torsdag 5 augusti 2010

Nu är det dags...

.....för den årliga resan med ett tjejgäng.


Under många år, 16 år tror jag,
har vi åkt till Kungshamn under några dagar.
Vi har varit där antingen i maj - september.
Månaderna har varierat men vi har några
återkommande aktiviteter. En av dem är
att vi spelar Ginrummy. Det är endast
under dessa kvällar som jag spelar kort.
Tycker att det är stenkul...men är ju
lite vilse i pannkakan vad gäller reglerna
...varje år.
Annars njuter vi från morgon till kväll
av det mesta.




Härliga dagar väntar!


annika

19 kommentarer:

  1. Du vad kul.
    Antar att det kommer att fnittras en hel del.:))
    Blir lite avundsjuk av att se Sotenäset.....älskar att vara där.
    ha det nu jätteroligt och samla energi inför terminsstarten.
    Såg för övrigt hos Min Skattkammare att du inte kan i september, synd tycker jag. JAg kommer ev visa upp stickat, sälja och jag får ihop tillräckligt till dess annars lägga ut på bloggen. Tänkte föreslå att vi kunde dela bord annars.
    stor kram
    Caroline

    SvaraRadera
  2. Ja jösses vilken helg ni kommer att få....det låter härligt! Har aldrig spelat Ginrummy (tror jag) men det låter ju hur kul som helst....kortspel är en ganska bortglömd sysselsättning idag tyvärr. När du fått klämm på hur det går till kan du gärna få lära mig!
    Behöver väll inte önska dig en härlig helg....men jag gör det ändå//Carolina

    SvaraRadera
  3. Så kul!!!!
    Hoppas ni får fint väder!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  4. Va gott det är, med såna traditioner! Förut hade vi en tradition, att varje år åka till Köpenhamn på julmarknad. Vi var ett gäng tjejer i varierande åldrar. Tyvärr har det runnit ut i sanden lite grann. Ska nog ta upp det igen. Hoppas att ni får det jättetrevligt! Det brkar ju bli det, när man samlas så där ett par dagar.
    Ha det jättebra! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  5. Vilken trevlig tradition! Hoppas ni får fint väder och får det toppen på alla sätt! ♥

    SvaraRadera
  6. Vad härligt det låter! Skönt att ha en sådant tjejgäng och kunna ses en gång per år. Ni kommer säkert få underbart i år med. Kram Stina

    SvaraRadera
  7. Himmel så galet kul..det kan ju bara bli superkul..jag hoppas ni får lika soligt som bilderna visar..vilken härlig sommar det har varit och är än..ha det bäst..lev livet..

    SvaraRadera
  8. Åh, vad kul ni kommer att ha!
    Vilken perfekt tidpunkt att ladda
    batterierna inför hösten:)
    Kram Nina

    SvaraRadera
  9. Hej Annika

    Önskar dig en jätterolig tripp. Jag visst är det roligt att spela kort ibland, jag brukade spela ginrummi med min farmor när jag var liten. Det är ett starkt minne jag har med min farmor, kommer ihåg att jag tyckte det var jättekul.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  10. Hej! Vi är också ett "tjejgäng" (11 st) som träffas varannan vecka vinterhalvåret!
    Vi åker ut ca en gång per år + vid jämna födelsedagar, på "äventyr"
    Alltid lika kul!
    Fina bilder från Kungshamn!
    Ha det så mysigt!

    SvaraRadera
  11. Hej Annika.
    Jättetack för din fina kommentar, speciellt tacksam känner jag mig för dina ord om min tavla, du är en fin person, och värmde mitt hjärta. Dina vänner kan skatta sig lyckliga som har dig.
    Och så härligt ni verkar ha det, hoppas verkligen att ni får bra väder, och en fin tid tillsammans.
    Vilka vackra bilder när solen kastar glitter på vattnet, och man ser den fina mjuka klippan.
    Din trädgård är ju verkligen fantastiskt vacker. Hoppas ert höstäppelträd klarar sig.
    Ha det så bra.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  12. Va skoj.....Hoppas att ni får fint väder.Ha en skön kväll kram Rita ♥

    SvaraRadera
  13. Ha så skojigt o njut,kram Nette

    SvaraRadera
  14. Vad härligt det låter Annika!
    Ha det nu riktigt gott:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  15. Låter jätteroligt! Njut!
    Kram, Mona

    SvaraRadera
  16. Vad roligt att åka iväg så där och att det är en tradition sedan flera år.
    Ha det så jättebra o kul med dina kompisar,
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  17. Så roligt med tjejgänget och traditionerna. Oj, vad ni kommer att skratta!! Ju äldre man blir desto viktigare är de... vännerna:)

    Din trädgård är sådär härligt uppväxt som jag vill ha min, suck! Fast jag har bara bott här i 7 år och då fanns ingen trädgård alls! Får väl ha tålamod...

    Höstanemonen är så vacker, jag fotade min helt nya igår... också bakifrån!!

    Ha det så kul med gänget!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  18. Det låter som en helhärlig tradition!

    Ha det så mysigt! Kram Sanne

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~