torsdag 21 januari 2010

Gammat och nytt

..blandas hemma hos oss.



Byrån stod hos mina föräldrar ute i boden fylld med verktyg.

De hade fått den av en släkting som ville bli av med den.

Vi tog hem den till oss, ställde den i källaren.

Dörrarna togs bort  för att lättare komma åt familjens pjäxor.

Då var byrån målad i en grön färg, kanske därför som den hamnade i källaren.

Nu har den stått i vardagsrummet i två år och är en klenod. 

***



På byrån står mina auktionsfyndade ljusstakar.




Under står det att de är handmålade.




Jag gillar dem jättemycket.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥




Ett gammalt förkläde

efter mannens farmor finns på en krok i köket...





brevid handdukarna.




Hoppsan...de här har legat oanvända i ett skåp!

Måste nog använda dem innan

de blir oelastiska.








Tar nog och njuter av Miniirisarna en stund.

Varsågoda!

*¨*¨*¨*¨*



16 kommentarer:

  1. Hej!Du väckte ett minne hos mig........med ditt förkläde!
    Min mormor var en ljuvlig person som alltid bar förkläde........!Till vardags ett enkelt och under helgen ett med rysch(stavas det så?Tror det:))).
    Jag är jättedålig på att använda mina!Kanske för att dom är gamla och tråkiga!
    Ditt var fantastiskt vackert!
    Och dina underbara mini-irisar,vilken härlig färg.
    Det är så fint hos dej!
    Ser ut som om du vårstädat;)!Så fräscht!

    Kram och tack för att du tittar in hos mig!

    ♥♥♥ Kramar Kajsa ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Jättefint skåp, som du fyndat hos dina föräldrar.
    Och du har så fint på skåpet.
    Förklädet är ett riktigt smycke.
    Vad är det för något det där med kablar?
    Dina små irisar?(visst är det iris, eller är det någon slags krokus?) ger hopp om vår och liv, så skönt att se.Så söta.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  3. Hos mina föräldrar finns flera skåp, som min far har restaurerat, men som jag inte får plats med här. Jättefint skåp det där och allt det andra med. Miniirisarna påminner om de irisar jag har i dammen. hoppfullt. ha en skön helg! ♥ Ann-Lis

    SvaraRadera
  4. Visst är det viktigt att ha saker framme som man tycker mycket om. Tänk vad många klenoder folk har i sina källare, helt osynliga både för sig själv och andra. Ovanliga ljusstakar, söta, har aldrig sett liknande förr! Miniirisarna helt bedårande!! Men gummibanden tycker jag du ska bära ner i källaren, haha...

    Trevlig helg önskar jag dig.

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Ett sånt skåp hittade jag på en loppis för ca ett år sen. Det var vitt och i jättefint skick. Kostade bara tolvhundra.Helt underbart var det....
    Om du bara visste....vad jag har ångrat, stt jag INTE köpte det!!!
    Ha en bra fredag! Åsa.

    SvaraRadera
  6. Hemma hos oss är det också en blandning av gammalt och nytt. Massor av arvegods i källaren som vi inte fått plats för men som nu när båda våra töser flugit ur huset kan börja möblera med igen.
    Och vet du, jag har tagit fram min symaskin idag! Nyga köksgardinerna är äntligen på gång.
    trevlig helg
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  7. Underbara irisar!! Jag väntar på mina scilla-lökar, men får nog vänta ett tag till!
    Fint förkläde! Det blir ju så speciellt när saker tillhört någon släkting!
    Fina änglar i förra inlägget!
    Se till att använda gummibanden nu innan de torkar ut! Hihi!
    Trevlig helg!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  8. Har "haft" ett likadant skåp...tyvärr vart det kvar när jag flyttade. Vackert!!
    Vilka underbara kort på iris´arna (den stavningen såg inte bra ut...)!! Suger fullkomligen i mej allt som är vårlikt just nu, jag är absolut ingen vintermänniska, var förmodligen "något" som gick i ide på vintern i mitt tidigare liv.
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Ville bara säga......TREVLIG HELG & kraaaaam // Malin ♥♥♥

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga irisar, jag får vårkänslor!
    Ha en härlig helg önskar jag dig
    Carin

    SvaraRadera
  11. Så vackra bilder du visar idag! Vilken tur att ni fick ta hem byrån, den ska inte stå undangömd. Söt blomma!
    Jag har också sådana där gummiband:).....som inte används.....;(.
    Ha en skön kväll!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  12. Vilket vackert skåp. Spegeln och ljusstakaran är jättefina!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Helt otroligt vilket fint skåp. Jag har sökt ett i flera år. Jag fick tag i en gammal skänkskåp men den är långt ifrån så fin som din. Ljusstakarna är ju bara såååå fina.

    Ha det riktigt gott
    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  14. Hej Annika!!
    Du undrade vilken den vita kyrkan var. Det är Ravlunda kyrka. Och DU. Tack snälla för din kommentar.
    Ha en skön kväll
    Kram

    SvaraRadera
  15. Åh, så mycket fint du bjuder på att få se! Du har så fina saker!Kram, Camilla

    SvaraRadera
  16. Så vackra ljusstakarna är och förklädet är helt underbart fint!!
    Jag vänta på irisarna som slår ut runt dammen på våren...

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~