torsdag 8 juli 2010

Ännu en...

....härligt mysig dag hade jag i går.


På en av stadens broar är det smyckat på detta viset.
Vi har en fantastisk Stadsträdgårdsmästare.


Efter ett Loppisbesök var det dags för mysigt fika hos
Kalaskiosken hade mycket gott att erbjuda
förutom en sval skuggig trädgård med massor av
skratt och vänlighet.
 Några presentinköp blev det också.

Från Loppiset kom ett bord med hem
...bild kommer....





En bakelse helt i min färgskala...
dessutom hallongod.



Hemma igen plockade jag lite Smultron.

 Mums!

Dagen avslutades hos det lilla smultronet.
Hon sov och vi åt!

~~~~~♥♥♥♥♥~~~~~

30 kommentarer:

  1. Vilken trevlig dag du hade med lila bakelse till på köpet! Gillar smultronbilderna! Smultron är ett vackert smeknamn på den lilla raringen! ♥

    SvaraRadera
  2. Verkar ha varit en härlig dag!! Ha en fortsatt skön sommar!

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Va fint med alla blommorna längs bron! Men det jag föll för mest i ditt inlägg var ju bakelsen!! Fy attan va den såg god ut du!
    Jag är en marzipanfantast, så du förstår ju...
    Ha en mysig dag!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Håller med dig om att vår stadsträdgårdsmästare är en mästare. Mycket vackra planteringar att njuta av.
    Kul du verkar haft det hos Kicki. Blev det några tallrikar?
    Gjorde själv några "småfynd" på platser vid lite andra väderstreck på kartan.
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  5. Vilken bakelse!! Det lilla smultronet är så sött! Du ska ha en skön dag!

    SvaraRadera
  6. Så härlig bilder och den där bakelsen skulle jag gärna smarra i mig, mums.
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  7. Det verkligen känns att du njuter och tar vara på sommardagarna, det gör du rätt i! Visst har Örebro många smultronställen man kanske inte tänker på, inte bara hemma i din trädgård...
    Njut vidare!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Så fin bron är utsmyckad med blommorna!
    Vilken härlig skål med smultron. Smultron som är så gott. Och sen bild på söta smultronet som blev livets efterrätt också :)

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar bro .Vad underbart med alla blommorna.Kanonfint.Vilken smarrig bakelse.Ser hur god ut som helt.Vad gulligt det lilla smultronet är.Ha en fin kväll Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  10. Vad har jag missat, där har jag aldrig varit. Ser jättemysigt ut. Men lilla bebis snutt skrutt, åh så underbart snuttigt.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  11. Perfekt är väll ordet för denna dag. (Behövde du ett nytt bord eller kom det med av bara farten?)

    SvaraRadera
  12. Hej Annika!
    Det låter som om du har härliga, avkopplande sommardagar! Ja, mina dagar är också härliga, kanske inte riktigt lika avkopplande dock!
    Björnarna rensar mina vin- och krusbärsbuskar... Halvätna jordgubbar hittar jag lite här och var... Det är full fart med andra ord!
    Hoppas du njuter av många, många fler härliga sommardagar!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  13. Hej Annika!
    Vilka fina bilder! Den lilla bakelsen på sista bilden var klart sötast:)

    Ha en trevlig helg!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  14. Åh, vad god bakelsen från Min Skattkammare
    ser ut! Jag kanske får ta mig en tur dit:)
    Vilken otroligt fin bild på lilla smultronet!
    Ha en riktigt fin helg!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  15. Hm ja det kanske var hos din bror vi var de har en underbar fristående altan och loppiset i ett tält på baksidan huset? Kom inte ihåg om det var lila knutar men huset var vitt, den låg på höger sida en bit innan Smultrongården om man kommer från Kvinnerstahållet ;o) Jättemysig loppis var det i alla fall!
    Ha en riktigt underbar helg!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  16. Håller med dig om den suveräne stadsträdgårdsmästaren! Din stad är så vacker... lite känns det som det är min stad också! Spännade loppisbesök verkar det som och så härlig avslutning!!

    Fortsätt njuta.
    Solkram från Eva-Mari

    SvaraRadera
  17. Vad spännande att se hur bordet ser ut som du köpte på loppisen och om du ska göra något med det. Bilderna på smultronen och lilla smultronet är underbara.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  18. Hej Annika.
    Men oj så underbart, med blommor på en bro, du har så rätt viken duktig stadsträdgårdsmästare ni har.
    Bakelserna ser goda ut.
    Och barnbarnet är så gulligt, man ser att det har vuxit redan.
    Ska bli spännande att få se ditt bord.
    Visst är det skönt med sommaren.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  19. Vilken underbar blogg Jag satt och mös hela tiden medan jag läste.
    Spännande med bordet..
    Du är så piffig så det inte är sant
    Vilka härliga somriga bilder och så en liten sockerkringa på slutet...Ljuvligt!!!!!!!!
    Fortsatt mysig helh //Lotta

    SvaraRadera
  20. Härliga bilder.
    Ha en fortsatt bra lördag.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  21. Verkar som du har det bra... tänker på dig ibland. Tack för alla hälsningar hos mig jag blir så glad så.
    Ha det fortsatt gott
    Annika

    SvaraRadera
  22. Vilken bakelse...blir sugen.
    Ljuvliga bilder.
    Ann.

    SvaraRadera
  23. En sån toppen dag!
    Härligt umgänge och goda smakupplevelser från morgon till kväll... Vackra bilder det resulterade i!
    Ha det gott, kram Sussi

    SvaraRadera
  24. Hej igen! :o)
    Ja..just ja´! Du tog ju en bild medan vi satt där och bubblade. Fina bilder du får till! (så länge inte jag är med) fniss...
    Den där lilla krabaten får nog massor av kärlek av fru Ditten....det ser man allt. ;o)
    Farmor...var det väl...?
    Tack för reklamen du gör!
    Mys på.....det fortsätter vara fint camparväder!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  25. Härligt med så fina blommor i stan!
    Smarrig bakelse, i år kan vi verkligen njuta av alla fika stunder som vi kan göra ute under en klarblå himmel.
    Härligt med små barnbarn! Har själv kramat mina små nu i helgen.
    Ha det så gott!
    Märta

    SvaraRadera
  26. Härligt!!!!!
    Synd att vi inte sågs på träffen! Hoppas det blir flera tillfällen!
    Ha de gott i värmen!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  27. Åh så flott!!!! Tack du rara för din värmande kommentar om vår nya bok!! Blir sååå glad, KRAM Petra

    SvaraRadera
  28. Mmmm hallon o smultron i alla former är underbart..som alltid blir jag solskensglad när jag tittar in här..allt gott till dig :)

    SvaraRadera
  29. Hej vännen!
    Hoppas att du har en underbar Sommar!
    Varma Kramar Therese

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~