tisdag 24 november 2009

Sydag


...hade vi i lördags.



Frihandsquiltning var inte så lätt.

Handskar var bra att ha då man styr med tyget.




Hej å hå
många krumelurer blev det då.



Jag gick runt med kameran

och

fotade lite här och där.



Hon har gjort det förr!

Det är verkligen svårt och
det kräver superkoncentration.




Man kunde ju sy lite annat

ifall man ville.



Hjärtat blev jag förtjust i.



Man stoppar i flera

lager med vadd

och syr.



Här är mitt försök med det fyllda hjärtat ♥♥♥


In progress!


Lite närmare...



 Färdig...



En vacker quilt
som en av tjejerna
 har tillverkat.
..vilket jobb!
snyggt!


Tyger i färgordning...det älskar jag.

Får liksom aldrig nog av dem.




Så här kan man göra med tyger...
(det är inte jag som gjort dem)





Popcorn...

men

... i morgon

 anländer något annat vitt

till vårt hus.



Kram på er
Annika

27 kommentarer:

  1. Åh vad du kan sy! Det kan inte jag....*avis* Dina hjärtan här under är ju oemotståndliga!

    Kram
    Emma

    SvaraRadera
  2. Vad fint du syr!!!Det skulle jag vilja kunna, men nej...symaskinen surar så fort jag försöker.
    Inte ens raksömmar vill bli bra ibland. Den undre tråden blir små öglor och jag blir jättesur tillbaks.
    Vad roligt det vore om du och Ulla kunde komma hit någon dag innan jul. Jag har öppet mycket mer nu. Helt nytt rum och en massa nya saker. Har också fått tag i fler tvålpumpar med lavendeltryck på.
    Hälsa ulla, kram Eva-Lena.

    SvaraRadera
  3. Ditt hjärta blev bra! Dina sykompisar inspirerar säkert också... och de där tygbitarna. Jag skulle gå bananas! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Åh så duktig du är! Ja, Home of Sisters är i Kristinehamn, det är före detta Rum 21 som flyttat in i köphuset Lyran och blivit ja, 5 ggr större. Ha en fin dag! Kram petra

    SvaraRadera
  5. Men OJ vilka fina saker!! Det gäller att ha tålamod...det saknar jag just nu!!
    Skönt att se att du är "med" igen, hoppas du mår bra.
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Oj vad roligt med sydag och vad mycket fint ni gjorde! Hjärtat underbart vackert! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  7. Ser skoj ut med quiltat. Verkligen fint detdu sytt.
    Ha en bra dag hälsar jag från jobbet ;)
    ~marita~

    SvaraRadera
  8. Det var roligt att få se på olika uppgifter under arbetets gång. Härligt med en sydag där man kan få mycket inspiration. Snyggt hjärta du har gjort!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  9. Hej hej!
    Hmm vad är det för vitt som anländer idag? :)

    Det lilla quiltade täcket som ligger på mjukisdjuret hade min lilla dotter blivit alldeles kär i!

    Kul att se hur det går till för jag kan ingenting om sådant, även om jag skulle vilja kunna!

    Ha en härlig dag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  10. Annika, vad superfint du sytt. Jag älskar ju också hjärtan! Det såg jätteroligt ut!
    Kram på dig från högläsaren

    SvaraRadera
  11. Haha nu förstår jag varför mamma gillar att åka dit. Alla dessa tyger i färgordning =P Måste ju vara rena himmelriket =) Sen gillar hon ju att sy också... Ni syr väldigt fina saker =)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Oj så mycket fint. Ser skojigt ut. Min mamma håller på att med patchwork.

    Vad är det för spännande som kommer hem tiller som är vitt.?
    kram Kristina

    SvaraRadera
  13. Hej Annika!
    Tack för alla värmade ord, det gör mig så glad!
    Jag har alltid gillat att sy och syr mycket, men jag har inte provat på quiltning. Vad roligt det ser ut och fint också.
    Ha en fin vecka, vännen!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  14. Wow, vilka skapelser!!
    Vilken härlig dag ni måste ha haft! Vilken skaparglädje!!
    Ja, det verkar svårt med frihandsquiltning.
    Ditt fyllda hjärta blev sååå fint!!
    Och vilka fina dekorsömmar du har på maskinen.
    Lådorna med tyger sorterade i färger är ju bara...... helt underbara!!! Jag gillar också sånt!!
    Vad är det för vitt som kommer hem till er??!
    Nu är jag nyfiken!!!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  15. Hej Annica!
    Men ojsan vad du är duktig på att sy super fint.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  16. Vilka otroliga alster ni skapar! De med hjärtan var helt ljuvliga.

    Vadå, ska ni få snö i morgon??

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  17. Vad snyggt det blir, vad du kan alltså!
    Resultatet blev så fint, en lyxquilt till lilla lammet. :o)
    Vilket mecka för den tyggalne, var är det nånstans?
    Jaha....då måste man hålla ett öga öppet i morrn då! ;o) Nåt vitt......hmmmm...
    Kramis

    SvaraRadera
  18. Oj det här såg avancerat ut! Och tyger i mängder i färgordning..ja, det är så att man får härliga rysningar av välbehag ;-)

    SvaraRadera
  19. Hej Annika
    Det där hjärtat är ju helt underbart. Ser svårt ut.
    Ha en mysig advent.
    kramis

    SvaraRadera
  20. Jätte kul att du tittade in hos mig igen!

    Vad duktig du är på att sy! Det ser inte helt lätt ut, inget för mig med andra ord... Ja, djuren har kommit och det går bra. De går där ute och klafsar i leran *hmmm*. De gör inte så mycket väsen av sig. Mysigt att titta ut genom fönstret och se dem i hagen.

    Jag tycker också det är mycket nu. Tre kurser i Stockholm i början av dec och min äldsta fyller 8 år på tisdag.

    Kram Stina

    SvaraRadera
  21. Glömde skriva grattis till din man! Hoppas han blir ordentligt firad! Kram Stina

    SvaraRadera
  22. Hej Annika!
    Attans vad duktiga ni är!! Jättefina alster ni skapar med symaskinen:)

    Vad kul att du vill vara med i min tävling!

    Ha en trevlig första adventshelg,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  23. Du är såå otroligt duktig o pyssslig! ser jättefint ut....Önskar dig en trevlig o skön adventshelg! Kramis Therese

    SvaraRadera
  24. Hej!
    Men så fint! Vilket jobb! Kan tänka mig att man måste vara koncentrerad!
    Ha en mysig advebt!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  25. Nu gick det för fort!
    ADVENT skulle det naturligtvis vara!

    SvaraRadera
  26. Åh så fint!
    Det där med tyger sorterat är en sjuka hos mig med, och även garner!
    Som sagt, varje gång jag tittar in hos Dig får jag sådan lust att sy!
    Sneglar fortfarande på mitt linnetyg....det blir nog några hjärtan snart:))
    Du ska veta att jag uppskattar Dina kommentarer hos mig, mycket!!
    kram
    Caroline
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  27. Hej och trevlig första advent! Men oj, vad roligt att sy såhär och vad fint det blir! Jag vill lära mig så mycket!
    Kram på dig! Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~