söndag 20 juni 2010

Piccadilly Circus



och andra sevärdheter såg vi i London i fredags.


Det var totalt fritt från kungliga bröllop...
inte en bild eller på något annat vis
märktes det om den stundande vigseln i lilla Sverige.


En del tog det lugnt i rusningstrafiken
 och åt sin lunch vid sin vän.
Vi tog en sån rundtursbuss genom London.
Det var mannens och mitt första besök där.


Reklam som vi i familjen är vana vid.



I går promenerade vi från Reading,
 där vårt hotell låg,
efter Themsen ut till Sonning där Alida bor.


En fin dotter och hennes fina häst, Wixi.
Underbart att få träffa dem båda.




Vy från innergården där Alida bor.
Gården låg väldigt vackert.
Lägenheten tog jag inget foto på
 för den var inget att se...
Här märks tydligt att vi människor
behandlas olika efter rang.
Men i slutet av juli kommer de hem
 till Sverige igen.



22 kommentarer:

  1. Härliga bilder från er Londonresa och dotterns ställe. Rang klingar illa i mina öron och därför var detta "Amor Vincit Omnia"-bröllop man fick ta del av speciellt.
    Ha det gott! ♥

    SvaraRadera
  2. Å, nu bliv jag väldigt sugen på att ta en tur till London och lill-Syrran!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  3. Det där med London verkar vara trevligt ,hoppas man får den chansen någon gång!Hälsn Nette

    SvaraRadera
  4. London har jag besökt en gång för sex år sen. Skulle gärna se det igen!
    Vad roligt att ni fick träffa dottern.
    Ha en skön söndagkväll! Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Men så härligt och du vilken söt tjej..så vacker som en junidag..

    Vilket gott liv att få bo där bland djuren..

    SvaraRadera
  6. Vilken svanprakt och jag förstår att du gillade din londontur!
    Ha det så bra!
    Carin

    SvaraRadera
  7. Hej Annika.

    Vad roligt att ni varit i London, ser ut att varit en mysig tripp. Tack för din fina kommentar, man blir så hemmablind själv. Svea, min lilla 10 mån har lyckats pillat bort bokstaven H på min laptop, ha ha har bara en gummiplopp där nu, så ibland uteblir den bokstaven men jag tror det inte fattas något i detta inlägg.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Så härligt med en Londontur, några år sedan jag var där sist. Och vilket fint namn - Alida!

    :)
    Emma

    SvaraRadera
  9. Så kul att ni kom iväg!! Jag är ju Londonfrälst, så jag blev alldeles varm när jag såg bilden från Piccadilly. Sen måste det vara roligt att besöka Alida i hennes miljö, det är lite skillnad....kommer ihåg när vi var hos Johanna i Dublin, då förstod man verkligen att de blivit vuxna.
    Hoppas du får en skön vecka nu, själv har jag tre veckor kvar att läsa, sen HOPPAS jag på lite ledigt.
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Oj då...glömde att du varit på en liten resa.
    London har jag besökt två gånger och det är sååå mycket att se. Sen är det saker där som är väldigt annorlunda......som t ex deras boende. Ska vi tro att sommaren kommer till Sverige nu när det snart är midsommar?
    Kram//

    SvaraRadera
  11. Vad mysigt ni verkar haft det i London.
    Att få se hur fina dottern bor och lever...
    Ha en riktigt fin måndag!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  12. Härligt med resa! måste vara kul att träffa din dotter och fina hästen, ha en skön vecka/Sophia

    SvaraRadera
  13. Hej gumman!
    Jag kommer att skriva i den låsta bloggen under tiden jag har sommarlov från den andra.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  14. Vilka fina bilder från London, förstår att det måste ha varit roligt att få träffa dotterno hennes vackra häst. Hoppas att du får en fin midsommarvecka! Det ser faktiskt riktigt lovande ut med vädret.....Sommarkramar Therese

    SvaraRadera
  15. Oj, så mycket du hinner! Härligt med Londonbesök, trevlig stad. Storbritannien överhuvudtaget har mycket att bjuda på.
    Och extra skoj när man har någon kär att hälsa på! Och tack för alla vackra bilder! Du är en toppenfotograf!
    Hulda

    SvaraRadera
  16. Så härligt att vara och besöka dottern och hennes häst! Underbart att vara i London,jag har aldrig varit där. Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  17. Så kul att vara i London, hälsa på dotter och hästen. Skulle också vilja fara dit någon gång.
    Vad liten blir stor, växer så det knakar...
    Kul med stavgång i gemenskap, blir ju roligare då!
    Hejja på /Sussi

    SvaraRadera
  18. Vad roligt att du hälsat på dottern och fått se hur hon har det och att du gjort London :)

    Har varit där en gång på klassresa i 12-årsåldern och skulle gärna vilja åka dit igen med vuxna ögon ;)

    Kramar Linda

    SvaraRadera
  19. Vad härligt med en Londonresa! Vackra bilder. Jag och min familj funderar på ett Londonbesök till hösten. Längtar...

    SvaraRadera
  20. Hoppas att ni haft en underbar vistelse i London, denna fantastiska stad!!! Dina bilder är jättefina och väcker trevliga minnen från när jag var där! :)

    Måste ha varit jätteroligt att få besöka dottern! :)))

    Ha det gott och var rädd om dig!!!
    KRAM!

    SvaraRadera
  21. Hej svejs
    Sååå kul att komma till London och få träffa dottern.
    Hon är ju en riktigt liten sköning....
    Usch det där med lägenheten. Det klingade inte skönt i mina öron..
    Nu har jag suttit och läst alla dina bloggar för jag har missat massor
    När det är sommar och sol då är man ju ute mer och datorn får vara...
    Din blogg är så varm och välkomnande. Härligt!!!!Bebben är underbar och växer så det knakar...
    Det är en skön tid för dessa små.Inga kläder som klämmer här och där.
    Ha det riktigt gott Kramizzz// Lotta

    SvaraRadera
  22. Så det blev en tripp till öarna, spännande att se hur Alida har det.
    Och; bra med perspektiv- t.ex att man tillåter sig att behandla människor olika. Rätt bra med Sverige, lite mer jämställt. Men; vi har ju ett kungahus; som niger tillbaka oss till en tid då man skulle vara underdånig.
    Trevlig midsommar!

    P*

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~