fredag 4 december 2009

Frostvandring på väg mot vintern?






I morse då jag såg ut genom fönstret

så var det alldeles frostigt på altandörren.



Kristallerna täckte alla fönster.


Ute i trädgården

 stod en bortglömd korg

 med fallfrukt.



Ett ensamt frostigt äpple.



Frasande ljud hördes

 då mina skor mötte löven.



Röd Rudbeckia

hade fått vinterhatt.


Kinesisk Buskpion visade

sin maffiga

frostklädda fröställning.



Blåklockan

var en frostklocka.





Solstrålar?


Tur att jag fotade i går eftersom det

 inte finns det minsta lilla spår av frosten kvar

i dag.


Ha en skön och kreativ adventshelg.

" Jäkt är ofta tecken

på dålig

organisationsförmåga"

Så stod det i en liten bok som heter Ta´t lugnt!
Vad säger vi om det då?


20 kommentarer:

  1. Tänk vad man kan bli glag av en frostig morgon. Det är så otroligt vackert. Ha en bra dag! Kram från Åsa.

    SvaraRadera
  2. Glag! Vad är det ?? Jag menade förstås glad! Åsa.

    SvaraRadera
  3. Ja det varkligen urmysigt med allt frostigt, vi hade också det i två dagar, men, nu är den borta här också. Tråkigt värre. Men det var lite juligt så länge den varade o fina bilder han du ta.
    Ha en supermysig helg/Camilla

    SvaraRadera
  4. Vi har faktiskt det så där vackert ännu och jag hoppas att det skulle få fortsätta så ,men men till nästa vecka har det lovats regn igen tyvärr.
    Ha en skön fredag!

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder! Här ligger frosten kvar ännu men solen syns inte till idag.
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  6. Det är så vackert med rimfrosten. Den är som en talande bild på hurvacket det blir när man stänger ute jäkten!
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  7. Vilka vackra bilder. Här var det tyvärr plusgrader igen i morse.
    Tack för att du vill vara med i min utlottning. Trevlig helg
    kram Agneta

    SvaraRadera
  8. Javisst är rimfrost vackert, dina bilder är fina! Praktiskt nu med frusen mark och barnen kan leka ute utan att bli leriga. Jag tycker om dina adventsljuskrukor och jag tycker om att vi fick en fredag kväll du och jag! :o)

    SvaraRadera
  9. Ljuvliga bilder, så vackert med sommarblommorna som stått kvar och blivit täckta av frost! Ha en underbar helg! Kram Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera
  10. Visst är det vackert när frosten kommer!! Synd bara att det försvann så fort. Har hellre lite minusgrader än det här slasket. Han nu en bra helg!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder.....Önskar dig en riktigt trevlig o mysig advent! Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  12. Frost är verkligen vackert.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  13. Mår du bra efter vaccineringen?
    Vi var på mässan idag och när vi var på väg ut, såg vi mannen din, sittande och väntade på dig!
    Jag såg en skymt av dig i en av köerna.
    Det gick bra för oss. Förutom att de fick sticka stackars J två gånger ....
    Nu har jag rätt så ont i armen. Det känns en hel del när jag lyfter armen..
    Ja, visst är det trist nu när frosten försvunnit... Det var ju så fint!!
    Vackra bilder!!
    Trevlig helg!!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  14. Varför är det bara kvinnor som skriver här....törs männen inte visa att de kollar här? Läser här ungefär som en veckotidning, mycket fina bilder, tips till hemmet, trevliga kommentarer men hur får hon plats med alla grejor hemma? Ha det så gott Annika önskar Matz Svensson!

    SvaraRadera
  15. Det är så himla kul att få så många fina kommentarer. Jag blir jätteglad för varje person som hör av sig. Bra Matz att du skriver att du läser som en veckotidning för så är det ju. Lite förströelse om det som ligger en nära.
    Kram ♥♥♥ på er alla
    annika

    SvaraRadera
  16. Hejsan!
    Det är alltid så trevligt och gå in på din blog.
    Det har blivit ett lördagsnöje för mig.

    Ja nu har frosten tagit alla blommor hade blommande pelargoner kvar på altan till 1 dec.

    Birgitta/ Garphyttan

    SvaraRadera
  17. Här täcker nu snön allting, men attans vad vackert det kan vara med frost!
    Nu har jag tagit mig upp ur soffan och lyder ditt råd om at bara göra det som är roligt, så här sys det kuddar!

    SvaraRadera
  18. Vilka underbara frostbilder du visar, jag ångrar att jag inte tog kort på det häromdagen, men det ska väl bli kallt någon mer dag i vinter...
    Fina adventsljus ni har.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  19. Hej Annika!
    Hoppas du haft en härlig helg!

    Så vackra frostiga bilder du bjuder på. Nu är det bara lite snö som fattas, men det får vi nog vänta på ett tag till ser det ju ut som...

    Jag har postat vinsten idag, så du borde ha den i lådan imorgon :)

    Kram kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~