lördag 16 januari 2010

Nytt


....köpt





Jag gjorde som Vita boet,

köpte den här fina på Indiska,

 för att ha post i den.


♥ ♥ ♥



...fått





av en tacksam jobbarkompis.

En söt liten ängel.


* * *


...sytt





Två små ....

som man kan ha som

portmonnä eller förvara läppstiften i eller...?




En större...




som är mer som en nessecär.





Den ska bli en gåva till någon som

gjorde något för mig i höstas

utan att vilja ha ersättning.



~~~



Det är samma Pärlhyacinter som är på

 headern....fast två veckor senare.











Jag hittade pyttesmå hyacintglas,

för Pärlhyacinter.


 

Nu är det nytt på gång...


♥ ♥ ♥


28 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt med pärlhyacinter, det är ett säkert vårtecken! Fina små glas du hade till....Jag känner igen vägglådan från Indiska, jag har köpt en också för ett tag sen...Fniss! Ha en skön lördag! Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Vilket trevligt upplägg med underrubriker och fina saker du visar. De där hyacintglasen skulle jag gärna äga också. Vackert sytt! Ha en skön helg! ♥ Ann-Lis

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint du visar! Vilken härlig ängel du fått!
    Pärlhyacintglasen skulle jag också gärna ha.
    Trevliga syprojekt har du också haft på gång.
    Ha en mysig lördagkväll!Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Vilket fint inlägg!!!!!Vad söta små låder från indiska var dom dyra ?Härligt med massa underbara vårlökar.Jättefint har du gjort..Ha en skön lördag varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Det gjorde du rätt i, dom är underbara och jag älskar dom. Ha en underbar dag i ditt vackra hem nu. Stor kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Oj så mycket fina bilder. Visst är de fina från Indiska har själv två i hallen.
    Jag gillar pärlhyacinter, så vårlikt.
    kram Kristina

    SvaraRadera
  7. Hejsan!
    Tycker absolut att du ska försöka få lite egen tid i nån stuga nånstans. Så duktig du är som gjort så söta små sminkväskor.
    Ha en bra helg.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Men vad det växer hos dej då!! Å vad du hinner med o pyssla!! Nu sen jag börjat läsa o befinner mej mitt uppe på sta´n så slinker jag också in ganska ofta på Indiska, man hittar så mycke där som "passar"...
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Du är verklige en hejare på vackra bilder och så fina saker du sytt!!!Så välgjort!!!Underbart att se!Florsockervinter.Så vacker benämning på vår vinter.Önskar att vi fick lite ren vit snö som la sig över den gamla nu och gjorde ljuset ljusare för oss.
    Gillar också din postlåda!!!

    Kramar Kajsa

    SvaraRadera
  10. Så fint du har sytt.
    Ha en fortsatt bra helg
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  11. Hej där.
    Så sött de blommar dina hyacinter. Gud vad gulliga det blev dina små väskor du sytt! Halsbandet är underbart!
    Ha en skön lördag!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  12. Jag har också pärlisar hemma,och i butiken så klart,det är verkligen ett första tecken på att våren närmar sig..
    Kram på dig
    Krusagården

    SvaraRadera
  13. Wow, så mycket på gång! Pärlhyacinter inne får en så vacker ljusblå färg tycker du inte? Angående mina snölycktor som skulle brunnit i går kväll, katastrof. Östanvinden släckte ljusen innan jag vänt ryggen till, jag fick ge upp ;)

    SvaraRadera
  14. Fin låda och vad fint du har sytt!

    Ha en trevlig söndag!

    SvaraRadera
  15. Så fina väskor du sytt, vad du kan! Du kanske borde sälja dem på din fina blogg? Kram Lovisa

    SvaraRadera
  16. Vilket vackert inlägg du har gjort!!!
    Fin postlåda, fina syprojekt, fina pärlhyacinter, fin ängel, fina bilder!
    Ha en fin kommande vecka!
    Vi ses!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  17. Oj så flitig du har varit!!! Helsöta necessärer. vart har du hittat de fina glasen till dina pärlhyacinter???? I LIKE!!
    Ha en skön söndagskväll! Kram Malin ♥♥♥

    SvaraRadera
  18. Efter första veckans försök till att jobba och flytt av lillstumpa till Helsingborg i helgen är jag helt galet trött. Blir lycklig av att se dina pärlyacinter och längtar nu efter att få köpa in lite vår här hemma.
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  19. Jag gillar de där små lökglasen. Var har du fått tag i de?

    kram
    emma

    SvaraRadera
  20. Jag älskar pärlhyasinter! Sådana glas borde jag ha...;-)

    Va duktig du är på att sy. Otroligt söta neccesärer!

    Kram britt

    SvaraRadera
  21. Nu har jag också "pärlisar" i glas!! TACK snälla du (ni) för en trevlig söndagskväll!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  22. Hej!
    Pärlhyacinter är ju vår!!!! Så vackert!
    Så söt liten ängel du fått!
    Ha en bra dag! Kram Agnetha

    SvaraRadera
  23. Kikar in o Tackar för titten...Hoppas att du haft en bra helg! Ha en fortsatt bra vecka! Kram Therese

    SvaraRadera
  24. Så fint du sytt!!
    Samma fina förvarings ask har jag sett på i indiska..men inte köpt än. kanske nästa gång ;)
    ~marita~

    SvaraRadera
  25. Vilken himla gullig liten ängel..... och egentligen ganska enkel att göra....Änglar finns det gott om så det passar väl att du får en!
    Dina necessärer är alldeles bedårande! Kan du tänka dig att dela med dig av det?
    Tack vare dig så har jag också gjort små isbyttor för värmeljus, men jag tror att din idé med sockerkaksform var snäppet bättre än min.....
    Ska se om jag hinner ta mig till blomsterbutiken...för nu vill jag ha vår.....
    Kramis
    /Lotta

    SvaraRadera
  26. Ååå vilken ljuvlig blogg du har, Annika! Och den är så mycket du! Jag minns så väl de fina veckobreven du brukade lämna till mina döttrar när de var dina elever, och jag anar att breven hade sett ut ungefär som inläggen i din blogg om då hade varit nu.

    Det gläder mig också att det är okej för dig att jag berättade om dig och din blogg så som jag gjorde i min blogg. Och vad annars - humor är ju ännu en av dina underbara kvalitéer.

    <3 Kram från Siv

    SvaraRadera
  27. Tjo flöjt.., vad du har varit flitig!!!
    Vilka söta små sminkväskor:)

    Minivaserna är så användbara och sååå vackra med pärlisar i!
    Japp.., det var minsann mycket ögongodis du bjöd på här:):)
    Tackar och bugar för vackra bilder...
    Kramar till dig Annika
    Marianne

    SvaraRadera
  28. Oj, så fina saker du visar! Necessärerna (stavas det så) är jättefina...praktiskt att ha till allt. Smycken, mobiltelefonen, nycklar!

    Dom där små "lökglasen" var då för söta...har aldrig sett sådana. Var finns dom att köpa?!

    Ha en skön kväll

    Kram Helena

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~