pulserar.
Låt vinden ta i, du ligger ju här;
Min älskling, jag önskar inget mera.

Björn Afzelius 
 
 
En vacker dikt skriven av en av mina favoriter.
 
 

annika

20 kommentarer:

  1. Ååh så vackra rader, underbar dikt!!

    Hoppas du får en mysig helg med nära och kära, det är ju riktigt inneväder.

    Kramar Linda

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Så vackert!
    Har varit på loppis redan och nu tänker..ska jag till Marieberg eller inte?!
    Hoppas din helg har börjat bra!
    Har en skön lördag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder till den vackra dikten.
    Ha en bra helg!/SA

    SvaraRadera
  4. Så vacker dikt som vi verkligen får ta till oss nu. Här ösregnar det som bäst och jag får nog kalla in maken som fortsätter och skruvar golv på vår altan :)
    Ha en skön lördagkväll! Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Vacker dikt, många tänkvärda ord.Så har du så fina bilder till.
    Marianne

    SvaraRadera
  6. Vackra bildet till vackra ord!
    Önskar dig en trevlig kväll!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar dikt!

    Ha en riktigt skön lördagkväll.

    Kram britt

    SvaraRadera
  8. Hej Annika!

    Vad fint och tänkvärt skrivet. Jag har hittat dem! Du vet ljusstakarna som du undrade vart jag köpt, de i silver. På möbelhandlarn finns nästan exakt identiska med dem jag har. 75 kr styck tror jag. Hittade dem i möbelhandlarens katalog och jag tror den finns att ladda hem från deras hemsida om du vill titta på dem.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  9. så mysigt och rofullt det är att kika in till din fina blogg! Jättevackra bilder och tänkvärd dikt! Kram Maria

    SvaraRadera
  10. God Kväll vännen!
    Hoppas att det är bra med dig i höstrusket....
    Vilken vacker dikt!

    Nu ska jag fortsätta titta på "Här är ditt liv"....

    Ha en fortsatt trevlig lördagkväll!
    Kram T

    SvaraRadera
  11. Jag håller med dig, vacker dikt och även min favorit! Vackra bilder på rosen!
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  12. God morgon vännen!
    Vilket härligt morgon vi har! Hoppas hela dagen är lika soligt!
    Har en skön söndag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  13. Oj...ja vad spelar det för roll om man har kärleken med sig..du vilken härlig dikt..såååå vackert att jag smälter..

    SvaraRadera
  14. Vilken vacker dikt. Jag tycker mycket om Björn Afzelius dikter och visor. Det är ledsamt när underbara människor lämnar oss för tidigt. Jag känner lika när jag tänker på Barbro Hörberg.

    Vackra bilder du har lagt in tillsammans med dikten.

    Önskar dig en fin söndagskväll!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  15. Vilka fina bilder. Underbara ord. Läste ditt förra inlägg håller helt med dig fredagkväll är härlig liksom lördagmorgon hela helgen framför.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  16. kikar in o önskar dig en fin höstvecka!
    Hoppas att du haft en bra helg vännen!

    Kram T

    SvaraRadera
  17. Vilket vackert och stämningsfullt inlägg!!!

    Ha det gott och var rädd om dig!
    KRAM Maria

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Hoppas din vecka har börjat bra!
    Har en fin kväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  19. En av mina favoriter oxå!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~