måndag 5 juli 2010

Underbara helg

Vilken fantastisk helg vi har haft!



Riktigt härligt sommarväder med Medelhavsklimat.

Fredagskvällen ägnades åt
utomhusteatern Markurells i Wadköping.
En fantastisk rolig version av
Hjalmar Bergmans roman
i bästa Westernstil.
Tur att vänner har bra idéer!

På lördagseftermiddagen var det dags för 50-årsfest
på en loge utanför staden.
God mat...
trevliga människor...
bugg till kanonbra musik, levande.
Vi dansade så svetten lackade.

Vi avslutade kvällen/natten med bad.

I går blev det mer bad och mer god mat.

På hemvägen stannade vi hos andra vänner och grillade.

Livet är härligt!


Nygligen har vi ännu en gång blivit påminda om att
livet är kort och vi lever det ett tag,inte oändligt.

23 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg ni haft! Sånt som hör sommaren till :)
    Vackra blommor!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Gör ont att läsa att livet inte enbart kan njutas. Läste någonstans att döden är en del av livet, och visst är det så, men därefter då?? För en gammal människa kan det vara väntat och en befrielse, att man på något sätt är "färdig", men för väldigt många finns det så mycket ogjort kvar och man tycker man är mitt uppe i att leva.
    Vilka vackra bilder du tagit, förstår att de växer runt omkring dig...
    Ha´en nu en skön måndag!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Men vilken underbar helg du har haft! Så ska det vara. Jag ser att även du gillar det där med blommor. Nu kan man ju verkligen frossa i dom. Jättefina bilder har du!
    Det där med Falsterbo...Det är min brorsdotter som tävlar. Det var hennes mamma,dotterns fästman och jag som skulle åka ner. Tji, fick ju jag. Luften gick liksom ur längs vägen.
    Men nu är jag glad att jag är hemma så man kan bada när man vill i hettan.
    Ha en fin dag! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Låter som om du verkligen njuter av sommaren! Vackra bilder. ha det gott/Sophia

    SvaraRadera
  5. Härligt att besöka alla bloggar nu när det blommar så fantastiskt. Man hinner inte riktigt med så det är fint att kika in hos andra som fotar och delar med sig av underbara blommor. Det är en fantastisk sommar vi fått och det är viktigt att tänka på att vara här och nu och njuta av allt det fina.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  6. Härligt med soligt sommarväder, försöker också njuta av allt som hör sommaren till.
    ~Marita~

    SvaraRadera
  7. Så mycket du varit med om! Denna tid finns det ju så många sommarteatrar här så det blir svårt att hinna med och alla andra evenemang.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  8. Hej Annika.
    Vilken härlig läsning du ger oss om att njuta av livet och uppskatta den underbar sommaren och goda vänner, så sant så.En härlig kväll ni hade.

    Men vilken trädgård du har de bilderna gör mig som en kalv på grönbete som skuttar omkring inom mig, av glädjefnatt, så härligt uppspelt jag blir, oj en sån dörmträdgård, sån ljuvlig gammaldags burkros, liknar Loise Odier, saaaaaaagoligkt!!.
    Fin chiffonje också, och dessutom dina blombilder så himla snygga och snyggt fotat.
    Ha en fin kväll.
    Kram vännen från Zara

    SvaraRadera
  9. Hallå din going
    Vilken härlig helg du har haft.
    Vilken bild och i vilket hus är det som din kompis bor i????????
    Jättenyfiken.
    Vi får väl dra ut och kolla läget i augusti om vi är hemma
    Kanske vi kan träffas vid kajen.
    Dina blombilder är ljuvliga....Kramizzzzz

    SvaraRadera
  10. Den där dahlian ska den se ut så där eller?Underbara bilder!Kram Nette

    SvaraRadera
  11. Underbara blommar.....underbara sommar!
    Nu är livet gott! :o)
    Assietterna finns kvar.....
    Då kanske vi ses då!
    Kram på dig!
    Kicki

    SvaraRadera
  12. Hej! Gillar dina blombilder det symboliserar verkligen sommar. Va roligt att du haft en sådan härlig helg, man behöver sådant och sina vänner. Våra vänner var med på vår lilla tur runt Vättern. Ja visst blir man påmind att livet kan försvinna fort, tyvär är det så.
    Därför gäller det att ha det så gott man kan.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  13. Vilka bilder! (som vanligt)

    Superhärlig lördag hade vi, igår regnade det!! Nu är det dock bara 4 dagar kvar till semester, då kan de gärna bli riktigt varmt! ;D

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  14. Hejsan svejsan.

    Vad roligt att du har det så skönt och kan njuta av sommaren med kära vänner. Och vad mysigt med dans på loge, kan tänka mig att det blev varmt i detta väder. Imorgon gör Johan (maken min) sin sista arbetsdag för att sedan vara hemma lite med oss andra, då börjar vår semester på riktigt.

    Kram på dig.
    Mia

    SvaraRadera
  15. Ja, livet är kort, det är lätt att glömma. Vilka vackra närbilder du tagit på blommorna. Tror jag kan alla. Näva och stjärnflocka och cosmos och......Hi, hi, har svårt att hålla mig för jag äälskar blommor!

    SvaraRadera
  16. Oj, vilken händelserik och trevlig helg ni
    haft... Vad kul med Markurells!
    Och 50-årsfest ovanpå det...
    Härliga blomsterbilder! Om alla är tagna
    i er trädgård så har ni ett fantastiskt utbud!
    Ha en finfin tisdag!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  17. Låter verkligen som att ni hade en toppenhelg! Visst är det så att man ska passa på att njuta och ta vara på livet - man vet ju aldrig vad morgondagen bär med sig.
    Fortsätt och njut av sommaren! Kram, Ingela

    SvaraRadera
  18. Vilken lyckad helg ni upplevt! Det är sånt man får minnas i vinter. Och dans med nattbad också... så roligt!
    När livet är färdiglevt kan man acceptera att någon går bort. Men när unga liv tar slut förstår man ingenting! Men sorg är sorg.

    Fortsatt skön vecka önskar jag dig.

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  19. Vilken härlig helg ni haft med goda vänner, dans och god mat! Livet kan vara bra underbart, men det är viktigt att vara ödmjuk inför det och vara rädd om sig själv och de man håller kär!

    Sommarkramar till dig! <3
    Ps Jag var Frankensteins fru.... lyckades spöka ut mig rejält, hi hi!

    SvaraRadera
  20. Jaaa, livet är MYCKET härligt:)
    //Camilla

    SvaraRadera
  21. Här har vi också fått sommarvärme!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  22. Grattis till husbils köpet, så mycket trevligt den lär ta med er på =)
    En sån guld helg ni haft! Så kul att läsa mellan de härlga blommstren. Visst ska man ha i tanken att inget är för evigt men det är lätt att förtränga då allt rullar på...
    Hoppas veckan blir lika trevlig för er.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  23. Det var sannerligen en god helg du hade. Fina blomster på bilderna! Förstår att ni fick god motion av buggen! Ha det skönt nu i veckan! ♥

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~