måndag 4 januari 2010

Rävgången...

... Det är där vi åker

långfärdsskridskor.



Vi använder våra gamla slalompjäxor.

Det är ett bra stöd

då man börjar

bli trött i fötterna.



Kommunen plogar en bana då det är snö på isen.

Man kan åka till Lindholmen ca 7 km ut.

Där finns ett café.

Mycket klokt att fika

innan man beger sig

hemåt,

oftast i motvind.



Det blev en kort tur i går

För det blåste Sååå Iskallt.

***





Huset fann jag på Rusta idag

och zinkhinken

är inköpt på

Min Skattkammare innan jul.







15 kommentarer:

  1. Vad härligt att åka skridskor för den som kan det. Jag kan inte bara skylla på min rygg, har aldrig varit någon större stjärna på is.
    Bra sätt att återanvända fina notpapper! Jag har massor........
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  2. Så härligt med med långfärdsskridskor, det har jag inte provat. Det är så gott att fika när man varit ute. Vilket fint hus du fyndat på Rusta, har de sådant dör, det har jag aldrig sett. Gillar deras serie som heter Boa.
    Ha en skön kväll!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  3. vad mysigt med långfärdsskridskor,det har jag aldrig testat.Gulligt hus.Har rusta såna visste jag inte.Ha en skön kväll kram Rita.

    SvaraRadera
  4. Jag kan inte ens fantisera om långfärdsskridskor, men mysigt ser det ut och även inredningsdetaljerna du visar! ♥ Ann-Lis

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Ohh lånfärdsskridsko har jag aldrig åkt men konståkning. Nu blir jag sugen på att åka skridsko.
    Fint hus du hittat på rusta.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  6. Det ser så himla härligt ut att glida fram där på isen och komma ut i den vackra naturen men jag tycker det är lite otäckt med isar så jag håller mig till isbanor, men det blir ju inte samma upplevelse.

    Camilla

    SvaraRadera
  7. Va, kan man köpa hus på Rusta, rusa till Rusta!
    Men skridskor, där är jag lite tveksam........ Nä det får nog vara....

    SvaraRadera
  8. Hej Annika!
    Vad härligt att vara ute o åka långfärdsskridskor, fast jag kan tänka mig att det var iskallt:)

    Hade inte heller någon aning om att det har såna där fina ljushus på Rusta! Tack för tipset:)

    Ha en trevlig vecka och GOD FORTSÄTTNING på det nya året!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Det såg härligt ut i alla fall.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Vad duktig du är på att ta dig ut. Skidor, långfärdsskridskor...
    Härliga, härliga bilder!!
    Jag och barnen var ute en stund idag. Vi tog oss till lekplatsen runt hörnet, de små blev snart ledsna och vi gick ganska snart hem igen... Det blir nog bättre nästa vinter då de kan röra sig på ett annat sätt! Nu snubblar de bara runt i snön...
    Jag har en liten utmaning till dig! Om du vill...
    Ha det bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  11. Så härligt det låter med långfärdsskridskor! Och vilken bra motion också. Jag har aldrig provat att åka... men så är jag ingen höjdare på vanliga grillor heller!

    Gulliga fynd!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  12. Långfärdsskridskor har jag aldrig testat men är väldigt sugen och efter ditt inlägg inser jag att jag får köpa mig ett par... Härligt!
    Vilken frihet det är att vara ute på "vattnet".

    Ditt lillia hus var så gulligt!

    Kram Britt

    SvaraRadera
  13. Här har vi ju alltid minst en halvmeter snö på isarna, så förr har det inte gått att åka längdärdsskridskor. Men nu har de börjat med att ploga upp en bana.. fast det hjälper ju inte mig som får ont i fötterna bara av att titta på ett par skridskor... ;-D

    SvaraRadera
  14. Men oj, har Rusta såna fina saker!! Det är jättelänge sen jag var där, men nu ser jag en anledning att ta mej dit...
    Jag blir nästan full i skratt åt mej själv, tror inte jag haft skridskor på mej sen jag slutade skolan...det är egentligen förskräckligt!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  15. Hej hej. Hoppas du haft en helt underbar jul och ett lika fint nyår. Så mycket vackra bilder du visar, som vanligt. Det där vita lilla huset föll jag ju pladask för nu. Du skrev att det var köpt på rusta va, då tänker jag att det är lite billigare också, och det är ju hur bra som helst, får ta mej till sverige en dag:).

    Tack för alla söta kommentarer du lämnar hos mej, du verkar vara en supersöt och go tjej:).

    Ska du göra nåt kul under 2010? Kramar Camilla

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~