fredag 20 november 2009

Vänner och Quilt...

....handlar det om i dag.
Tack alla för era goa
 och
uppmuntrande kommentarer!

Tack Lotta, Livets väv
 för dina helt underbara spetsband.

Jag blev så glad för de är verkligen vackra.

Kan man ha om ett paket skriver hon.

Ja, så vackra paket har jag aldrig gjort
 men tydligen är det dags nu.



Ska kanske sparas till april....
då jag blir farmor.



Lotta har gjort banden och jag vet att hon säljer dem.

Läs på hennes blogg får ni se.




Men vad är det nu då?

Jo, jag har plockat fram lite
jultyger inför
FRIHANDSQUILTNINGSKURS
i morgon, hela dagen.

Hur kul ska inte det bli!


Jag har aldrig frihandsquiltat så det blir något nytt.

Om jag får ihop något
 då
 visar jag.



En bild på min kompis
som
ska
hjälpa mig i morgon!


London nästa...

...redan på tisdag

 flyttar de på sig ett tag,
dottern och hästen.

Spännande!

Vi får väl åka dit
och se hur de har det.

24 kommentarer:

  1. Det skall bli intressant att få se dina alster.

    Hästar är fantastiska vi har ägt två ridhästar också för länge sedan.

    Jag har en Award på min blogg som jag vill ge dig. Hoppas du tar den. Den är du värd.

    Ha en trevlig helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Ojdå, säger jag. Verkar som om du har en spännande dag framför dig och de där spetsarna och sedan detta med hästen och dottern. Så du menar att du ska förflytta dig söderut för en stund. Dettta att lära känna andra bloggare är verkligen intressant! ;o)

    SvaraRadera
  3. Hej klart du måste visa vad du gjort. Vilken härlig bild på dottern och hästen, är ju en hästtjej själv.

    Det var jättekul på julmarknaden igår. Den låg kanske för långt bort för dig.

    Ska visa lite bilder snart.
    kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Låter roligt med kurs i quiltning. Ska bli spännande att se vad du kommer att göra. trevlig helg härifrån jobbet!
    ~Marita~

    SvaraRadera
  5. Men nu blir jag väl lite avundsjuk!! Ja, på kursen alltså. Nu ser jag med spänning fram emot många fina bilder på dina alster.
    Ha´en bra helg!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. God kväll!
    Ska de ända till London, så spännande!
    Kul att gå kurs, du kommer säkert produckera nått jätte fint! Spetsbanden är underbara, verkligen jätte fina!
    Ha en skön kväll!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  7. Ser med spånning fram emot vad det blir. Men du vad sugen jag blir på att sy! Och Lottas spetsar är ju så fina!
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  8. Lycka till på kursen! Hoppas vi får se vad du skapat.

    Kram britt

    SvaraRadera
  9. Lycka till med ditt pyssel och trevlig helg!
    Carin

    SvaraRadera
  10. Blir riktigt sugen på att plocka fram den gamla symaskinen när jag läser hur kreativ du är, det smittar liksom av sig. Är en periodare annars, med handarbetandet alltså. /Camilla

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga spetsar/band du fått! Fin bild på dottern och hästen! Du får en bra anledning att besöka London. Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  12. Spännande att få se vad du har gjort på kursen! Får önska dottern lycka till när hon far till London.
    Ha en bra helg!
    Märta

    SvaraRadera
  13. Hej hej. Nu blir ja nyfiken när du skriver så. Vad e det för stort och vitt du köpt, sååå kul..

    Ha en fin kväll. Kram Camilla

    SvaraRadera
  14. Vad mycket fint Du gör.

    Vad skall Alida göra i London och hur kommer de dit. Har hon hyrt ut sin lägenhet.

    Birgitta Garphyttan

    SvaraRadera
  15. Hej hej!

    Precis en sådan symaskin önskar jag att jag hade! Med olika dataprogram som underlättar.

    Jag har knappt sytt något sedan syslöjden för en herrans massa år sedan, ja en 13, 14 år sedan och då fanns det dataprogram på symaskiner redan då, tyckte det var så himla kul med allt roligt man kunde sy om ställde in maskinen... Blir nog att jag köper en snart så jag kan göra mina egna alster. Ska bli spännande och se dina! :)

    Spännande med London! Hoppas ni kan åka dit snart och hälsa på.

    Ha en fin dag!
    Kramar LInda

    SvaraRadera
  16. Vilken jättefin bild på dottern och hästen, ett tjusigt par. Och ser att du köpt spets av Lotta, den är så fin. Har en jag också, den satt runt ett paket från Lotta.
    Och visst ger jag också bort saker, men just nu har jag svårt och hänga med i svängarna. Har faktist vunnit en tävl. till!!
    Ha en bra söndag
    Kram kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  17. Hej Annika! Under länkar i högra spalten har jag länk till Gunhilds ramar! :o)

    SvaraRadera
  18. Hej Annika!
    Oj, vad spännande med den där sykursen!!! EN HEL DAG!!! Härligt!! Hoppas du fick mycket gjort!
    Ja, det är så fint med spetsar! Jag fyndade lite spetsar på Röda korset igår.
    Vad spännande för dottern med Londonvistelse! Ja, se till att ni kommer iväg dit för att hälsa på!!
    Ha det bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  19. Tack för dina goa ord!
    Spetsarna var jättefina och vad kul att bli farmor! Kul också för dottern som får flytta iväg med hästen och få chansen att utvecklas en massa!
    Ha en fin vecka!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  20. Åh Tack för titten hos mig! Vet du, jag fastnade fullständigt här på din blogg, du har det såå mysigt!
    Å vad mycket fint du gör...dom rutorna din mamma stickade som du har på sängen...ett likadant överkast har jag gjort till min dotter och håller på med ett till!
    Jättegrattis till att du ska bli farmor, gud så mysigt...mitt lilla barnbarn blir 1 år nu 18:e dec och det är västa mysiga tiden!
    Jättekul att jag hittade till dig, och lägger dig i min lista så jag kan hitta tillbaka!

    Ha en mysig ny vecka!
    Kramis Anki

    SvaraRadera
  21. Banden är jättefina och vad spännande med kurs. Jag skulle behöva gå på ett gäng sådana.
    Ha en fin dag.
    :-)

    SvaraRadera
  22. Vad spännande att se vad den "hjälpredan" ska hitta på!
    Vilken vacker bild på dottern och hästen!
    Kram Kicki :o)

    SvaraRadera
  23. Så spännande! Du visar väl resultatet????? Jag ska snart påbörja min skapelse där dina lappar kommer till stor glädje....
    Att bli farmor! Ja, det är faktiskt livets efterrätt. Jag njuter så att jag nästan kan gå sönder. Nu sitter hon nästan själv, den lilla och det ser ut som om hon vill försöka sträcka sig mot mig när jag kommer.....ack ja....
    Kramar i massor!
    /Lotta

    SvaraRadera
  24. Vilken avancerad symaskinskompis som du har! Jag blir ju lite sugen på att byta ut min kompis.. Lycka till med quiltningen!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~