måndag 2 augusti 2010

Alla är hemma nu


Så då är alla i familjen tillbaka på hemmaplan.
Jag tycker det är skönt.
Visst är det härligt att de reser runt
men det är underbart att få ha alla omkring sig
...ett tag.


Dottern hämtades på Hammarö i helgen.
Hon anlände till Sverige förra helgen och
har sen vistats i Värmland.

Efter detta regnande så var det inte lätt
 att ta sig fram på tävlingsområdet.

Överallt såg det ut så här.



Det tävlades på tre banor samtidigt.






Stövlarna var ju inte till mig!
De tillhör den yngsta godingen
fast just nu når de ganska högt
upp på henne.

Gårdagen avslutades med gott födelsedagsfika
hos den yngsta av sönerna.


Vårt internet var så konstigt i går kväll.
Att komma åt bloggar var inte möjligt.
Men såg lite snabbt nu på morgonen att
ni är flera som har hittat svamp.
 Nu får jag nog ta fram mina egna stövlar,
tvätta av dem och ge mig ut i skogen.
Vi åt nyplockade kantareller
i fredags som en kompis bjöd på.


annika

24 kommentarer:

  1. Ja nån brist på regn har vi då rakt inte, hoppas det gick bra för dottern på tävlingarna!
    Ha en finfin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem.
    Fy vad geggigt.
    Här är det som när jag var barn det regnar på nätterna - bra va.
    Vilka fins stövlar.. hade även passat till mig.
    Annika

    SvaraRadera
  3. Snacka om gå i lera och sörja.
    Visst känns det mysigt med familjen samlad, lite av en hönsmamma är man ju:)
    Du är precis som jag.....hittar alltid massor av gulligt till lillstumpan.
    Mysigt att få lite Kungshamn, llängtar dit också.
    Stor kram
    Caroline

    SvaraRadera
  4. Förstår din lycka över att ha alla samlade, en lättnadens suck, eller hur?
    Annars ser det spännande ut det hon håller på med dottern och den lilla godingen är ju sötare än söt!
    Lycka till med kantarellerna - gott! ♥

    SvaraRadera
  5. Oj så det såg ut på tävlingsområdet..bara lerigt och blött.
    vacker häst.
    Säkert kul för mamma att ha alla hemma igen. ha en riktigt fin vecka!
    Kram ~marita~

    SvaraRadera
  6. Geggiga tävlingsbanor är inget kul, minns hur det var..
    Fin häst din dotter har, och oj vilken liten regnstövelprinsessa du har!

    SvaraRadera
  7. Hej på sig i regnvädret!! Jo men visst stal jag väl lite ur din färgskala...tänkte faktiskt på dig när jag gjorde inlägget!! Den där giftiga saken tror jag är Stormhatt, men är inte hundra. Visste för övrigt inte heller om att den var SÅ giftig, men vännen i torpet bl.a. har upplyst mig om det.
    Såg inte för roligt ut på Hammarö...Kan tänka mig att O-ringen hade ungefär likadant.
    Skönt när alla är samlade, här har minstingen kommit på kort visit, så nu blir hon lite extra bortskämd av mamma...
    Ha´en bra dag!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Hej hej!!
    Ja det ser inge vidare ut där ni var och tävlade, hualigen.....
    Hoppas ni får det härligt i Kungshamn nu till helgen och att solen skiner på er då i alla fall:)
    Kram Malin ♥♥♥

    SvaraRadera
  9. Va, finns det svamp att hämta.....fast det har nog varit för torrt här. Ja nu ser jag vem som skulle ha stövlarna....fast jag tycker att du nog skulle passa bra i dom oxå.
    Kram//

    SvaraRadera
  10. Va mycket kul ni gör åker runt i Sverige och hinner med allt och även hinner att ömgås med er familj.
    Jag har faktist plockat lite kantareller i min skog.

    Birgitta Garphyttan

    SvaraRadera
  11. Såna små ben i stövlarna! :o)
    Kan du inte knåpa ihop ett par åt lilla raringen. :o)
    Ps.....är du med den 4 sept....eller?
    Hoppas.....:o)
    Kram på dig!
    Kicki

    SvaraRadera
  12. Vi som har haft brist på regn är glada för varje droppe som kommer.så gulligt med lilla henne i stora stövlarna,Kram Nette

    SvaraRadera
  13. Ja, nu får du allt ge dig ut i skogarna, det gula guldet är på plats!!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  14. Vilka söta stövlar åt lilla Malva, superfina...
    Ja, nu är skogens guld här, det är bara att ta på sig stövlarna och ta med korgen ut! SommarKramar till dig! Therese

    SvaraRadera
  15. Hej Annika.

    Vad roligt med hästtävling, vad fint det såg ut om man bortser från leran. Det var verkligen en vacker häst. Jag hade själv hästar en gång i tiden när jag bodde i Garphyttan, tyckte det var jätteroligt. Nu är jag mest livrädd att sätta mig på en hästrygg, man blir feg med åren.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  16. Oj ja du det blir väl lervälling kan jag tro när hästarna trampar i blötan..så härligt med kalas..det är alltid så trevligt..lilla tjejen där i stövlarna..så charmigt..

    Kantareller oxå..mums..kanske man skulle ta en tur i skogen..:)

    SvaraRadera
  17. Vad jag skrattade jag trodde att stövlarna var dina. Men dom var jättesöta på den lilla prinsessan. Ja visst är det härligt att ha hela familjen samlad.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  18. Jag var och klippte mig idag för vi åker ju på semaster imorgon
    och Camillas (frissan) dotter var också på Hammarö och tävlade.
    Det var dottern(glömt namnet) som klippte mig för hon går frisörlinnjen i Uddevalla.
    Det hade varit hemskt sa hon så en dag hade de avbrutit tävlingarna för att det var på gräs och skithalkigt.
    På söndag när de åkte hem var det kalasväder sa hon.
    Jag tror jag fattade rätt. Ja du vet ju som hade din dotter med.
    Ett väldigt stiligt ekipage.
    Nu åker vi på semester
    Kramizzzar i massor och ha det jättebra här på västabn.
    Hoppas att vädret håller sig för idag har det varit superfint.
    Hej svejs!

    SvaraRadera
  19. Ja, det här regnandet blir man inte klok på. Men det verkar mysigt på bilderna ändå.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  20. Hej Annika.
    Men heledudane så gulligt med damen i stövlarna, vilka söta kinder man ser.
    Och såna söta stövlar.
    Sen ser man en riktigt härlig blid på tjejen på hästryggen, snyggt!!
    Jag förstår om du är en stolt mamma.
    Ni har köpt en husbil så coolt, vi har faktiskt börjat fundera i de banorna, men ännu så bor två söner hemma, så det får nog dröja.
    Alltså då har man ju alltid sovplats, och kan åka och se många platser, tyckte du det gick bra.
    Vilka vackra bilder du visade från din trädgård.
    Jag är dock väldigt imponerad av dina bilder på tösen som rider.
    Ha det bra.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  21. Så vacker häst! Hon verkar väldigt duktigt din tjej:). Den där stövelbilden är då för härlig:). Japp det är bara till att ta på stövlarna och greppa korgen för det har börjat komma svamp. Det är verkligen roligt att plocka för man fyller korgen fort, sen är det ju lite jobbigt att rensa förstås.
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  22. Förstå dig så väl... det är skönt med sina käraste nära. Men det är bara att gilla läget när de beger sig iväg igen.

    Jag kan meddela att jag i förra veckan ätit min första kantarellmacka! Mums... men ännu tidigare gav jag bort de första kantarellerna i present till ett lyckligt födelsedagsbarn:)

    Idag är det höstlikt disigt. Undrar om det går att klippa gräset idag?

    Kram och må väl.
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  23. Vilken otroligt tjusig häst!
    Dom ser så vackra och stolta ut båda två!
    Och lillflickan, innan man vet ordet av så
    passar stövlarna...
    Vad kul att Alferna finns kvar! Ja, jag var
    med till Klockhammar några gånger:)
    Hoppas ni hittar mycket kantareller!!!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  24. Så söta rosa stövlar. Fy vilken lervälling på tävlingarna. Jag har ej hittat några kantareller än men kam den som ger sig
    Sköt om dig
    Kram Agneta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~