tisdag 11 maj 2010

Inte mycket inhandlat


...blev det i helgen.

Det känns som att jag har det jag behöver just nu.

Jo, en liten klänning till barnbarnet blev det.



Underbara blommande Japanska körsbärsträd

såg vi i Stockholm.


Kungsträdgården var som ett helt hav av rosa blommor.



En goding till kaffet.



På hemvägen i söndags

stannade vi vid Hallstahammar...Åsby handelsträdgård.



Hemma i vår trädgård såg det ut så här.





Tog med mig kameran till jobbet och gick i Stadsparken en stund

en dag...

...i nästa inlägg visar jag något av det som jag fotade då.


17 kommentarer:

  1. Ser ut att ha varit en bra helg i alla fall. Sen när jag ser bilderna undrar jag om vi bor i samma landsända...?? Mina Kungsängsliljor har bara visat lite av bladen än, de som inte sorkar/mullvadar eller vad det nu var, hade kalas på i vinter!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Japanska körsbärsträd,skulle passa fint här på Krusagården.
    Hoppas ni hade det finfint i storstan-:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hi hi...Du är lite som Linnè..ute på en botanisk resa!
    Ha det så bra! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Borde man kanske besöka Stockholm den här årstiden? Det ser ju för ljuvligt ut.

    SvaraRadera
  5. Oj va' det ser härligt ut. Jag hoppas hinna gå i Kungsträdgården nu när jag besöker er huvudstad i helgen! Bra om du hittade en klänning till barnbarnet! ♥

    SvaraRadera
  6. Ni hade det verklige toppen, ser jag. Både vackra blomster och god fika:)
    Ha det skönt!
    Camilla

    SvaraRadera
  7. vad härliga körsbärsträden är. Färgen är aå vacker!
    ~marita~

    SvaraRadera
  8. Vilka vackra körsbärsträd!!!
    Vi har varit till Åsby handelsträdgård en gång. Ett bra ställe, tycker jag! Där finns mycket fint att titta på!
    Ha det bra!
    Kram Sari
    (PS! Det har gått bra idag ang. det som jag berättade om. Jag är hemma nu)

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara blommor! Hallstahammar har ju verkligen en fin handelsträdgård, verkligen vär ett besök.
    Ha en skön fortsättning på veckan!
    Märta

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder.
    Har många gånger tänkt stanna till i Hallstahammar. Är det nåt?
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  11. Vilka vackra blommor och träd. Känner mig helt svältfödd på grönska, det är så spännande att följa naturen när den vaknar. Här uppe i norr hinner man med, det tar sådan tid för allt så det går inte att missa:).
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  12. Hej vännen! Hoppas att du hade det trevligt i huvudstaden. Vilka otroligt vackra japanska körsbärsträd du fotat. Dom missade vi när vi var där, men man kan ju inte hinna se allt! Fniss....Ha nu en riktigt skön o Trevlig Kristi Himmelfärdshelg! kram Therese

    SvaraRadera
  13. Vilka fina japaner, skulle gärna ha en här hemma! :o)
    Vem är den mystiske Felix på järntorget....? ;o)
    Har den butiken vanliga öppettider....vet du det?
    Ha en riktigt fin dag i morgon...hoppas att ryssvärmen trycker på lite mer!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  14. Körsbärsträden var ju enorma!! Där hade jag velat gå! Så vackert!!
    Hulda

    SvaraRadera
  15. Så härligt det blommmar! Vi har fått riktig sommarvärme hos oss så nu gäller det att njuta :)
    Ha en skön långhelg!Kram Kicki

    SvaraRadera
  16. Så vackert med de blommande träden i Kungsträdgården. Ett tak av blommor - underbart :-)
    Kungsängsliljor är så fina. Har inte några själv, har fått för mig att de inte skulle trivas i min trädgård. Kanske jag skulle prova...
    Ha en skön helg. Kram, Ingela

    SvaraRadera
  17. Hej Annika!
    Så fint du skrev till mig. Jag blir så rörd.
    Vi har aldrig träffats och åndå känns det som vi känner varandra.
    Ja visst är det så man behöver inget längre.
    Fast till trägården kan jag köpa hur mycket som helst fast manåker ju inte till STockholm för att köpa plantor.
    Vilken tur du hade med körsbärsblomningen.
    Ha de gott
    Kram
    Annika

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~