torsdag 4 februari 2010

Avskavt och handtag...å lite sytt



Gick runt med kameran

innomhus en dag.








Gamla dörrhandtag...




...på en avlutad spegeldörr.


Likadant handtag på ...



...på dörren till sovrummet.



Den har jag inte lutat av ännu.



Avskavt eller historia?



Handtaget på vindsdörren

är  en nyckel.


På den här dörren var

en masonitskiva påspikad.

Huset är byggt 1927.



Nyare spegeldörr från 1990-talet.

♥♥♥



Köpte Tildahäftet och....



...blev sysugen.

Kan bli en sån fin framöver.





Kom på att jag sydde

en annan väska för två år sen.



Min älsklingsryggsäck 

som jag sydde för ca 4 år sen.

Ha en skön helg...det ska jag ha!




22 kommentarer:

  1. Ett handfast inlägg av en handfast kvinna!
    Vilken urfin ryggsäck. Har du mönster eller kan man beställa?
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  2. Åh, den där sista väskan/ryggsäcken tycker jag att jag känner igen!! Sååååå fin!!!!
    Förstår mycket väl att den är en favorit!

    Vackra dörrar!

    Har du köpt Tilda-häftet på Pandurobutiken?
    Jag blir inspirerad...

    Ja, en skön helg ska jag också ha!!!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra dörrar!! Låt de vara som de är, det lyser ju historia om dem. Varje gång du passerar genom så viskar de säkert nå´n detalj om huset. Önskar att de gamla dörrarna till vårat hus fanns kvar, men än har vi inte hittat några som skulle kunna passa, däremot en massa andra illa medfarna, tyvärr.
    Ha´en bra helg!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Ja tänk att de satte för de där fina dörrarna med masonit.....herregud!
    Du är för pysslig, vilka fina väskor!
    Ja en skön helg blir det här mé, är gräsänka....*fniss* Barnen och jag ska ha "myshelg"!
    Må bäst! Kraaaaam Malin ♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Ja just det det är ju snart helg ;) Då blir det en skön helg då.......och snart är den ju här!

    SvaraRadera
  6. Va' trevligt att dokumentera dörrarna och deras handtag! Vilken historia! Jag längtar tills jag får sy litet, men nu är det litet tjockt på jobbfronten. Ha en skön helg! ♥ Ann-Lis

    SvaraRadera
  7. Så mycket fint pyssel! Visst är det kul när inspirationen finns och man kommer igång.
    Du verkar bo i ett trevligt gammalt hus. Va härligt! Så fina dörrar.
    Ha en bra fredag! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  8. Så söta väskor du har sytt!
    Fint med detta avskavda, det gillar jag. Härliga dörrar ni har. Jag har bara tråkdörrar hemma, blä.
    Ha en skön fredag vännen!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  9. Det är vackert med gamla dörrar tycker jag. Tilda häftet har jag ännu inte fått tag i. Blir riktigt sysugen när jag ser dina fina väskor :)
    Ha en mysig fredag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  10. Åh, vilka vackra dörrar- vilket jobb du har gjort med dem! Önskar jag kunde sy bättre, Tildamönstrena är så jättefina!
    Ja, jag hoppas på en skön helg!
    Kram Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera
  11. Vilken historia det kan finnas i dörrar.., underbart vackra dörrar som pryder ditt hem Annika!!!
    Och en jäkel på att sy oxå, din ryggsäck var ju bara för söt:)

    Hoppas du får en lång och skön helg.
    Kramar till dig...
    Marianne

    SvaraRadera
  12. Det är roligt att plocka fram orginalsaker i gamla hus!Ha en riktigt skön helg.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Tänka att det kan vara så vackert med det enkla som är avskavt....Din urtavla blev jag så förtjust i, jättefin ! Önskar dig en riktigt Trevlig o Skön helg! Fredagskramar Therese

    SvaraRadera
  14. Det är så vackert med gamla spegeldörrar..och klockan är jättefin! Jag vill också sy väskor, dina är så fina!
    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Vilka underbara dörrar!!!! :)
    Välkommen in, utlottning pågår! ;)

    SvaraRadera
  16. Väldigt charmigt med gamla dörrar.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  17. Jag igen! Då är vi två som gillar kompetensutveckling. tycker att jag har studerat hela mitt liv. Denna fortbildning är ett åtgärdsprogram mot mobbning. Det är prisbelönat och Sverige har lagt in om att få ta del av detta. ♥ http://www.kivakoulu.fi/index.php?lang=swedish

    SvaraRadera
  18. Men du...jag bara njuter när du går runt med kameran.....så charmigt..så fint..du dörrar är väääldigt härliga om man behandlar dem med kärlek...du är en sådan människa det känner jag...du kan det här med känsla och charm..himmel jag känner att jag toktrivs hos dig..:)

    SvaraRadera
  19. Vad duktig du är på att sy! Det är roligt att sy, men jag är inte duktig och inte så noga.

    Vilka vackra dörrar ni har! Här är också spegeldörrarna kvar. Vi ska också ta bort färgen, men sedan blir de vitmålade igen. Kram Stina

    SvaraRadera
  20. Hejsan!
    Vilka härliga bilder, å vad du är duktig på att sy!
    Min maskin har samlat damm länge nu, så den kanske inte funkar längre, hihi!
    Å lycka till i utlottningen hos mig, jätteroligt att du vill vara med!

    Kram Anki

    SvaraRadera
  21. Det är så fint med spegeldörrar, både avlutade och de nötta, även målade...
    Dörrar går ju att ha till såmycket mer än dörrar.
    Hantagen är också roliga alla talar för sin tid, du har jätte fina.
    Kul att se vad som ska sys härnäst på din maskin. Sytidningarna måste ju ge förmånga förslag *hi hi*.
    Hoppas helgen blivit vad du hoppats.
    Kram Sussi

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~