måndag 9 augusti 2010

Till Hållö....

tog vi båten i lördags.

I flera år har vi pratat om att
ta oss en tur dit ut.
En av anledningarna var att
specialstudera fyren där.


Lustigt nog så var fyren nedmonterad för renovering.
Oj så snopet.....
(se vänsterkanten av bilden)


Men vi såg det som en anledning att
återvända till Hållö ett annat år.


Någon, som vi mötte, gillade platsen så
mycket så hon skulle vigas där denna dag.




Vi ägnade oss åt vår picknick.




En som var lite närgången då vi åt.
Det var det mest närgångna vi stötte på
för på kvällarna spelades Ginrummy.
Jag hade dock inte glömt allt
för några omgångar gick det riktigt bra.






Då är jag tillbaka på hemmaplan efter
en härligt avkopplande helg.
Ska hinna göra allt det som jag hade
tänkt göra på sommarlovet,
på de två dagarna som återstår.

annika


19 kommentarer:

  1. På Hållö har jag varit en gång, jättevackert! Jag skulle också kunna tänka mig att gifta mig där...fast jag är ju redan gift ;D

    Verkar som en trevlig helg!!
    mvh
    Frida

    SvaraRadera
  2. Då får man väl säga välkommen hem en gång till!! Å visst försvann den här sommaren i ett nafs, känns nästan som om någon stal några veckor sådär lite i smyg. Nu är det bara att hugga tag i alla måsten igen, förhoppningsvis med lite ny energi.
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Härlig utflykt!
    Jag har två dar ledigt kvar... kanske jag borde börja ta itu med att rensa yngsta dotterns rum som jag hade planerat att göra i sommar ;0)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Hållö, det var riktigt längesedan. Precis som du skrev, det blir liksom inte av.
    Är du sugen på att börja jobba? I´m not.
    Har så mycket stickidéer och har fortfarande planer på att ta fram symaskinen och göra slut på lite av tyglagret.....
    Idag har jag varit runt i lite affärer och fotat nya uppslag.
    måste ses snart igen
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  5. Ja men det är väl hur härligt som helst på dessa släta klippor kan jag tro..perfekt med picnic där..oj..en vigsel mitt i maten..ja allt är möjligt på Hållö tycks det..:)

    SvaraRadera
  6. Låter som en skön helg.
    ~marita~

    SvaraRadera
  7. Ja men du vad snopet...
    Men det gick ju ingen nöd på er precis...
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  8. Är nu bra många år sedan jag var i land på Hållö. Nöjer mig numera med att se ön med sin fyr på avstånd vid mina besök på kusten.
    Otur att den var nedmonterad just när ni besökte platsen för att närmare studera fyren. Förhoppningsvis ges det fler tillfällen.
    Ha en bra fortsättning på veckan! /SA

    SvaraRadera
  9. Verkar ju ha varit en riktig höjdarhelg (utom då just fyren, hihi..)

    Allt som du känner att du ska göra....ta det lugnt.....du hinner! Bättre att göra sånt som tömma och rensa när man är 'in the mood', right!

    SvaraRadera
  10. Så kul ni har haft! Och vädret verkade hålla sig på rätt kurs!? Nu är du uppfylld av alla roliga minnen till nästa gång:)

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  11. Ah vad härligt ni verkar ha haft! Underbara bilder och fint väder ser ni ut att ha haft.
    Ha de fortsatt gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  12. Hej Annika.

    Ha ha gud vad snopet, ingen fyr....???? Men det såg inte ut att gå någon nöd på er, mumsiga räkor. Ja skolorna börjar snart ochh jobb med det antar jag, men du verkar ha hunnit med jättemycket roligt i sommar.

    Kram Mia

    Just jag jag tror jag har glömt svara på om jag red i Latorp. Ibland var jag där i ridhuset och tog hopplektioner. Men större delen av tiden jag hade häst så ägde vi en islandshäst och han hoppade inte vill jag lova, han plöjde rakt genom allt. Så då var jag mycket i skogarna runt Garphyttan och Latorp och red.

    SvaraRadera
  13. Åh, vilken underbar helg ni har haft!
    Lite snopet att fyren var nermonterad
    förstår jag...
    ...sånt man skrattat gott åt efteråt!
    Och godaste picknicken!
    Ha det bra!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  14. Ni verkar ha haft en riktigt mysig helg trots den nedmonterade fyren:)
    Ha en riktigt fin dag!/Maria

    SvaraRadera
  15. Blev nästan lite avis när jag såg er picknick där på Hållö. Där verkar ju vara en fantastisk natur med alla dessa klippor. Såna där små minisemestrar kan ju bli hur lyckade som helst.

    SvaraRadera
  16. Wrіte more, thats all I haѵе to ѕay.
    Literally, іt seems aѕ though yοu rеlied
    on thе vіdeo to makе уоur poіnt.
    Yοu clearly knоw what youre talκіng about, ωhy ωastе your intеllіgence on just posting
    videοs to уour sіte when you could be
    gіvіng us something informatіve to read?


    My wеb ѕite - imac retina display repair kl imac retina repair kuala lumpur imac retina display repair bangsar

    SvaraRadera
  17. If somе one desігes expегt view аbout runnіng a blog aftеr thаt і
    suggeѕt hіm/her to go to ѕee this wеblog, Кеep up the good work.



    Мy blog poѕt; ipad repair mutiara damansara

    SvaraRadera
  18. Α peгson еsѕentiallу hеlp to make critiсally аrtiсleѕ I might
    stаtе. Thіs is thе first time I frequented your webѕite pаge and
    to thіѕ pοint? I ѕurprisеԁ
    with the research you mаde to crеаte thiѕ
    pаrtiсulaг put uρ incredible. Excellеnt taѕk!


    Ϻy webρagе ... ipad repair kl

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~