måndag 19 juli 2010

Västkustsemester


Här kommer flera bilder från Orust
...mot Stocken.
En kanonfin camping hade de där.


Vi cyklade till Ellös...ca 6 km för att handla.
Såg att en båt skulle åka till Lysekil precis
så då hoppade vi på den...Strömkarlen.
Turen tog tog en timme och en kvart.
Så kunde vi gå runt i Lysekil drygt två timmar.


Passade på att äta makrill, stuvad spenat och färsk potatis....

Sen eftermiddag var vi tillbaka till Ellös.



Nästa dag styrde vi bilen vidare mot Rossö...
söder om Strömstad.

26 kommentarer:

  1. Hej Annika!
    Vad härligt ni har haft det!
    Ljuvliga bilder...
    Det är till Rossö vi tar ekan för att
    handla på somrarna, från vår ö...
    Ha en fortsatt fin semester!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  2. Västkusten är verkligen bästkusten! Vi var där mycket när barnen var små och hyrde alltid en liten skokartong på Olofsbo havsbad!

    Vilken härlig dag ni hade. Så vackra vyer... och makrillen med stuvad potatis, suck!

    Kram och må så bra.
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Ser ut som om ni har haft en underbar båtresa Annika! Önskar dig en skön vecka! ♥

    SvaraRadera
  4. Makrill och stuvad spenat, tummen upp!!
    Kan nästan känna havsluften genom dina bilder.
    Kram//

    SvaraRadera
  5. Vilka läckra bilder! Det ser så härligt ut. Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Härligt!
    Är inbiten västkustälskare. Får se om vi kommer dit något i år.
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  7. Oj så härligt att få se bilder från ställen jag besöker ofta och makrill som är ju så gott!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  8. Så fint ni har haft det!
    ha en trevlig sommarvecka.
    ~Marita~

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig resa ni har. Roligt att du bjuder på bilder så hänger vi med på resan :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  10. Vilka fina bilder du tagit! Hoppas ni får en fortsatt fin och vacker semester!

    SvaraRadera
  11. Åh vilka underbara bilder och så härligt ni haft det!
    Ha en fin kväll!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  12. Härligt och fina bilder! Nu får du njuta av detta i minnet! Sommaren är så skön.....
    Hälsningar från mig i min sommarhage vid älven
    Carin

    SvaraRadera
  13. Tack för dina fina bilder från denna del av Sverige. Gör verkligen skäl för namnet Bästkusten! /SA

    SvaraRadera
  14. Härliga svenska sommarbilder!!!!!!!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  15. Hej Annika.
    Men vilka härliga semesterbilder, vilken himmel du fotat på inlägger,där det står solen tittar ner på oss, superläckert.
    Det ser ut att vara en stor fin kyrka där ni varit.
    Ha det bra.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  16. Precis som en semester ska vara, lugn, avkopplande och bara att njuta!! Njuter gör jag av bilderna! Sååå vackert!
    Ha´en fortsatt bra semester nu!
    Kram kram

    SvaraRadera
  17. Härliga västkustbilder. Tror jag har bild på samma kyrka på min blogg.
    Kram
    hanna

    SvaraRadera
  18. Fortfarande semester ser jag ;)

    SvaraRadera
  19. Åh vad härligt att vara på västkusten. Hoppas på en tur till smögen vecka 31 och hoppas förstås oxå på vackert väder, allt blir finare då.
    Må så gott//Marie

    SvaraRadera
  20. Men du så trevligt..Bohus är ju bara såååå vackert..det är verkligen en fin sida av Sverige..jag var förra veckan på samma sida..men längre ned..Halmstad Falkenberg..men jag tycker nog att dina trakter här är mycket mer intressanta..Annika så vackra bilder..

    SvaraRadera
  21. Så ni har sett regnet......det hade jag också GÄRNA velat! Knappt några droppar har träffat min plats på jorden......det ser nästan lite.....brännt ut.... ;)

    SvaraRadera
  22. Inget regn här inte.
    Har tänkt på dig och ser att du har det bra.
    Skönt att veta.
    Ha det fortsatt gott
    Annika

    SvaraRadera
  23. Såg på fb att ni är hemma igen. Ni verkar ha haft en underbar semestertur. Visst laddar man batterierna när man bara är och trivs med livet på olika sätt. Vi är kvar på landet och lilla familjen från USA är här och det är bara så underbart.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  24. Hej vännen!

    Vilka härliga inlägg du har gjort när jag varit "borta" från bloggandet i sommar.

    Dina bilder är så svenska o somriga!

    Hoppas allt är bra med dig o lilla söta
    Malva. (åh, vad jag tycker det namnet är fint...)

    Imorgon åker jag till Trosa o Tullgarn slott, jag hoppas att vi har med oss vädergudarna för idag bjuds det på riktigt fint väder här i Närke.

    Må så gott o Ha en fortsatt fin sommarvecka!
    Sommarkramar Therese

    SvaraRadera
  25. Nu blev jag sugen på makrill.:-) Kramis

    SvaraRadera
  26. Hejsan Annika!
    Västkusten!! Vi har också varit där, men på Tjörn! Bodde på en mysig, liten hästgård i en vecka. Hittade stället av en slump! Skön vecka med sol och bad och annat!
    Hoppas allt är bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~