onsdag 25 augusti 2010

Våra husdjur

På undersidan på Echinacea
bor ett av våra husdjur.


Spindeln hade verkligen goa in sig där
och hittat en trygg plats...

trodde den.


Den rullade ihop sig
då jag visade mitt intresse.



Ett annat djur som är lite sötare
fann jag i den röda/rosa Echinea.


Den ligger där och vilar sig lite
...mätt och belåten.



Haren finns här precis utanför fönstret.
Han ligger där på dagarna på samma ställe
så det är en grop efter den.
Jag kan hämta posten alldeles
brevid eller passera
...den ligger kvar ett par timmar.
Nästa dag är den tillbaka igen
på samma ställe.
Vi bor ca 4 minuter (med cykel) 
från centrum av en större stad

23 kommentarer:

  1. Trevligt med litet annorlunda husdjur! ;o) Vi har också begåvats med diverse besök från djurriket. Mycket varierande storlek har de1 Vilka fina bilder du fick av dina! Jag visste inte att du bor så nära centrum! Ha en fin dag! ♥

    Ps. Just nu använder jag bl.a material från Adastra "Veckans bokstav".

    SvaraRadera
  2. Stadshare...?? De är välkomna här också så länge de håller sig med egen mat och inte går lös på rabatterna, träd har vi just inga som vi är rädda om längre.
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Tänk så många djur vi kan ha i våra trädgårdar men som vi inte alltid ser. Haren verkar inte vara rädd för dig i alla fall. Trevliga att se på är de, bara de inte äter upp våra plnteringar.
    Ha en fin dag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Hihi skojigt. Igår körde jag förbi en väldigt platt igelkott, MITT INNE I OSLO(!) Tänkte att det var jäkligt synd, han kunde ha bott i min trädgård istället, bara 2 km upp i backen...

    SvaraRadera
  5. En egen hare är det inte alla som har!
    Tänk att han känner sig så trygg, så
    han kan ligga så öppet...
    Som du förstår har vi också besök i
    trädgården då och då...
    Råddjur, förrymd häst, onykter älg-
    kalv som ätit jästa äpplen m.m.
    Kram Nina

    SvaraRadera
  6. ser ut att vara en riktigt lat en herr hare där.
    han tycker säkert om att följa med dig när du pysslar ock fixar i trädgården.
    ~Marita~

    SvaraRadera
  7. Haren verkar känns sig trygg i er trädgård:). Kul med husdjur man varken behöver rasta eller mata:). Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  8. hej..
    jo visst är det roligt med gamla saker. Och sånt som andra tycker är skräp gillar jag :0)
    har redan en längre tid haft sammandragningar som gör ont och kan bara gå korta sträckor. har varit på koll men allt verkade då ok.
    Hugger också emellanåt till nere i magen och jag är trött.
    men jag tar det lilla lugna :)
    ~marita~

    SvaraRadera
  9. Hej Annika!
    Tack för din titt hos mig!
    Vad fint du har här! Djuren måste verkligen trivas hos dig!:)
    Har en fortsatt fin onsdag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  10. Ja eller hur man hittar små invånare överallt kan man säga..spindlar är jag väldigt mån om..dom håller rent på andra oönskade småkryp..

    Ja vilka vanedjur det finns i naturen..här hoppar haren samma runda jämt..det ser man på vintern..:)

    SvaraRadera
  11. Trevligt med dina husdjur !! Vi har som sagt många vi inte vet om ,Ha det bra,Nette

    SvaraRadera
  12. Vilka härliga blomsterbilder du bjuder på!!! :)
    Vi har också en del djur som besöker vår tomt.... Bla får vi besök av rådjur, vilka äter friskt av växtligheten i våra rabatter och trädgårdsland... "hm"!
    Nåväl, kul med er lilla "trädgårdshare", vilken liten sötnos! :)))

    Ha en fortsatt trevlig vecka och ha det så gott!
    KRAM

    SvaraRadera
  13. Kul med husdjur, och de som du visar på dina bilder behöver inte särskilt mycket skötsel och passning... En klar fördel.

    SvaraRadera
  14. Vilken djurpark.
    Mördade själv en spindel, modell mindre krabba i storlek, i tvättastugan härom dagen.
    Föredrar helt klart söta harar och fröbusiga humlor. kram
    Caroline

    SvaraRadera
  15. Vi har också besök av diverse skogsdjur, har sett både hare, rådjur och grävling i trädgården, bor ju iof på vischan ( =centralt i Åmål).

    Humlan var söt, spindeln ger mig rysningar!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  16. På den första säger jag 'Gulp', på den andra säger jag Brum och på den tredje säger jag Hjälp. Men visst är det konstigt att haren inte är mera skygg. Naturen är underlig =)

    SvaraRadera
  17. Så härliga bilder du har tagit.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  18. Men va mysigt med haren! Tänk en sådan echinea har jag också - nästan nyss utslagen - tänk sådan skillnad det är på norr och söder men de är ju en senblommande växt vad jag förstår. Vacker! Undrar om jag har några kryp i min?
    Må så gott!
    Carin

    SvaraRadera
  19. Hej Annika!
    Hoppas du har haft det bra!
    Jag får önska dig en trevlig helg för jag ska åka till Stockholm imorn till min mormors gravsättning!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  20. Vilken samling! Men haren? Äter den inte upp alla växterna!!

    Kram och trevlig helg.
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  21. Jag är livrädd för småkryp...härom kvällen hade vi ett 10 tal getingar i Thildes rum när hon skulle gå och lägga sig och det var INTE kul.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  22. Så många olika typer av djur du har på din tomt! Haren gillade jag bäst, vilken coling. En rikedom att få dela de vilda djurens dag.
    Åh så mycket svamp, ännu en rikedom.
    Önskar en trevlig namngivar fest till lillan.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  23. Härliga, annorlunda blomsterbilder och en liten hare.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~