lördag 2 januari 2010

100101

Bara siffror!


Välkommen 2010!


Nyårsaftonen firades med goa människor.


Vi åt och drack gott.




Salladen var det enda av maten


som jag fotade,


men inte det endaste som vi stoppade i oss.




Massor av härlig snö har vi,

här på altantrappen.




Syrenen härbärgerar

snö.




Grannens äppelträd.




Vår rosenbuske.



I pallkragen, under ett täcke,

 ligger något och vilar

 för att senare kunna gro.




Gåva

på nyårsafton.



Något som har startat...




Något som snart ska växa upp...




Precis att det har börjat...




Årets första...




Snart visar sig

 ljusblå

Pärlhyacinter.

13 kommentarer:

  1. Gott nytt år på dej.
    Ja tänk nu blir det bara ljusare och ljusare. Vilken härlig tid vi har franför oss med pärlhyacinter och tulpaner. Jag älskar tulpaner.
    Ha det gott vännen.
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  2. Trots mängder med snö och kyla börjar våren närma sig..sakta. såg en reklam här om dagen att man sku skaffa hem tulpaner, det hämtar med sig vår.
    Fina bilder!
    ~Marita~

    SvaraRadera
  3. Hoppas du gillar snön, att pulsa omkring i!
    Jag önskar dig god fortsättning på det nya året!
    Carin i norr

    SvaraRadera
  4. Å vad härligt med de första pärlhyacinterna!
    Det är så vackert ute med all snö. Jag beundrar det alla dagar, men så härligt att vi snart får börja vänta på våren och det första blomlökarna.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Hur mysigt som helst med pärlhyacinter. Jag älskar dessa små ljuvliga blommor.
    Här finns en till som åt väldans mycket gott på nyårsaftonen. Fortfarande mätt.......
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  6. HEJSAN

    VILKEN FIN SALLAD ÄR DET JORDGUBBAR I DEN.

    PÄRLHYACINTER ÄR JU SÅ VACKERT SÄRSKILT LJUSBLÅ OCH VITA, JAG HAR PLANTERAT VITA PÅ ALTAN MEN VET EJ OM DE KOMMER UPP ANNARS FÖRÖKAR JU SIG DE BLÅ SÅ ENORMT

    BIRGITTA GARPHYTTAN

    SvaraRadera
  7. Nu ser jag vad jag måste inhandla, lökar!! Det är första tecknet på vår tycker jag, när man kan ordna lite vackert i någon kruka, sen försöka spara dom så att det går att plantera ut dom också.
    Ha´nu en skön helg o njut av skidvädret!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Ja nu vill vi bara se framåt, mot vår och pärlhyacinter. Må så gott....

    SvaraRadera
  9. Önskar dej en God Fortsättning på nya året.Vad fina bilder du visar.Vad härligt pärlhyaciner.Ja nu är det bara att se framåt.Ha e mysig lördag Jättekram Rita.

    SvaraRadera
  10. God Fortsättning på det nya året! Nu går vi mot rätt håll....Pärlhyacinter är ett säkert vårtecken! Kram Therese

    SvaraRadera
  11. Så härligt med pärlhyacinter! Låter som en härlig nyårsafton, det är ju sällan min hinner fota när man lagar mat. Bakning är lättare att hinna med att fota:). Härligt med snö!
    Ha en skön kväll!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  12. Vad härligt det låter med skidåkning! Jag har inte stått på mina på flera år nu. Gillar långfärdsskridskor bättre. Men det är så sällan det är bra isar... Hoppas på det i år.
    Jag lääängtar till vår och sommar nu... Kram och god fortsättning! Åsa.

    SvaraRadera
  13. Mmmm, den där salladen ser god ut! Gott med jordgubbar i!!
    Härliga bilder som du visar! Jag måste komma ut och fotografera någon dag när det fortfarande är ljust ute! Men visst märks det att dagarna är lite, lite ljusare nu på eftermiddagarna! Härligt med pärlhyancinter!! Ett vårtecken!!
    Ha det bra, Annika! Snart ses vi!
    Endast fyra korta dagar kvar.............
    Kram Sari

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~