söndag 31 januari 2010

Matematik är mönster



Oj så mycket spännande det finns

inom matematikens värld.

Under två dagar har vi lyssnat på olika föreläsare...



...sett fantastiska utställningar.



Hemresan i fredags tog sju timmar...

brukar  ta ca två.

Vi åkte tåg och det är inte enkelt.


Det finns ett mönster där också,

jag tänker på det


här att hålla tider...


Fredagsmyset fick vi avstå från


för vi hade varken cafevagn eller matsäck.



I lördags gick jag en stund

på Hindersmässan i stan.

Här fanns det mönster och matematik

överallt.


Resten av dagen blev flytt och städning

 hos ena sonen med sambo.

Lördagskvällsmys blev en måltid

på Max vid 23 tiden

 så vi orkade med sista flyttlasset.



(Wixi tittar ut över Svartån)



Under dagen satt

dottern på akuten i England...



(Wixi tittar på Themsen)

Hon hade brutit ett litet ben i tumvecket

efter att ha blivit avslängd av en häst.

Tur att det inte blev värre.





I dag blev det slutstädat,

så nu kan de ut och resa i några månader.


Jag längtar till nästa helg!

♥♥♥♥♥

13 kommentarer:

  1. Förstod att fredagen inte direkt blev vad du tänkt dej när jag läste på FB...Aldrig roligt.
    Sen blir nästan hela helgen förstörd när man inte kommer hem som man ska.
    Vackra bilder som alltid!!
    Sköt om dej!!
    Kram kram Rigmor

    SvaraRadera
  2. Man skulle ju nästan kunna tro att det aldrig har varit vinter förut i det här landet när det kommer till tågen. Helt otroligt!
    Varför såg inte godiset så gott ut när jag var där?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej
    Vilken händelserik helg, du måste vara helt slut ju. Känner mig jätte lat efter att ha läst allt det här.
    Hoppas du får en lugn kväll ialla fall!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  4. Ja, jag har underbara böcker om detta, bl.a. Matematiken tar form av Anthony Furness. Du har haft mycket att stå i med märker jag. Vilken tur att dottern klarade sig så bra! Dina barn är verkligen ut i världen! Ha en bra vecka! ♥ Ann-Lis

    SvaraRadera
  5. Hej Annika!
    Vilka fina bilder! Vilken tur att det inte var mer än ett litet ben i tummen som bröts på din dotter:)

    Önskar dig en trevlig kommande vecka!

    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  6. Efter denna händelserika helg önskar jag dig en fridfull och lugn vecka:)!
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Vilken helg förstår att du längtar till nästa.
    Matte finns överallt och det lärde jag mina barn när de var små. De var duktiga i matte.
    De kunde multiplikationstabellen när de gick i ettan. Vi gångade alltid alla kakor vi bakade.

    Ha en skön vecka och hoppas den blir lagom lugn
    Annika

    SvaraRadera
  8. Kul att få vara med på mattedagarna! Fast åka tåg i Sverige kan vara lite påfrestande när det snöar. Lika konstigt som de säger att pengarna är slut när det har snöat i 2 dagar, tror inte de som ska bestämma i det här landet att vi har en vinter.
    Hoppas att du kan ta igen dig lite någon kväll den här veckan när helgen blev så intensiv.
    Ha det så gott!
    Kram! Märta

    SvaraRadera
  9. Hej
    Jo de säger ju allting är mattematik. Själv har jag ingen större erfarenhet av ämnet.
    Tur att hon inte bröt något mer, falla av en häst är nog inte så roligt.
    Jääääääääääääääääättesnygga bilder du visar oss.
    Tulpanen känns mest just nu.
    Ha en bra vecka.
    kram Zara

    SvaraRadera
  10. Vad intressant det verkade vara med alla mönster och matematik. Tråkigt med tågförseningar. Min bror skulle åka tåg från Sth hit till Krhmn i fredagskväll, men det var väldigt försenat, så han åkte hem och sov och tog bilen på lördagsmorgonen.
    Hoppas dottern mår bra.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  11. Men du vilken helg du har haft. Det är stressande när man bara måste vänta, vänta och man bara vill hem, hem.....Du får se fram emot nästa helg, det kan bara bli bättre ;)

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Ååå jag tycker INTE om matte, inte alls... Tur att vi är olika.
    Fina bilder du har att visa!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  13. Visst är det häftigt när man upptäcker matte som mer än siffror! Vi jobbar med det i min barngrupp 4-6-åringar, och det ger så mycket! Hoppas dottern mår bättre, kram Eva.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~