söndag 7 februari 2010

En härlig helg

I fredagskväll var vi hos mannens bror med fru.

Då blev det fredagsmys med god mat och dryck.



Istället för en blomma hade vi med den här

som jag sytt.



  
  

Lördagskvällen var vi hos en kompis som fyllde år.



I dag, söndag blev det

skridskoåkning på Hemfjärden.



Mycket sprickor i isen var det.



 




Vi åkte till Lindholmen ca 7 km ut.



Här bukar det vara öppet på helgerna

så man kan få en kopp kaffe och en smörgås.





Långt, långt bort ser man siluetten av stan.
(klicka på bilden så ser du)





Vi hade med lite matsäck som tur var,

 för det var stängt i serveringen

för att isen var för dålig.

 

På hemvägen är det oftast motvind och

jag for omkull vid två tillfällen.


 


Men visst är det vackert!



 
Herr Ditten och Datten skottade snö...


...från garagetaket då vi kom hem.
(ser att det blev reflexer från grannens hus eftersom jag tog genom glasrutan)


22 kommentarer:

  1. Men så underbart härligt det ser ut..kan tro att man känner sig frisk och härlig efter en sådan runda..underbara bilder du...

    Är det en värma.bröd-påse du sytt? Så vacker med naturnära färger..me like..

    Ditten o datten..så roligt..Anna ler..ha ha..min väninna använder dessa ord ofta..

    ha det gott du härliga lilla människa önskar Anna Filipendula Rudbeckia

    SvaraRadera
  2. Oj, vad ni susar fram, kan tänka mig att det gav en hel del härlig motion i det fina vädret dessutom. Bara de där sprickorna som såg lite halvfarliga ut.
    Hoppas herr Datten inte fick allt för ont i ryggen:) Satt fru Ditten inne i värmen och tittade på??
    //Camilla

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar vinter vi har.
    Långfärd har jag aldrig åkt.
    Vilka fina presenter du sytt.
    Annika

    SvaraRadera
  4. Vet du, jag tror att du har superbra kondis! :o) Låter som en härlig dag och nu vill vi bara ha fler av dem! Ha en skön början på veckan! ♥

    Ps. Fin present du gav i stället för blomma!

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar dag ni också haft! En sån här dag njuter även jag som annars inte är någon vintermänniska...
    Länge sen jag var på Lindholmen, men det ser ut att vara sej likt.
    Ha nu en bra vecka, vi ses kanske fortare än du anar...
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Men vilken fantastisk dag! Önskar att jag kunde eller "vågade" åka långfärdssridskor. Är man norrlänning så tycker man att ingen is söder om Luleå är tillräckligt tjock att åka på=)Larvigt eller hur...Fina bilder. Annica

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder! Jag har aldrig åkt långfärdsskridsko, men det är verkligen något som jag skulle vilja göra. Hoppas att vi får fler så här fina dagar. Kram Kicki

    SvaraRadera
  8. Oh, vad härliga vinterbilder!!! Jag har inte sett solen på ett bra tag här. Det gör en så glad när den tittar fram. Vi behöver lite av den här med=)
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  9. Hej
    Så underbart frisk och härlig dag med skridskoåkning och matsäck. Riktigt vackra bilder, jag myser!
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  10. Vilken snygg påse du sytt! Låter som en underbar helg... Trevlig blogg du har, har inte varit här förr men jag kommer helt klart tillbaka.
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  11. Du har med andra ord haft en riktig mysig helg!!!! Härligt!!!! Å sååå fina vinterbilder!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  12. Oj, Annika! Hoppas det gick bra ute på isen! Jag läste i tidningen att isen inte är den bästa.. Men jag förstår att det är svårt att låta bli, så som dagen har varit idag! Blå himmel och solsken!! Underbart!
    Fin present du sytt!
    Ha det så bra!
    Kram Sari
    PS! Stort GRATTIS på födelsedagen!! Det är väl nu snart...?

    SvaraRadera
  13. Åh så vackra vinterbilder. Att åka långfärdsskridskor ser så härligt ut men tyvärr inget för mig. Då är det extra kul att njuta av någon annans turer på Hemfjärden.
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  14. Vilken underbar och rejäl skridskotur, hmmm... du får ju motion så det räcker och blir över!!
    Men jättekul att du hänger på och stöttar mitt beslut! Nu kör vi, haha!

    Måndagskram till dig.
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  15. Vilken vacker påse du sytt! Tur att ni hade fika med er, när det nu var stängt! Bilderna talar sitt eget språk, ni hade en hääärlig dag!
    Må så gott!
    Carolina

    SvaraRadera
  16. Det finns en Herr Ditten & Datten också! ;o)
    Jag gör som du säger och förstorar bilden, men ser mest bara rök.
    Det var väldans vågat att svischa ut på isen när den är lite si och så.....aja baja! ;o)
    Jag har brakat ner genom isen en gång när jag var med pappa och pimplade......brrrrrrr! Men jag bottnade precis, tack och lov!
    Ha det gott!
    Kram kicki

    SvaraRadera
  17. Åh, vad fina bilder! :-)

    Kram

    SvaraRadera
  18. jag tycker så om dina fina vinterbilder!
    ~marita~

    SvaraRadera
  19. Visst har helgen varit häääärlig...det har ju varit solsken i överflöd! Jag njuter av att det knarrar under skorna och att ljudet dämpas av all snö. Med klarblå himmel och sol som faktiskt värmer mitt på dagen kan man inte annat än.....må bra!
    dansande änglar finns på en utlottning hos mig! Kika in om du vill!
    Kram, kram
    /Lotta

    SvaraRadera
  20. Hej Annika.., jisses vad du överröser mig och mor lilla med komplimanger..., blir rörd av allt beröm ju:)))))
    Jo då.., nog är det mamma alltid som har fått en att till sist få intresset för fotografering.., jag har henne att tacka för det jag lärt mig.
    Kikar ofta på hennes bilder och försöker tänka som henne!

    Men du.., vilken helg du haft Annika!
    Hur är det nu.., du skulle inte vilja komma över på en bit mat och god dryck kanske..., då har du kanske med dig en sådan söt tygpåse.., hihihi:))))
    Hade jag varit värdinna och fått ta emot denna vackra påse hade jag blivit JÄTTEGLAD!!!

    Hoppas din kväll blir bra Annika...
    Kram kram
    Marianne

    SvaraRadera
  21. Du är verkligen en riktig mys tjej.Det är tur att jag kan gå in på din blogg och få ta del av det man inte själv hinner med...
    Kram Krusagården

    SvaraRadera
  22. Vilken härlig tur ni verkar ha haft. man blir riktigt upprymd när solen visar sig från en klarblå himmel. Då känns livet riktigt lätt.
    Långfärdsskridakor har jag aldrig åkt men det ser riktigt härligt ut.

    Fika smakar ju gudomligt ute.

    Ha det gott
    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~