måndag 31 maj 2010

Vilken vacker Morsdag vi fick.






Pelargonpensé



Nu grönskar det i dalens famn
nu doftar äng och lid
Kom med.....



Familjeträdet blommar



...för fullt.



Den yngsta var också med.
Men några saknades....



Avslutningsvis blev det grillat.



Ha en god start på veckan.

Måste bara berätta....

Jag rensade rabatter på framsidan
av huset, ut mot gatan. Såg ett stort gäng
unga killar, klädda i mörk kostym,
som stod lite längre ner på gatan.
Plötsligt står de framför vårt staket och sjunger en vacker vårsång i många olika stämmor, enbart för mig.
Räknade dem och fick det till 24 stycken.
De gick på Musikhögskolan här i stan
och antagligen var de ute för att
gratulera någon.

Men så gulligt!

Jag blev så glad och rörd.



~~~~~♥♥♥♥♥~~~~~


20 kommentarer:

  1. Vilken lyckad dag du har haft. Här har det regnat och jag bara jobbar och jobbar.
    Idag fick jag röja efter ett jättestort fotojobb.
    Vilken fin pelargon..
    Bäst är nog ändå de små fötterna och på andra plats kommer killarna som sjöng för dig.
    Ohh vilken grej för en sådan tjej..
    Ha en bra vecka själv
    Annika

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder! Härlig pelargonpensé! Oj, jag trodde de där killarna skulle ställa till med bus och så sjöng de för dig! Va' fint! Ha en bra vecka! Snart är det sommarlov! ♥

    SvaraRadera
  3. Mmm så vackra pelargoner o den lilla foten ... jaaa suck.. jag blir varm i hjärtat..

    Men du vad fräckt med sådan sång..bara för dig..underbart..det får mig att tänka på när min dotter tog studenten då kom hennes kompisar som har ett band och marscherade här utanför på gatan och spelade med basuner trumpeter och trummor..hela gatan lyssnade..det var mäktigt..

    Så överraskande det måste ha varit för dig när så stiliga pojkar tog ton..:)

    SvaraRadera
  4. Att få höra en sång....när man ligger i rabatten....det kan inte bli fel;) Pensepelargonen är ju gigantisk......är det damen som har gröna fingrar eller?
    Kram//

    SvaraRadera
  5. Nämen vilken rolig överraskning att få höra sång. Gissar att du kännde dig speciell.
    Fina somriga bilder.
    ~Marita~

    SvaraRadera
  6. Visst låter det underbart med ett gäng välklädda killor och sång i bagaget.
    Visste inte att den blomman hette pelargonpensé men nu vet jag det. Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  7. Ja, vilken otroligt vacker dag det blev!
    Jag fick rysningar när jag läste om
    manskören...
    Vilken upplevelse!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  8. Så vackra bilder du visar på pelargon och äppelträd. Vilken upplevelse att få se och höra en manskör utanför sitt staket!!

    SvaraRadera
  9. Men så underbart med unga sjungande killar och så spontant. Påminner mig om en mycket gammal film, fast där var det en kille som kom vägen fram å sjöng sen så vackert för flickan som han såg i trädgården :)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  10. Vilka ljuvliga bilder. Den på den lilla lilla söta foten är underbar
    ha en fin dag
    kram Agneta

    SvaraRadera
  11. Åh vilka underbara bilder och vad härligt med lite sång!
    Ha en finfin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  12. Det var en överaskning! Jag brukar önska mig att de där som sjunger för teveavgiften ska knacka på hos mig och sjunga för mig! Men inte sjutton kommer de! Så det var ju kul med skönsång så där för dig!!
    Hulda

    SvaraRadera
  13. Inte ofta man blir hyllad med sång när man rensar ogräs...Ja, det förstås, här är det fågelkvitter och det är också skönsång.
    Ha´en fortsatt bra vecka!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  14. Så fina bilder vännen!
    Å sicken liten söt fot....
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  15. Hej Annika
    Tack för alla dina fina kommentarer hos mig.
    Vad roligt med änglarna!! För visst var dom från mig, tvillingänglarna!!

    Så ljuvliga trädgårdsbilder du visar, & vad häftigt med en egen liten 'konsert' vid staketet!

    Må så gott, kram Malin

    SvaraRadera
  16. Så härligt med en sång bara för dig:). Det där på grillen så smarrigt ut, mums!
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  17. Härliga bilder du visar, och sicken liten sötis med små små fötter.

    Önskar dig en underbar försommar.

    Stor kram.

    SvaraRadera
  18. Förra året någon gång stod det ett gäng kostymklädda killar och sjöng flera låtar i stämmor utan för huset, bara sådär - jättefint men folk blev en aning förvånade och sen efter ett par låtar gick de vidare. Undrar om det var samma gäng? Men det är härligt med oväntat sång =)

    SvaraRadera
  19. Men, var det hos dig de hamnade? De sa att de tagit fel på adressen för vi väntade på de här hos mig! *ler*

    SvaraRadera
  20. Vilken mysig morsdag du fick och vilka fina bilder du bjuder på!!!! :)))

    Ha en bra vecka du med!!!!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~