måndag 25 januari 2010

Reslust...



...det har våra ungdomar.

Jag önskar att det hade varit lika vanligt att

 man reste då jag var en ungdom.



Mellansonen och hans sambo ska ut och resa

så vi hade en  liten släktträff

innan de ger sig av.

Sambons mamma hade fixat

en osttårta med vaniljhonung och

blandade krossade nötter.

Mums!



Hon hade även bakat denna underbara

kladdkaka

som serverades med grädde uppblandat

 med yoghurt.

Vi hade Afternoon tea

med nybakade scones mm.

Väldans gott var det.




Jag fick en present,

av sonens sambos mamma,

som hon hade gjort själv.

Gullig och kul!




En vacker blomsterbukett hade de med sig också.



En mysig och trevlig söndagskväll!






25 kommentarer:

  1. Ååååååå vas smaksigt det ser ut! Å just nu är jag hungrig och vill gå hem! Bilderna ökar salivproduktionen....men hemma finns inga godsaker av detta stuk!
    Vilken underbar bild på dig själv som du lagt!
    Det var kul att se dig!
    Kram, kram....du tjej som ger så mycken inspiration.....har några fler timmar på dygnet också som du kan dela med dig av....???? Jag behöver det!!!!!
    /Lotta

    SvaraRadera
  2. Åhhhh vilka smaskiga kakor.Ser jättegott ut.Härlig present du fick och fina blommor.Ha en skön kväll Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Hej Annika! Tusen Tack för dina värmande ord inne hos mig nu när det har varit jobbigt! Dom har varit betydelsefulla......Hoppas allt är bra med dig o din familj! Vad spännande det låter med en resa, och vad mycket gott ni mumsade på.....Ha en fortsatt bra dag! Kram Therese

    SvaraRadera
  4. Men vilken fest! Fin tårta och kaka och va kul med kopparna och faten i pyramid! Ja, de unga de är mobila må jag säga. det har vi minsann erfarit med våra söner. Tyvärr gick det på tog för mellersta sonen här nyligen då han hade köpt en resa till Marrakech och fick åka till Amsterdam eftersom det var snöoväder i London. Hoppas att de dina får sin drömresa med den fina starten! ♥ Ann-Lis

    SvaraRadera
  5. Oj så mycket gott det bjöds på och vilken underbar blomsterbukett! Visst är det underbart att resa - hoppas sonen och sambon får en härlig upplevelese vart det nu bär?

    Ha det gott - kram!

    SvaraRadera
  6. Ojoj, jag som sitter här och är så sugen på något gott och så kommer du med så frestande bilder:) Antar att det inte blev mycket över.
    Sitter själv här och väntar på att mitt bröd ska gräddas färdigt i ugnen, det är gott det också men det slår ju inte en kladdkaka!
    Jättefin bukett har du fått också, så härligt att få träffas och ha en liten sammankomst.
    //Trevlig fortsättning på veckan.
    Camilla

    SvaraRadera
  7. Så mycket gott :)Ljuvliga blommor och rolig present med kopparna och faten.
    Hoppas att sonen och hans sambo får en riktigt trevlig resa! Ha det bra.Kram Kicki

    SvaraRadera
  8. Oj,oj vad smarrigt det såg ut. Man satt och slickade sig runt munnen när man tittade på dom fina bilderna.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Snålvattnet rinner nerför hakan!Såg riktigt smarrigt ut!

    ha de
    annbritt

    SvaraRadera
  10. Så gott och trevligt det lät och vilket kul godis/kakfat. Jag har också reslust, har gnetat ihop pengar till mig och Mini så vi ska till Kreta men jag har så himla svårt att välja hotell:). Vill att de ska bli en upplevelse för lillan.

    SvaraRadera
  11. Vad mycket smaksigt ni fick! Våningsfatet av kaffekoppar var jätte häftigt! Hade hon limmat i hop dem, eller stod de löst? Våra barn vill också ut och resa i sommar. Jag tror det får vänta ett år. Senaste resan då minstingen var ett och lärde sig gå på semestern var så jobbig. Det är skönare då de är lite större... Kram Stina

    SvaraRadera
  12. Hej Annika!
    Har inte varit inne hos dig på ett tag, vad kul att få se en bild på dig här på bloggen!:)

    Vad spännande med en resa för din son och hans sambo! Vad mycket gott ni åt och såna vackra tulpaner du fick!

    Ha en trevlig vecka!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  13. Visst kan man bli avundsjuk på dagens unga, (herre gud, sååå gamla är vi väl inte??!!)det är så enkelt nu att resa över nästan hela världen. Vi får ta igen det när vi blir gamla...
    Kram kram

    SvaraRadera
  14. God kväll i stugan!
    Jösses vad den tårtan ser farligt smaskig ut! Och såna ljuvliga färger på blommorna. Oj, vad jag längtar efter lite vårtecken nu, men det¨är väl för tidigt än......längtar ändå.
    Vad kul att du har en ny bild du också där i högerspalten. Den är toppenfin på dig! Jag hittade en på mig när jag ser glad ut, men den är suddig, jag zoomade bara in ansiktet för jag hade så fula kläder..... hi hi.
    Jag förstår verkligen att du behöver vila från analyseringar när det ingår i jobbet.
    Det är bara jag som går här hemma och hinner tänka för mycket. I början efter jag hade sagt upp mig från posten höll jag nästan på att bli tokig av all ensamtid, kändes lite dåligt ett tag. Nog behöver vi sällskap för att må som bäst.
    Önskar dig en riktigt Godnatt! :o)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  15. Men hjälp så fina foton,och nu blev jag godissugen:)

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  16. Vilka bakverk och vilken härlig bukett i de rosa färgerna. Ni hade säkert en trevlig söndag. Det gäller att njuta av stunden.
    Ha det så bra och mina tisdagshälsningar
    carin

    SvaraRadera
  17. Ser väldigt gott ut allt vad du dukar upp!! Kaffekoppspyramiden är jättekul, vilken ide!! Hoppas dina ungdomar får en riktigt trevlig resa!!
    ( P.S. Det är jag själv som sytt på maskin "brodyrhjärtat på kaninklänningen) :)

    SvaraRadera
  18. Jisses, vad mumsigt det såg ut och vilket gulligt godisfat.

    SvaraRadera
  19. Snälla Annika,kan du inte be om receptet på osttårtan?Fick en riktig vill ha känsla...
    Kram Krusagården

    SvaraRadera
  20. Oj vad gott!Är lite trött på semlor nu(hur man nu kan bli det;)?.Jo om man äter för många....!!
    Ja, tänk så lätt det är för unga och även för oss att resa idag.När jag var ung var det inte många som reste till utomlands.
    Min första resa gick till Mallorca.Det var 1973.
    Då var jag 22 år.

    Härligt med dina godisfat.......kul ide.

    Kramar till dej Kajsa

    SvaraRadera
  21. Osttårta och tulpaner kan det bli bättre??Vad skojigt godisfatet var=)Annica

    SvaraRadera
  22. Att ungdomarna reser mer idag...beror väl också på att de har mer pengar idag...att röra sig med...jag är ju mycket äldre än dig...och min första resa var till Kos...då var jag 45...sedan dröjde det tills jag träffade min Lasse 2005. Vi har på 5 somrar varit på ca 9 utlandsresor...tror jag...
    Mycke härliga tårtor!! Och FINA bilder som du visar!! man blir SÅ sugen!!
    Kram!

    SvaraRadera
  23. Alltså den där osttårtan..den mmmm den blir jag helt förälskad i..liksom i hela din blogg...mums på den på dig och typ allt..:)

    SvaraRadera
  24. Hej du trevliga blogg fixare!
    Vad mycket skoj du visar, så kul att ha tittat in här.
    Vilken mysig släkt sammankomst ni hade, och vilken rolig godisskål du fick=)
    Ha det gott i snöandet /Sussi

    SvaraRadera
  25. Alltid lika kul och gå in på din blogg jag har för vana att gå in på lördagar och titta på dina fina bilder och inlägg.

    Birgitta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~