måndag 1 mars 2010

Skidåkning


...i ett underbart vitt, gnistrande Österrike.


En tävling i snöskulpturrering

hade det varit här för någon vecka sen.
  
Kanonväder alla dagar utom en förmiddag,

då det var snudd på om man var klok eller inte

då man gav sig ner i backen.

Men oftast var det så här vackert.



Vilken otrolig utsikt!







Backar och människor fanns det

gott om här i Ischgl.




Ett mysigt rastställe.


Vi tog oss enkelt över till Schweiz.

Man åkte skidor eller kabinen ner till Samnau.










Vi provade även på skidsystemet i Galtur.



Här bodde vi och skidbussen

stannade precis utanför hotellet.

Mittemot fanns en liten närbutik som hade det mesta.



Månsken i Rosenberg utanför Innsbruck.

Resan  avslutades med att jag hade magsjuka

 från lördag fm och den pågår fortfarande (må efm)!

Även mannen drabbades och ca sex andra i bussen.

Det var inte så kul att sitta där och

skumpa fram i 26 timmar med påsen under näsan.

Ser fram mot nästa sportlovsresa

men då ska vi nog flyga dit.



 

36 kommentarer:

  1. Hej och välkommen hem igen!
    Vad trist att bli sjuk på hemresan, inte kul i en buss. Fy!
    Fina bilder!
    Blir väldans ressugen när jag ser dem. Snö har vi ju så det räcker och blir över här hemma, men de vackra Alperna.....
    Hoppas du snabbt frisknar till igen!
    kramar
    Caroline

    SvaraRadera
  2. Trist avslutning, men jag antar att det andra, härlig skidåkning, vackra utsikter, god mat och dryck! överskuggar det tråkiga.
    Mycket härliga bilder och välkommen hem.
    Camilla

    SvaraRadera
  3. MEN vilken upplevelse! Va' fint ni har haft det! menar du att du susade ner för de där bergen? Modig! Skönt att vara tillbaka är det säkert också, eller hur? Jag njuter av mitt sportlov mer horisontellt. ;o) Ha en skön vecka! ♥ Ann-Lis

    SvaraRadera
  4. Välkommen hem! vad tråkigt att du/ni blivit sjuka. Det var väl synd att resan skulle sluta så...Annars verkar ni haft det bra ser jag! Underbara bilder, ser såå vackert ut! Skickar Krya på dig! Kramar/ Therese

    SvaraRadera
  5. Gud vilka underbara bilder!! Men lite mindre underbar resa hem...läste på FB och jag lider verkligen med dej, har själv varit lätt magsjuk på en buss för länge sen, och bara det tyckte jag var nog.
    Sen är det skönt att ni är hemma igen, har saknat dig på din blogg, så VÄLKOMMEN HEM!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Det ser verkligen ut som om ni har haft det toppenfint. Men att ha magsjuka på en buss.. nääe stackars er!
    Välkommen hem igen,till snön...hmmmmm
    Ha det bra! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  7. Oj men hallå så vackert så härligt..det är ju verkligen som ett vykort vart man än vänder blicken i alpländerna..

    Men men men magsjuka..hmmmm så trist..då är det skönt att vara hemma kan jag tro nu..hemska tanke och sitta där på bussen sjuk..hoppas du repar dig nu då..kram kram från Anna

    SvaraRadera
  8. Så underbart det ser ut!!!!!! Gud vad ni måste ha njutit förutom hemresan. Usch så hemskt att ha magsjuka på en buss. Hoppas ni blir friska snart!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  9. Bilderna sååå vackra. Men usch för magsjuka.....hoppas du kryar på dig fort.

    SvaraRadera
  10. Du din stackare! Fy vad hemskt!!! Det var i alla fall så vackert så jag tappade andan när jag satt här framför datorn. Herre min, vad det ska ha varit vackert på plats... Krya på dig!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  11. Psst...Annica..jag är helt självlärd i Photoshop..leker och har skoj du vet..mmm så är det..

    SvaraRadera
  12. En så trist avslutning på en så underbar resa.
    Vilka bilder, vilken skidåkning!
    Ja fy för magsjuka, har nyss haft det och det önskar man ingen.
    Hoppas ni mår bättre nu,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  13. Hej
    Jistanes anåda, vilka gudomliga bilder, man blir som helt betagen.
    Synd om dig som mår dåligt usch.
    Hoppas du blir frisk snart.
    Ha det så bra.
    kram Zara

    SvaraRadera
  14. Jag klurade ut hur man la in en länk tack vare dig, så nu kan du bara trycka på namnet på min blogg så kommer du dit. Rackarns, snart är jag värsta data hackern *blink*. Sov gott, nu skriker minstingen så jag får försöka natta honom IGEN... Åh!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  15. Åh, huuu!!! Vilket mardrömsavslut på en underbar resa! Och att dessutom sitta den låååånga tiden i en buss...... Oj!
    Hoppas magen blir bättre snart!
    Härliga, härliga bilder du tagit!!! Förstår att du längtar tillbaka.
    Tack snälla Annika för lånet! Jag blev verkligen inspirerad. Jag hoppas att det är ok om du får tillbaka häftet på onsdag. Vet inte när du kommer till skolan nästa gång, men jag kan lägga det i ditt fack. (Har du förresten kvar ett fack på skolan?!)
    Sköt om dig nu!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  16. Hej Annika!
    Välkommen hem! Vilka härliga bilder från er skidresa:)
    Fast magsjuka (och på bussen hem dessutom) lät inget vidare,hoppas du kryar på dig!

    kraam Jenny

    SvaraRadera
  17. Verkar som om ni haft en fin resa. synd att den slutade med magsjuka :(
    Härliga vyer. Så vitt och vintrigt.
    ~marita~

    SvaraRadera
  18. Vad vackert! Hoppas du kryat på díg, fy för maginfluensa.

    SvaraRadera
  19. Underbar vecka...med ett inte lika roligt avslut. Hoppas att du snart mår bättre!
    Visst är det vackert i Österrike/Schweiz.....fast jag åker hellre dit på sommaren...är ju ingen som schvishar nerför backar så gärna. Maklig lunk på längden passar mig.
    Just nu är det mest snöskottning som gäller här hemma.....och sol på näsan.....
    sen krokar jag för fullt.
    Krya på dig!
    Kramar
    /Lotta

    SvaraRadera
  20. Underbara bilder!! Så härligt ni har haft det! Utom magsjukan då... usch! Stackars er. Och under bussresan också... nej fy.

    Hoppas du är frisk nu.
    Kramar Eva-Mari

    SvaraRadera
  21. Hej igen,
    våååår ;)
    Oj, vilka underbara bilder!
    Set ljuvligt ut, även om jag längtar efter
    Tack för dina tankar kring sonens skolkompis bortgång.
    Ofattbart men ändå så nära. Tungt och tragiskt.
    Vi skänker all tanke till familjen som drabbats.
    Väl mött/
    A

    SvaraRadera
  22. Vad härligt med ett sportlov i alperna! Det finns väl nästan inget som går upp mot alperna när det gäller skidåkning. Dina bilder är så härliga! Men bussresan lät mindre trevlig, hoppas att du snart är på benen igen!
    Kram Lovisa

    SvaraRadera
  23. Men, vilka härliga bilder! Blir riktigt avundsjuk på dig ;o) Jag förstår att ni hade en härlig resa. Om det inte varit för din magsjuka förstås. Hoppas att den gett med sig nu.
    Ha en skön tisdagkväll! Kram Kicki

    SvaraRadera
  24. Oj, så underbart allt ser ut.:-)
    Ta hand om dig gumman. Kram Stina

    SvaraRadera
  25. VÄLKOMMEN HEM!! :o)
    Vilka bilder....ohhh...men det är snudd på att jag får svindel, det suger till i magen!
    Det är sån mäktig natur, skulle vara kul att åka dit och uppleva den. Gärna på sommaren...;o)
    Blä, för magsjuka bland en massa andra folk, då vill man ju verkligen vara för sig själv och lida.
    Nähä du fru Ditten, min istapp låter du bli, jag tänkte slå rekord. Jag hoppas på att den ska nå ner till snön innan gumman Tö är färdig.
    Vad kul med andra chansen, det var många bra artister i den!
    Må så gott!
    Kul att du är tillbaka! ;o)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  26. Gud va vackert. Ni verkar ha haft det jätte bra. Synd att det skulle sluta i magsjuka. Det är inget vidare de:(
    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  27. Näääe himmel du är ingen tant Annica..men tänk det är jag..Tant Brun..jepp det är jag det..:)

    SvaraRadera
  28. God Kväll! Vad roligt att du ska få ett barnbarn! Vad spännande, då förstår jag att du väntar o längtar....Du undrade om min kopp som jag visade häromdagen och den köpte jag på Entre. En butik som jag inte är inne i så ofta, så det var skoj att jag hittade den där o blev nöjd. Här har solen lyst idag från en klarblå himmel så det har varit så skönt ute. Hoppas att den lyst på dig också...Kram Therese

    SvaraRadera
  29. Välkommen hem!
    Och tack för att jag fick vara med på resan i några minuter.Så vackert rent och fräscht.Luften nåste ha varit ljuvlig!
    Hoppas verkligen att du nu är frisk igen och bara njuter av det underbara som varit!

    Kram och godnatt Kajsa

    SvaraRadera
  30. Magsjuka på en buss låter helt jäkligt!

    Men oj vilka bilder, så härligt!

    SvaraRadera
  31. Vilken härlig semester ni haft, otur med magsjukan! Vilka fina bilder du visar!!!

    SvaraRadera
  32. Hoppas att du mår bättre nu vännen! Kram Therese

    SvaraRadera
  33. Så härligt med skidsemester. Det är den bästa semestern men hemresan kunde ju varit trevligare. Stackars dig
    Ja man orkar för att man ger sig den på att man ska i mål.
    Hoppas du mår bra igen nu
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  34. Hur mår Du nu?
    Det verkar jobbigt med en så lång hemresa när ni inte mådde bra. Hade ni ätit något olämpligt eller var det vinterkräksjukan?

    Vilka fina vyer det ser så storslaget ut på alla korten.

    Birgitta

    SvaraRadera
  35. God kväll! Vad roligt att du köpt två koppar till er, hoppas att du tycker om att drick ur dom....Hoppas att du hade en trevlig kväll när du var o sydde! Ha en fortsatt bra kväll! Kramis Therese

    SvaraRadera
  36. Välkommen hem!!!!!
    Underbara bilder!!!!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~