fredag 30 juli 2010

Ujujuj...va dä rägnar...


Här har det varit ett riktigt regnväder.
I går kom det ca 80 mm.
Tänker på alla O-ringendeltagarna som campar
 här ute på gärdena.
Vilken gegga!



För 10 år sen var vi med och jobbade på en etapp.
Minns att det regnade som attan
veckorna innan och
under själva genomförandet.
Men man hörde inget gnäll från deltagarna.

Samma visa i år och gnällfritt ♥


Det är gynsamma förhållanden att fota i.

Passade på att handla lite till det lilla
under semesterturen.
Mest glad blev pappan tror jag,
 helt i hans smak.

Ett annat har kommit hem till Sverige
och befinner sig på Hästtävlingar på Hammarö.


Ett tredje blir 26 år på söndag.



Önskar dig en härlig sommarhelg.


annika

23 kommentarer:

  1. Vad söta de små puma kläderna är//Britt

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Vad härligt att du äntligen har möjlighet att träffa hela familjen nästan på hemmaplan! Det finns vissa fördelar med regnvädret i alla fall, det är helt okej att pyssla och greja inomhus och läsa bra böcker! Själv befinner jag mig där solen lyser men det blåser rejält, tur att det finns tjocka tröjor att ta till! Ha en bra avslutning på sommarlovet! Kram Lovisa

    SvaraRadera
  3. jaaa....uj uj för rägnandet! ;o)
    Butiken står i vatten, men inte ända upp till golvet....tack o lov!
    Kommer du mä på bloggmarknaden...eller skulle du bort då? Jag hoppas ju att du kan...:o)
    Uj uj....det var många husvagnar på rad. ;o)
    Var den nya husbilen bra?
    Mamma var så nöjd och glad åt utflykten!
    Ha det toppen!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Mycket att fira! Här har det regnat idag men det tycker jag bara är skönt...efter all torka.
    Gillar verkligen dina stövlar...för det är väll dina?
    Kram//

    SvaraRadera
  5. Men du vilka snygga jaktstövlar för trädgårdsarbete..finlir i dessa kan jag tro så pass rena o fina..me like..

    Hjärtliga saker här..underbart..grattis på 26:an då..

    SvaraRadera
  6. Nu blev jag riktigt avundsjuk! Husbil!!! Vi pratar om det och ska försöka åka och titta på såna. För nog måste det vaara behöndigt att semestra med husbil?? Berätta gärna mer! Jag inbillar mig att det är som att ha hemmet med sig... har jag fel? Och hur känns det att köra en husbil? Husbil verkar jättemysigt!
    Hulda

    SvaraRadera
  7. Här bara regnar.
    Vilka söta stövlar.
    Ha en bra helg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Ja, dom är riktiga hjältar, deltagarna!
    Jag var med i OK-Alferna som ung,
    undrar om dom finns kvar? :-)
    Söta stövlar och kläder, något att växa i...
    Ha en riktigt fin helg!
    Kram NIna

    SvaraRadera
  9. Är det en Vallmo på andra bilden? Jättefin färg!!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  10. Hej Annika!
    Visst har vi haft mycket regn så solen skulle inte sitta fel nu?
    Trevligt att hitta nån annan från Närke!
    Har det bra!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig semestertripp ni gjort! Och med husbil måste det vara toppen kan jag tro.

    Så roligt när de käraste man har finns nära! Förstår att du njuter. Har kommit hem efter några dagar med mina käraste runt mig... lycka:)

    Regnruskkram
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  12. Härligt med många hjärtan i ens närhet! Härliga färger på jackan där och jag kan se att du också har ett "lejon" att fira!
    Men vilka förhållanden de fick att sova och tävla i orienterarna, men de är säkert vana.
    Jag var beredd på regn denna dag där jag befinner mig under en susande björk, dock med tak över huvudet! Ha en skön helg! ♥

    SvaraRadera
  13. Ja det var mycket regn det. Här har vi haft jättevarmt, åska och skurar. Jakobsdagar som är så viktiga i Jakobstad klarade sig med väldigt skönt väder så det var massor med folk ute.

    SvaraRadera
  14. Oj så mkt regn!
    Här har kommit dryga 20 mm och det känns som en gåva efter en månads torka.
    Söta kläder till ditt minsta hjärta!
    ha en skön helg/Sophia

    SvaraRadera
  15. Ja, nu räcker det med regn! För 2 veckor sedan fick vi 64 mm på en eftermiddag. I torsdags fick vi 83 mm och i går 8 mm, dessutom har det regnat tidigare i veckan, så nu behöver vi inte vattna i alla fall... ;-)

    Men nu blåser det och SOLEN har äntligen tittat fram!!

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  16. Hej Annika.
    Vilka fina presenter du köpt åt lillen, det är ju så kul att handla till dom små. Ja du O-ringenkamparna har börjat dra sig hem nu, stod bara någta stackars husvagnar kvar idag i geggan när vi åkte förbi. Men de har nog haft det roligt ändå, vilken gemenskap!
    Hoppas du mår jättebra.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  17. Trist med regn men då får du ju använda de där superläckra stövlarna ialla fall, alltid nått att glädjas åt:). Härligt med familjen hemma!
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  18. Vilka fina stövlar gillar färgen. Ja visst är det kul att handla små söta och häftiga kläder. Det finns mycket.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  19. Ja nu är jag trött på regnet - fattar inte att det inte finns något mellanting, måste det ösa ner???? Vill ha så fina rosa stövlar - då är det säkert bara roligt med regn :-) Men finfina bilder får du som vanligt till även i lite sämre väder.
    Må gott / Lotta på Signes vind

    SvaraRadera
  20. Hej svejs!
    Här kommer min nya bloggadress.
    http://lotta-hippsomhapp.blogspot.com/
    Min gamla är borttagen på grund av virus.
    Vi var fler som drabbades… Riktigt tråkigt
    Tack för alla glada tillrop på min gamla och välkommen till min nya om du har lust och vågar .
    Jag har inte virus på datorn, utan det var på webbhotellet ”tror jag.”
    Jag tog det säkra före det osäkra och tog bort den och så hoppas jag att det aldrig återkommer.
    Kramizzzz// Lotta

    SvaraRadera
  21. Flera fina bilder som vanligt! Stövlar kommer verkligen väl till pass i dessa dagar. Nu har vi tydligen kommit in i en riktig regnperiod. Inte läge för att gå ut denna söndag inte...
    Ha det gott! /SA

    SvaraRadera
  22. Å vad roligt att köpa fina kläder....
    Jaa stackars krakar i regnet, i husvagnar blött och trist...
    Ha det så gott...
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  23. Snygga färger på blommorna. De gillar jag.
    Har inte sprungit i skogen i regnet men däremot gått i regnet och plockat svamp:)
    Så stövlarna har kommit till användning. Ja, mina är ju inte lika snygga som dina förstås:)
    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~