tisdag 5 januari 2010

Utmaning

I går då vi var på IKEA

passade vi på att ta en tur

 in på CHILLI.

Jag köpte en ny burk att ha kaffe i.

Senare på kvällen fick jag en utmaning av


Utmaningen går ut på att visa vad man

förvarar sitt kaffe och te i.

Så då kan jag visa den nyinköpta burken.



Vi dricker mest pulverkaffe.

Jag vispar Minimjölk till ett

fluffigt skum.

Det går hur bra som helst

att få det tjock.

Många muggar slinker ner under en dag.




Bryggkaffet förvaras i en näverburk

som jag tror fanns hemma hos mina föräldrar.




Te i alla möjliga och omöjliga smaker har vi också.

Somligt i påsar och annat i små burkar.




Utmaningen går vidare till






Ni gör precis som ni vill med det, inget tvång!


♠♠♠


Under pepparkakstiden så har vi alltid

goda pepparkakor

 i den fina keramikburken

som mannen fick för

mer än 20 år sen.








Han fick den i födelsedagspresent av kompisar.


Födelsedag har min bror i dag.

Grattis Bror Håkan!







17 kommentarer:

  1. Hej Annika!
    När jag är hos min särbo blir det bara pulverkaffe för han äger ingen kaffekokare. Skall absolut prova ditt tips med mjölken. Välkommen att "titta" in till mig.

    SvaraRadera
  2. Kul utmaning...
    Pepparkakorna ser goda ut måste jag säga och burken de ligger i blev nog en favortit hos mig.
    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera
  3. Fin förvaring du har. Det är helt ok för mig när jag får till det där. Nu väntar jobbet om hörnet och den bubbla man befinner sig i spricker snart! ♥ Ann-Lis

    SvaraRadera
  4. Haha... ja, jag antar utmaningen! Men den visas i slutet av veckan.

    Ha en bra helg.

    Kramar Eva-mari

    SvaraRadera
  5. Vilken gullig kaffeburk du köpte.Den var gullig.Ha en mysig kväll vännen.Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Jag antar utmaningen! Du din rackare som t o m hade köpt ny kaffeburk, jag har letat länge efter en ny.
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  7. Hej!Tack för din kommentar på min blogg.Ja det finns en stor julduk också som borde broderas färdig i min låda...men det är så mycket annat som lockar en och så går tiden!Kaffe är ju ett måste och själv så kokade jag kaffe tills för några år sedan då mina söner som då,fortfarande bodde hemma tyckte att det kokades över för ofta och förärade mig en perkulator.Hade också en fin kaffeburk i porslin,men locket gick sönder.Köpte då en tråkig burk som följt mig tills för ett halvår sedan.Då köpte jag en som är lite modern och gammeldax!Ska fota den till din ära för att du är gullig och lämnar mig en kommentar ibland!

    Kram och god fortsättning på det nya året.

    Kajsa

    SvaraRadera
  8. Det var skoj att se.

    :)
    Emma

    SvaraRadera
  9. Nice burk den däringa nya! Fasiken vad mycke snö det är nu både här och på andra ställen!
    Brrr

    SvaraRadera
  10. Det var en snygg kaffeburk du köpt, och så söta teburkar du har. Näverburken är ju helcharmig! Ha det bra, kram Eva.

    SvaraRadera
  11. Vilka söta burkar, pulverkaffe är så gott och enkelt.
    Så gullig den var keramikburken för pepparkakorna, julig och fin.
    Ha en skön kväll!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  12. Hej! Vad kul att se hur du förvarar kaffe och te...Jättefina burkar som du förvarar i!!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  13. De pepparkakorna så väldigt goda ut....

    Ha en fortsatt bra dag.

    Kram Britt

    SvaraRadera
  14. Hej igen! Ja, minus 22 grader hos mig, kul att du har en kompis i Furuvik. Jag bor ju i Gävle!

    Min silvriga burk hade farmor vetemjöl i:)

    Kram igen

    SvaraRadera
  15. Vilken söt liten pepparkaksburk!! Eftersom både jag o min man har flyttat som flyttfåglar i våra liv så finns det tyvärr inte så mycke saker med från förr, det är sorgligt, för nu när man blir lite äldre uppskattar man dessa saker på ett helt annat sätt. Däremot tror jag det finns lite skatter i min mors källare...

    SvaraRadera
  16. Vad lustigt att du precis hade köpt en ny kaffeburk!! Fin! Charmigt med den nya, moderna burken och den gamla i näver!!
    Ja..... sista kvällen... Sitter och tittar på filmen "Sprängaren" på tv, bloggar lite emellanåt...
    Vi ses imorgon!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  17. Jag gillade den nyinköpta burken. Jättefin! Hoppas att du får en riktigt fin dag i kylan :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~