fredag 4 juni 2010

Så här....

...sitter herr och fru D & D
 efter jobbet och bloggar, googlar och ja......



I går var det Marknadsafton i stan
och det är stor trängsel på gatorna
i city.Vi skippade den och tog en liten
cykeltur för att snusa lite på bebisen.







Jag är svag för att gräsmattan är kortklippt,
 så det fick bli klippning igårkväll.
Skönt att ha det gjort till helgen



Den är ju såå vacker Kinesisk Buskpion.



Har lite svårt att se mig mätt
på den precis som med bebisen.

I dag är det Studenten i vår stad

Sjung om studentens lycklig dar


~¨~♥♥ Härliga fredag ♥♥~¨~


24 kommentarer:

  1. Hej Annika.
    Men oj så gulliga tår, såna där tår har man bara då man är liten, så ljuvligt så, jag förstår att ni cyklar dit.
    Din kinesiska buskpion, är helt magiskt underbar, superljuvlig.
    Du visar själv så vackra blombilder, blommor kan jag inte se mig mätt på.
    Visst är de extra stora de blommorna på den kinesiska.
    Ha det bra.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  2. Hej igen.
    Glömde skriva, så coolt att ni sitter där med varsin laptop.
    Kramen Zara

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig plats att blogga, googla eller vad ni nu gör med era små 'leksaker'. Motiven på dina bilder är.....ljuvliga....Tror jag inte att du har buskpionen Rocki....den är ju magnifik. Idag är det marknad här hos oss!
    Kram//

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt att ni sitter där tilsammans!
    Och sen cykla i otroligt vackert väder,
    träffa älskat barnbarn, njuta av så fin
    trädgård...
    Det kallar jag livskvalitet!
    Ha en jättefin helg!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  5. Vi skippade också marknadsafton...när vi bodde i Örebro så gick vi en runda, men nu...ja du vet...mannen lämnar inte så gärna huset...
    Ser att de små fötterna växer, ja resten med förstår jag, nu blir jag lite avundsjuk, för den här första tiden luktar små bebbar sååå gott. Våran minste har kommit till den ålder när hans fötter har slutat att lukta gott...suck.
    Ha´en riktigt skön och solig helg nu!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Ohhh så mysigt ni har det...Kul att ni är två med samma intresse.
    Jag har mina funderingar på buskpion men det är såå fullt just nu. Vi får se...Jag är med i trädgårdesamatörerna så man ser ju lite av varje. Många kul tips.
    Det där med ormrot... Har du haft det i din trädgård förut??? I annat fall så tänk på den att den sprider som löpeld underifrån.
    Jag har försökt att utrota min men det är helt omöjligt. Jag har fullt emellan alla andra växter.
    Den är jättevacker men den tar snabbt över.
    Jag har en annan ormrot som är marktäckande men den har inte klarat vintern så värst bra
    tyvärr, fast den är på G.som tur är.
    Vilka dulliga tossar....Man vill bitas lite lite försiktigt och snosa och gosa. Jag förstår att ni tog cykeln dit istället...Vem hade inte gjort det.
    Jag antecknar Kinesisk Buskpion.....Jag har drivit upp Svavelpion...Det tog fyra år innan det hände något med fröna
    Nu har jag sex plantor. Jag hoppas på att någon skall bli gul annars blir de cerise.
    Ni måste ha en stor härlig trädgård.
    Vår är en liten skit men den är fullproppad med träd, buskar, rosor, azaleeor, rhododendron och naturligtvis en massa perenner.Just nu blommar pärlbuskarna och snödroppsträdet som bäst De är underbara.
    Nej nu får jag sluta tjata.
    Kramizzz på dig och mysig helg...Lotta

    SvaraRadera
  7. Vilken trevlig plats ni har att sitta och blogga/googla på.
    Va gott med den lilla bebisen. Jag har en sån liten goding i huset bredvid mig.Dom är så goa.
    Det där med kortklippta gräsmattor är en speciell känsla. Jag håller med dig. Kort och nyklippt är sååå fint.
    Hoppas du får en fin dag! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  8. Det var en mysig plats att sitta och kolla omvärlden! Jag älskar korgstolar och vi har åtta(?) stycken i detta hem... Det är somrigt! Och tack för alla fina bilder på blommor! En ljuvlig färgskala, förstår att du njuter av dem!
    Hulda

    SvaraRadera
  9. Ljuvliga naturbilder, har följt din blogg anonymt men plötsligt den här veckan har jag en egen blogg.Hälsn Nette

    SvaraRadera
  10. Så fina små fötter:). Vacker blomma och er lilla datorhörna ser ju jätte trevlig ut!
    Ha en fin helg!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  11. Är det redan studentdax? Tror det dröjer någon vecka till här.
    Vilken härlig blogghörna ni har, skönt med varsin flyttbar dator. Själv har jag bara en stationär, det blir lite tråkigt att alltid behöva sitta på samma ställe.
    Ha en trevlig helg!
    Camilla

    SvaraRadera
  12. Säkert skönt att sitta med varsinn laptop i en så trevlig miljö. Och babyn ja man kan inte se sig mätt, jag vet, för mitt barnbarn är ett och halvt så nu börjar det även pratas här.
    Ha en trevlig fredagkväll.

    SvaraRadera
  13. Trevligt inlägg! Gillar bebisbilder och pion! Hemma sitter nog mannen och jag vid varsin stationär dator, men i husvagnen blir det så där - varsin laptop, och det sker nu i helgen! ♥

    SvaraRadera
  14. Marknadsafton blev det intet med här också. Föreberedde till sena timmen för en riktigt mnaffig champagnefrukost för min avgångsklass. Urmysigt att de bad om att få ha den hos mig.
    Och ännu mysigare........att snuffa och sniffa på sitt barnbarn:))
    stora kramen
    Caroline

    SvaraRadera
  15. Ja förstår att ni skippade marknaden för att få gosa med bebisen :)
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  16. Här hos oss har vi också en som gillar kortklippta gräsmattor, och det är inte mig jag syftar på! Sambon klipper gräset var och varannan dag, känns det som.
    Du gjorde rätt som valde att mysa med barnbarnet istället för att gå på marknadsafton. Jag var där en sväng på kvällen och inte var det så mycket att ha.... Jag hittade i och för sig några fina lyktor att ha i trädgården som jag köpte, men annars... Njae....
    Ha en fin helg!!
    Kram Sari
    PS! Du och U är så välkomna ut till oss! Vi får ju inte bryta denna påbörjade tradition!

    SvaraRadera
  17. Hej Annika,
    I´m really happy about your visits on my blog.
    I also like your blog very much, it´s so swedish!
    I few days ago you asked me, if I´ve ever been in Sweden. Yes, I have been there very often and I love it so much!! Every year we spend our summerholidays in Sweden. We go there by motorhome or we like to rent a house. Most of all I love the Stockholm skärgards, its fantastic. This year we want to go to Öland. We´ve been there several times and it´s very diversified. I enjoy the swedish way of life.
    Your country is so peaceful and calm.
    Here at home I live near Hannover, in the north of Germany.
    Hope to hear from you soon:O)
    Kram
    Michaela
    (Your german is very good! I also can understand, read and speak a little bit swedish)

    SvaraRadera
  18. Hade också studenten firande i Örebro igår de hade tur med det fina vädret och mycket folk hade samlats längs gatorna//Britt

    SvaraRadera
  19. Hej igen
    Ja jag tycker att du skall plantera den i en stor spann och sen gräva ner den.
    Jag gör så med vissa prydnadsgräs som sprider sig så....
    Tack för att du kollade in till mig och mysig helg igen...
    Kramizzzzz // Lotta

    SvaraRadera
  20. Vad mysigt ni har där på altanen....Visst är det fint när det är nyklippt o man kan gå runt o lukta på blommorna! Och jag förstår att ni gillar att mysa med barnbarnet....Härligt! Trevlig söndag! Kramis Therese

    SvaraRadera
  21. Vilken härlig miljö att sitta och blogga i. Trevligt att ha sällskap också :-)
    Buskpion skulle jag gärna ha i min trädgård, får se när det blir... De är kanonfina.
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera
  22. Å vad mysigt ni har det då!!!!
    Å såååå söööta fötter!!!!!!
    Ha en fin kväll!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  23. En så trevlig data hörna att sitta två på...
    Åh snosa på bebisar, finns det goare doft...
    Hoppas helgen varit skön, kram Sussi

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~